Business Talk Τετάρτη 21/07/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Τα «παιδιά» του Πειραιά και το «καμάρι» της Λένορμαν

Φωτ. MR
  • Θέμα ημερών είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του Business Talk, η οριστική συμφωνία μεταξύ δημοσίου και COSCO Shipping για τη μεταβίβαση του 16% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Πρόκειται για ποσοστό επιπλέον του 51% που έχει μεταβιβαστεί το 2016 στον κινεζικό όμιλο – το τίμημα των 85 εκατ. έχει ήδη καταβληθεί από τότε σε λογαριασμό μεσεγγύησης – και το οποίο συνδέθηκε με την ολοκλήρωση δεσμευτικών επενδύσεων. Οι δεσμευτικές αυτές επενδύσεις όμως δεν ολοκληρώθηκαν όλες, εξαιτίας καθυστερήσεων για τις οποίες το δημόσιο αποδέχτηκε πως έχει μερίδιο της ευθύνης. Η μεταβίβαση του 16% συνδέεται τώρα με αυστηρότερες ρήτρες για την ολοκλήρωση των εν λόγω επενδύσεων και μάλιστα θα κατατεθούν ισόποσες εγγυητικές επιστολές, οι οποίες θα επιστρέφονται στην COSCO με την ολοκλήρωση της εκάστοτε επένδυσης. Η σχετική συμφωνία αναμένεται να περάσει από τη Βουλή τις αμέσως επόμενες εβδομάδες, ώστε η μεταβίβαση να γίνει μέχρι τα μέσα Αυγούστου, οπότε και συμπληρώνεται μία πενταετία από την ιδιωτικοποίηση.

 

  • Ο συνειρμός εδώ είναι αναπόφευκτος δεδομένου ότι, ακόμη μία φορά, ο ΟΛΠ αυτήν την εβδομάδα θα βρεθεί στις δικαστικές αίθουσες προκειμένου να αμυνθεί έναντι προσφυγής σε βάρος μιας εκ των προγραμματισμένων επενδύσεων, της επέκτασης του επιβατικού λιμένα, δηλαδή της κρουαζιέρας. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο ΟΛΠ – όπως και πολλές άλλες ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις ανά τη χώρα – για να προωθήσει το επενδυτικό πρόγραμμα το οποίο κατά τα άλλα έχει εγκριθεί και αδειοδοτηθεί αρμοδίως. Έτσι, από τη μία πλευρά κατηγορείται ότι δεν έχει ολοκληρώσει επενδύσεις οι οποίες έχουν προγραμματιστεί από το 2016 και από την άλλη συνεχίζεται το «κατενάτσιο» με προσφυγές στα δικαστήρια, συχνά από κύκλους οι οποίοι ομολογουμένως δίνουν «σεμινάριο» με θέμα: πώς να σταματήσει κανείς μία πλήρως αδειοδοτημένη επένδυση. 
  • Έτσι και χειρότερα όμως ήταν κάποτε τα πράγματα και σε ένα άλλο project, το οποίο έχει πάρει πλέον τον δρόμο του. Με κεκτημένη ταχύτητα η Lamda Development παρουσίασε χθες αναλυτικά τον σχεδιασμό της για το παράκτιο μέτωπο της περιοχής. Μετά τον Marina Tower, η Marina Galleria. Η μαρίνα έχει σχεδιαστεί από τον Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma. Χαρακτηριστική θα είναι η κυματιστή στέγη της, εμπνευσμένη από πανί σκάφους. Έλληνες και ξένοι σχεδιαστές μόδας θα έχουν τον δικό τους χώρο στην εγκατάσταση, η οποία θα παρέχει τεχνολογίες προσωποποιημένης εξυπηρέτησης και θα φιλοξενεί καφέ και εστιατόρια, επιδείξεις, εκδηλώσεις και συναυλίες. Εικόνες από το κοντινό μέλλον ή αλλιώς εικόνες από μία άλλη Ελλάδα. Ποιος θα το περίμενε μόλις πριν από λίγα χρόνια, οπότε και η επένδυση βρισκόταν κυριολεκτικά στον αέρα, εν μέσω αλλεπάλληλων παλινωδιών και καθυστερήσεων. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.

 

  • Τέλος εποχής; Αφού ολοκληρώθηκε η εξαγορά των μετοχών που κατείχε από τη Reggeborgh, ο Λεωνίδας Μπόμπολας, μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος της Ηλέκτωρ, αποχώρησε από τον όμιλο της Ελλάκτωρ, με μια αποχαιρετιστήρια επιστολή από την οποία δεν απουσίασαν ιδιαίτερες αναφορές στον πατέρα του Γεώργιο Μπόμπολα αλλά και στον πάλαι ποτέ στενό συνεργάτη του Δημήτρη Κούτρα.

 

  • Ντεμπούτο στις 2 Αυγούστου για τον ESG, τον νέο δείκτη στο ελληνικό χρηματιστήριο. Τον παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Χρηματιστηρίου Αθηνών Σωκράτης Λαζαρίδης: 35 εταιρείες – δείτε εδώ ποιες – με σκοπό να γίνουν σύντομα 60. Έλειπε από την ελληνική αγορά ένας δείκτης με περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια διακυβέρνησης.

 

  • Σε άλλο θέμα και κλίμα, εξαίρετο παράδειγμα της δυναμικής από την προσαρμογή ιστορικών και πολιτιστικών στοιχείων στη σύγχρονη εποχή αποτελεί το «Δημόσιον Καπνεργοστάσιον» της οδού Λένορμαν. Έδωσε στέγη σε ελληνικές επιχειρήσεις και μεροκάματο σε χιλιάδες εργάτες, σε χαλεπούς καιρούς. Βομβαρδίστηκε στα Δεκεμβριανά, φιλοξένησε πρόσφυγες και σήμερα φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως ένα πολιτιστικό στολίδι της πρωτεύουσας. Θέλουμε σίγουρα κι άλλα από αυτά. Παρακολουθήστε εδώ το βίντεο του «Money Review» για το καπνεργοστάσιο της Λένορμαν.

*Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

moneyreview.gr

Money Review