Business Talk Δευτέρα 24/05/2021, 00:01
BUSINESS TALK

5 +1 ερωτήματα για τη Χαλυβουργική

5 +1 ερωτήματα για τη Χαλυβουργική
  •  Οι αγορές απεχθάνονται την αβεβαιότητα. Και αντιδρούν άσχημα στους αιφνιδιασμούς. Έτσι εωσότου ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο αναφορικά με τους όρους της αύξησης κεφαλαίου της Alpha Bank, και πειστούν οι επενδυτές και για τις προθέσεις/ανάγκες των υπολοίπων τραπεζών, το χρηματιστήριο δεν θα ησυχάσει. Αλλά και όταν αυτά συμβούν η αγορά θα χρειαστεί χρόνο για να τα χωνέψει. 

 

  • Ούτως, ακόμα και οι νουνεχώς αισιόδοξοι ξέρουν πλέον πως το σενάριο των 1.000 μονάδων για το ΧΑ όχι απλώς απομακρύνεται αλλά ακυρώνεται, τουλάχιστον μέχρι το πέρας του καλοκαιριού ή την ανάδυση απρόσμενα θετικών εξελίξεων από το μέτωπο της οικονομίας.

 

  • Με ιδιαίτερη προσοχή και ανανεωμένο (sic) ενδιαφέρον παρακολουθεί ο τραπεζικός και επιχειρηματικός κόσμος, αλλά και ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης, τις τελευταίες εξελίξεις στην Χαλυβουργική. Η απόρριψη από το Μονομελές Πρωτοδικείο της αίτησης της Εθνικής Τραπέζης να τεθεί η επιχείρηση σε καθεστώς Ειδικής Διαχείρισης για να ανακτηθούν μη εξυπηρετούμενες υποχρεώσεις της τάξης των 340 εκατομμυρίων ευρώ (και συνολικά χρέη που ξεπερνούν το μισό δισεκατομμύριο) και μάλιστα μέσα σε χρόνο ρεκόρ (ενάμιση μήνα), εγείρει πολλαπλά ερωτήματα.

 

  • Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις πέραν της έφεσης ή της βίαιης ρευστοποίησης στοιχείων του ενεργητικού της επιχείρησης προς ικανοποίηση των απαιτήσεων της Εθνικής που έχει από καιρό καταγγείλει τα δάνεια; Επηρεάζει η απόφαση αυτή το Asset Quality Review του ισολογισμού της τράπεζας; ·Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την επαναλειτουργία της μονάδας; Πως θα αντιδράσουν οι ανταγωνιστές της συγκεκριμένης βιομηχανίας; Υπάρχει χώρος για πρόσθετη προσφορά χάλυβα στην Ελλάδα; Θα επηρεάσει την υπόθεση της Χαλυβουργικής το γεγονός ότι Ευρωπαϊκή Ένωση έχει χαρακτηρίσει τον κλάδο της χαλυβουργίας ως αυξημένου ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος; Μπορεί δηλαδή να τύχει στήριξης και να διασωθεί;

 

  • Ζήτηση για 500.000 κατοικίες στα Νότια Προάστια της Αττικής μόνο για τα επόμενα πέντε χρόνια και πολύ περισσότερες μακροπρόθεσμα, εντοπίζουν καλοί γνώστες της αγοράς ακινήτων μέσω ανεπίσημων ερευνών που «τρέχουν» για τα δεδομένα της αγοράς. Δεν είναι όμως, τεράστιο το νούμερο; Παρότι η απορία είναι εύλογη, όπως απαντούν, η θάλασσα προσέλκυε διαχρονικά στην Αττική Ριβιέρα τα «παχιά» πορτοφόλια.

 

  • Το project του Ελληνικού, η μαρίνα Αλίμου και αυτή που κατασκευάζεται στον Αστέρα Βουλιαγμένης, αλλά και τα μεγάλα υπερπολυτελή ξενοδοχεία που δημιουργούνται στην περιοχή έχουν καθιερώσει τον άξονα από το Φάληρο μέχρι το Λαγονήσι ως το νέο «Μονακό» της Μεσογείου. Μόνο τυχαία δεν είναι τα deals ορισμένων Αμερικανών από τα σχέδια για βίλες με τιμή 7.000 και 8.000 ευρώ ανά τετραγωνικό. Ούτε κατά τύχη στα νότια προάστια η αντιπαροχή θυμίζει μέρες δεκαετίας του 1960, με ολοένα και περισσότερες τεχνικές εταιρείες να βάζουν μπροστά νέες οικοδομές.

 

  • Το ελληνικό νηολόγιο βρίσκεται σε μία διαχρονική συρρίκνωση αναφορικά με τον αριθμό των πλοίων που το επιλέγουν. Η γαλανόλευκη σημαία είναι πλέον υψωμένη σε λιγότερα από 600 πλοία από τα 4.000 και πλέον του ελληνικών συμφερόντων εμπορικού στόλου. Ο στόλος που είναι νηολογημένος στην Ελλάδα έχει μειωθεί τόσο ως προς τον αριθμό των πλοίων, όσο και σε όρους χωρητικότητας DWT και GT, και περιλαμβάνει τώρα 584 πλοία, 36.623.355 GT και 62.317.858 DWT, σε αντίθεση με τα 636 πλοία του προηγούμενου έτους, χωρητικότητας 38.799.270 GT και 65.640.708 DWT σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, (G.S.C.C. ή Committee).

 

  • Είναι σαφές σε όσους ασχολούνται με την ποντοπόρο γιατί συμβαίνει αυτό. Χώρες όπως η Λιβερία τα νησιά Μάρσαλ και ο Παναμάς προσφέρουν πολύ λιγότερη γραφειοκρατία ελαστικότερους όρους υψηλές ταχύτητες εξυπηρέτησης και (πολύ) χαμηλότερο κόστος. Αλλά η ελληνική σημαία δεν είναι μόνο ακριβή είναι και δυσκίνητη. Έτσι μόνο λόγοι πατριωτισμού μπορούν να δικαιολογήσουν την επιλογή της από εκείνους τους έλληνες εφοπλιστές που επιλέγουν να έχουν υψωμένα τα χρώματα πατρίδας τους. Από επιχειρηματική και οικονομική άποψη επιχειρήματα δεν υπάρχουν. Είναι όμως τουλάχιστον προκλητικό το γεγονός ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Πορτογαλία οψίμως επιχειρούν να αποσπάσουν μερίδιο από αυτή την αγορά στην οποία οι έλληνες επιχειρηματίες ελέγχουν ποσοστό της τάξης του 20% παγκοσμίως.

 

  • Χαρακτηριστική περίπτωση του Διεθνούς Νηολόγιου της Μαδέρα, του πορτογαλικού νησιωτικού αρχιπελάγους στον Ατλαντικό. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα επιχειρούν επιθετικά να αποσπάσουν πλοία από άλλα νηολόγια συμπεριλαμβανομένων του ελληνικού για να τα εγγράψουν στο δικό τους.  Προσφέροντας άμεση ψηφιακή εξυπηρέτηση και ταχύτατες ηλεκτρονικές διατυπώσεις διεθνώς κατά την διάρκεια της υπηρεσίας εγγραφούν μήνα με το μήνα ολοένα και περισσότερα πλοία παγκοσμίως.

 

  • O Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έχει κάνει τα τελευταία χρόνια μια φιλότιμη προσπάθεια η οποία όμως, εκ του αποτελέσματος, φαίνεται πως δεν αρκεί. Και καθώς το κανονιστικό πλαίσιο λέγεται πως έχει διαμορφωθεί στη σωστή κατεύθυνση ενώ το θέμα απασχολεί ιδιαίτερα τον ευσυνείδητο Γιάννη Πλακιωτάκη που προσπαθεί να σταματήσει την κατηφόρα, μήπως πρέπει να βάλει πλάτη και ο αποδεδειγμένα αποτελεσματικός Κυριάκος Πιερρακάκης για να φτιάξουν τις εσωτερικές διαδικασίες του συστήματος υποστήριξης του ελληνικού νηολογίου εκ του μηδενός;

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News