Business Talk Πέμπτη 24/06/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Επαπειλείται (το πρώτο) ηχηρό «κανόνι» στον τουρισμό

MR
  • Η αίτηση υπαγωγής του τουριστικού γραφείου Μουζενίδης στις πρόνοιες του πτωχευτικού κώδικα αποτελούν ένα επώδυνο αλλά χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι συμβαίνει όταν ένας όμιλος που έχει οικοδομηθεί και τρέξει στους ρυθμούς του ισχυρού του άνδρα, χάσει τον ιδρυτή και πυλώνα του. Αυτό εξηγούν όσοι γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στην βορειοελλαδική επιχείρηση επισημαίνοντας πως όταν έφυγε από τα εγκόσμια την Άνοιξη ο αείμνηστος Μπόρις Μουζενίδης, σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή για τον Όμιλο που δοκιμαζόταν ήδη από την κατάρρευση του τουρισμού, τότε όλοι οι πιστωτές έσπευσαν να ζητήσουν τα υπόλοιπά τους.

 

  • Και επειδή οι επιχειρήσεις δεν πεθαίνουν από χρέη αλλά από έλλειψη ρευστότητας, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, η αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές ήταν μονόδρομος. Πολλά ακούγονται τώρα στην αγορά για στρατηγικό επενδυτή αλλά τίποτα ακόμα δεν επιβεβαιώνεται. Το σενάριο πώλησης της αεροπορικής επίσης λέγεται πως είναι πάνω στο τραπέζι, πλην όμως μόνον όσοι κάθονται σε αυτό ξέρουν τι συζητείται.

 

  • Ωστόσο υπάρχει κι άλλο θέμα: πόσοι από τους προμηθευτές του, ξενοδόχους κυρίως θα πρέπει να ξεγράψουν εντελώς τις απαιτήσεις τους και τι σημαίνει αυτό για τις δικές τους υποχρεώσεις. Μαθαίνουμε πως έχουν αρχίσει και πυκνώνουν οι περιπτώσεις ξένων, ανατολικοευρωπαίων ως επί τω πλείστον, ταξιδιωτών που εμφανίζονται στις ρεσεψιόν των ελληνικών ξενοδοχείων και με έκπληξη διαπιστώνουν ότι τα δωμάτια τους δεν έχουν πληρωθεί -κι ας τα είχαν αυτοί πληρώσει- και πρέπει να πληρώσουν και πάλι την διαμονή τους.

 

  • Αλήθεια τι γίνεται στο διαγωνισμό του υπουργείου προστασίας του πολίτη με τις ταυτότητες; Ολοκληρώθηκε η διαδικασία των ενστάσεων; Πότε θα γίνει η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών; Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 515 εκατομμύρια. Δεν το λες και μικρό έργο. Απ’ όσα λέγονται, ολοκληρώνεται (εδώ και μέρες βεβαίως λέγεται το ίδιο) η διαδικασία αξιολόγησης των ενστάσεων. Διότι όσοι γνωρίζουν αυτή την αγορά, λένε πως καινούργιες ταυτότητες πριν τα τέλη του 2023 λίγοι θα πάρουν στα χέρια τους

 

  • Ακόμη και οι πιο παλαιοί, δύσκολα εντοπίζουν, στο πρόσφατο παρελθόν, την ευτυχή συγκυρία της έναρξης, μέσα σε μία εβδομάδα, τόσο μεγάλων έργων που φιλοδοξούν να αποτελέσουν game changer για την ελληνική οικονομία. Όλα μαζί μας κάνουν περί το 2,5% του ΑΕΠ. Αναφερόμαστε καταρχήν στη γραμμή 4 του Μετρό, ένα έργο 1,2 δισ. ευρώ που υπογράφηκε χθες και θα μας απασχολήσει για τα επόμενα χρόνια αφού θα αλλάξει την Αθήνα.

 

  • Σήμερα, τη σκυτάλη παίρνει το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε-65 που έχει προϋπολογισμό της τάξεως των 440 εκατ. ευρώ. Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, ο Ε65 -θα κατασκευαστεί από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- είναι ένα εμβληματικό έργο για τη Δυτική Μακεδονία, που συνδέεται άμεσα και με την απολιγνιτοποίηση της περιοχής.

 

  • Αύριο θα ολοκληρωθεί με το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για το Ελληνικό, που θα συνοδευτεί από την καταβολή της πρώτης δόσης, ύψους 300 εκατ. ευρώ, από την Lamda Development. Αυτό θα ξεκλειδώσει σειρά μεγάλων έργων, δηλαδή υποδομών που έχουν προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ από τα οποία τα μισά θα δρομολογηθούν φέτος και του χρόνου. Αλλά και κτηρίων των οποίων ο προϋπολογισμός θα είναι ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Τα βλέμματα παραμένουν στραμμένα και στο καζίνο στο Ελληνικό, για το οποίο τα σπουδαία θα έλθουν προς τα τέλη του Σεπτεμβρίου. Πάντως, η Lamda δηλώνει πως έχει και plan b- που θα αποκαλύψει λέει όταν και εάν χρειαστεί . Εάν έπρεπε να μαντέψουμε θα λέγαμε οικιστική ανάπτυξη.

* Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

moneyreview.gr

Money Review