Business Talk Πέμπτη 1/07/2021, 06:30
BUSINESS TALK

Οι Γερμανοί που ψάχνουν τις ελληνικές ΑΠΕ και άλλοι που θέλουν ναυπηγεία

Οι Γερμανοί που ψάχνουν τις ελληνικές ΑΠΕ και άλλοι που θέλουν ναυπηγεία
  • Το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό όχι μόνο για τις «εδραιωμένες» τεχνολογίες ΑΠΕ, αλλά και τις πιο καινοτόμες -τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα- όπως τα offshore αιολικά και η αποθήκευση πιστοποιείται και από το γεγονός ότι οι ξένοι τοποθετούνται ή «ιχνηλατούν» την αγορά, πριν ακόμα ολοκληρωθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο (που και στις δυο περιπτώσεις που προαναφέρθηκαν είναι work in progress).

 

  • Σε αυτή τη λογική της «έγκαιρης τοποθέτησης» εντάσσεται η σύμπραξη του ομίλου Mytilineos με την δανέζικη CIP, από τους leaders διεθνώς στον κλάδο των offshore αιολικών, η οποία έρχεται τρεις μήνες μετά την συμμαχία της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή με την γαλλο-πορτογαλική Ocean Winds.

 

  • Για τον κλάδο της αποθήκευσης, πάλι, εντοπίζεται γερμανικό ενδιαφέρον, που αποτυπώθηκε στην ψηφιακή επιχειρηματική αποστολή 8 εταιρειών που διοργάνωσε το Ελληνο-Γερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και ενημερώθηκαν για τις εξελίξεις στην Ελλάδα: Πρόκειται για τις Wind Technik Nord, Sky Sails Power, Binder , INPUT Engineering, time2Energy, Next Kraftwerke, Power Consult Kehrer και energy &meteo systems.

 

  • Και έπεται συνέχεια επί νορβηγικού (ψηφιακού) εδάφους, αφού σήμερα λαμβάνει χώρα webinar με στόχο την ενημέρωση των Νορβηγικών εταιρειών για τις προοπτικές του ελληνικού κλάδου ενέργειας, που διοργανώνεται με πρωτοβουλία της Rystad Energy και του πολύ δραστήριου Enterprise Greece…

 

  • Οριστικά παρελθόν φαίνεται ότι θα αποτελέσει σύντομα ο Λεωνίδας Μπόμπολας από τον όμιλο Ελλάκτωρ, ύστερα από τη χθεσινή πώληση του 2,84%, του ποσοστού που είχε απομείνει να κατέχει μετά την, πρόσφατη, αγορά από τους Ολλανδούς του 9,5%. Όταν τον περασμένο Φεβρουάριο, ο γιος του Γιώργου Μπόμπολα ιδρυτή της Τεχνοδομικής και της Άκτωρ- συγχωνεύτηκαν το 1999 κι έτσι γεννήθηκε η Ελλάκτωρ-επανήλθε στη θέση του διευθύνοντα συμβούλου της Ηλέκτωρ, ορισμένοι θεώρησαν ότι η παρένθεση της αποχής του από τα τεκταινόμενα στην εταιρεία διήρκησε αρκετά, δυόμιση χρόνια και κλείνει οριστικά. Η υπόθεση όμως Ελλάκτωρ είναι ένα σήριαλ με πολλές ανατροπές και…κύκλους, με αποτέλεσμα το ιστορικό στέλεχος να οδηγηθεί μετοχικά εκτός Ελλάκτωρ, εξέλιξη που για ορισμένους ήταν κάτι παραπάνω από αναμενόμενη. Μέχρι νεωτέρας, βέβαια, παραμένει ως διευθύνων σύμβουλος της Ηλέκτωρ και μέλος του δ.σ. της Άκτωρ.

 

  • Μία πληροφορία που διακινήθηκε, εσχάτως, από ορισμένους κύκλους θέλει ο Λεωνίδας Μπόμπολας να είχε σχέδια εξαγοράς της Ηλέκτωρ. Ωστόσο, δεδομένου ότι πρόκειται για “μαγαζί γωνία”, μια θυγατρική με λαμπρές προοπτικές λόγω της μεγάλης στροφής στα περιβαλλοντικά και “πράσινα” έργα, οι Ολλανδοί έσπευσαν να στείλουν, χωρίς δεύτερη σκέψη, στο καλάθι απορριμμάτων την πρόταση εξαγοράς. Κάπως έτσι, σχεδόν τίποτα, πλέον, τουλάχιστον σε επίπεδο management και μεγαλομετόχων, δεν έχει μείνει να συνδέει την Ελλάκτωρ με το παρελθόν της.

 

  • Παράταση μερικών εβδομάδων, πιθανόν έως τα τέλη Ιουλίου, αναμένεται να λάβει ο διαγωνισμός της Ειδικής Διαχείρισης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για το συγκρότημα που είναι προγραμματισμένος για τις 7 Ιουλίου . Αιτία τα αιτήματα που λαμβάνει η ειδική διαχείριση από ξένους επενδυτικούς ομίλους που εμφανίστηκαν οψίμως στην διαδικασία, αναφέρουν αρμόδιες πηγές.

 

  • Η ενδεχόμενη αναβολή στην προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, για το τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ελέγχει ο ειδικός διαχειριστής, εκτιμάται πως θα συμπαρασύρει και τον αντίστοιχο διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για το υπόλοιπο μισό του ναυπηγείου. Ήδη η ΕΤΑΔ ανακοίνωσε μία αναβολή, πλην όμως ολίγων ημερών, η οποία επίσης αποδίδεται σε ερωτήματα ενδιαφερομένων επενδυτών.

 

  • Παρά δηλαδή την περί αντιθέτου εντύπωση που έχει δημιουργηθεί για ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον μόνο από τον όμιλο Pyletech, τουλάχιστον δύο ακόμα υποψήφια σχήματα αξιολογούν την συμμετοχή τους, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές. Πρόκειται για τα βρετανικά ναυπηγεία της Babcock International Group αλλά και την ιταλική Fincantieri. Επιπλέον, δύο ακόμα υποψήφιοι επενδυτές φαίνεται να βρίσκονται σε συνομιλίες μεταξύ τους αλλά και με τους προαναφερθέντες ξένους ομίλους για ενδεχόμενο σχηματισμό κοινοπραξίας.

 

  • Ωστόσο πίσω από τις καθυστερήσεις που λαμβάνουν χώρα βρίσκεται και το ζήτημα του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού αξίας έως και 5 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου που αφορά την κατασκευή τεσσάρων φρεγατών και τον εκσυγχρονισμό τεσσάρων ακόμα. Οι σχετικές αποφάσεις αναμένονταν αυτή την περίοδο αλλά, όπως έγινε σαφές τις τελευταίες ημέρες, αναβάλλονται για το φθινόπωρο.

* Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News