Business Talk Δευτέρα 7/06/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Εξάρχεια και Κολωνάκι ναρκοπέδιο για τον μετροπόντικα

 

  • Την Τετάρτη 7 Ιουλίου εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του κινητού και ακίνητου ενεργητικού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ελέγχει ο Ειδικός Διαχειριστής της ΕΝΑΕ. Πρόκειται για τον δεύτερο διαγωνισμό φέτος μετά το άγονο αποτέλεσμα του προηγούμενου. Ο διαγωνισμός αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Ειδικής Διαχείρισης την Παρασκευή. Μαζί με τον διαγωνισμό για το ενιαίο ναυπηγικό συγκρότημα που εκποιεί ο Ειδικός Διαχειριστής «τρέχει» και δεύτερος, πάλι της ειδικής διαχείρισης, για τον κινητό εξοπλισμό που βρίσκεται στο εφαπτόμενο ακίνητο της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ).

 

  • Διαγωνισμός προκηρύχθηκε, όπως αναμενόταν και για αυτό το ακίνητο το απόγευμα της Παρασκευής, με τη σχετική προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να εκπνέει στα τέλη Ιουνίου και την διοίκηση της ΕΤΑΔ να έχει βάλει πολύ νερό στο κρασί της αναφορικά με το ελάχιστο τίμημα: ζητά τώρα 30,7 εκατ. αντί 55 εκατ. που είχε απαιτήσει στον προηγούμενο διαγωνισμό, που για αυτό το λόγο ήταν άγονος.

 

  • Πρώτης τάξης crash test για το κατά πόσο η ελληνική κοινωνία έχει ωριμάσει θα αποτελέσουν οι νέοι σταθμοί της γραμμής 4 του Μετρό. Γιατί; Αρκεί να θυμηθούμε το μακρινό 2000, οπότε η χάραξη της γραμμής 3 του μετρό προέβλεπε την κατασκευή του σταθμού Αγία Παρασκευή-τι πιο λογικό;- στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Οι αντιδράσεις από την τότε δημοτική αρχή ήταν χωρίς προηγούμενο. Θα κατέστρεφε την πλατεία, θα δημιουργούσε κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα έκλεινε και τα μαγαζιά. Πολιτικός ανήρ γαρ ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης υπέκυψε στις πιέσεις του δήμου, άλλαξε τη χάραξη της γραμμής την οποία έστειλε προς το Χαλάνδρι (αντί στην Αγ. Παρασκευή) και προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας (αντί στο Σταυρό Αγ. Παρασκευής).

 

  • Σήμερα, στη χάραξη της γραμμής 4 οι σταθμοί που προκαλούν… φόβο για διαφορετικούς λόγους ο καθένας είναι αυτοί στο Κολωνάκι και τα Εξάρχεια. Το 2014-αν και ήταν βέβαιο ότι το Μετρό θα παραμείνει… μακέτα τουλάχιστον για 10 χρόνια ακόμη- υπήρξαν (προκαταβολικές) αντιδράσεις καταστηματαρχών που δεν ήθελαν με τίποτα να συνυπάρξουν με τον μετροπόντικα. Στα δε Εξάρχεια, μένει να δούμε εάν οι συλλογικότητες θα συμβιβαστούν με την ιδέα της κατάληψης της πλατείας από το εργοτάξιο για να κατασκευαστεί ένα μέσο μεταφοράς που εξυπηρετεί, κυρίως, τους μη έχοντες και ουχί τους κατέχοντες. Τα σπουδαία πάντως, αναμένονται αύριο οπότε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής θα τοποθετηθεί στη Βουλή για τη σύμβαση του -δίχως αμφισβήτηση- τεράστιου έργου.

 

  • Περισσότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ χρειάζεται η MLS πληροφορική για να μπορέσει να συνεχιστεί δραστηριότητα της σύμφωνα με τα όσα παραδέχτηκε ο διευθύνων σύμβουλος Γεώργιος Βακάρος στην γενική συνέλευση των ομολογιούχων συζητώντας τόσο το business plan του 2019 όσο και την έκθεση της Deloitte. Το κατά πόσον βέβαια είναι σκόπιμο να βάζεις καλό χρήμα να κυνηγάει κακό χρήμα όπως λένε οι αγγλοσάξονες ας το κρίνει ο καθένας. Επί του παρόντος καμιά περαιτέρω πληροφορία δεν διέρρευσε περί της ταυτότητας του στρατηγικού επενδυτή που φέρεται να ενδιαφέρεται να στηρίξει την MLS.

 

  • Θα έχει πολύ ενδιαφέρον όταν τελειώσουν οι γενικές συνελεύσεις των εισηγμένων να διαπιστώσουμε κατά πόσον τα διοικητικά συμβούλια τους στελεχώθηκαν με γυναίκες σε ποσοστό 25% όπως ορίζει το νέο πλαίσιο για την εταιρική διακυβέρνηση. Επίσης έχει ενδιαφέρον η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να κοιτάξει προσεκτικά τις εγγυήσεις πραγματικής ανεξαρτησίας των μελών της επιτροπής ελέγχου κάθε εταιρείας.

 

  • Δε χρειάζεται όμως να κομίσουμε Γλαύκα εις Αθήνας: μαθαίνουμε ότι Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τους επόμενους λίγους μήνες θα προβεί στην αξιολόγηση των διοικητικών συμβουλίων όλων των εισηγμένων. Και κάποιοι ήδη φαίνεται πως δεν έχουν συμμορφωθεί. Θυμίζουμε τα πρόστιμα φτάνουν έως και τα 3 εκατομμύρια ευρώ.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News