Business Talk Πέμπτη 13/05/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Νέα φρουρά στο ΤΑΙΠΕΔ και νέο σχέδιο για τα ναυπηγεία

Νέα φρουρά στο ΤΑΙΠΕΔ και νέο σχέδιο για τα ναυπηγεία
  • Θέμα ολίγων εικοσιτετράωρων μαθαίνουμε πως είναι η ανακοίνωση (από το υπερταμείο) της νέας διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ , η οποία κατά πάσα βεβαιότητα θα περιλάβει ως πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου τον βετεράνο τραπεζίτη Δημήτρη Πολίτη και ως εντεταλμένο σύμβουλο τον σημερινό γενικό γραμματέα εμπορίου του υπουργείου ανάπτυξης Παναγιώτη Σταμπουλίδη. Θα πλαισιώσουν (sic) τον διευθύνοντα σύμβουλο Ριχάρδο Λαμπίρη που παραμένει στη θέση του, μεταξύ άλλων, και ως θεσμική μνήμη του φορέα η διοίκηση του οποίου κατά τον τελευταίο χρόνο μέτρα ουκ ολίγες αποχωρήσεις. Η λήξη της θητείας του σημερινού διοικητικού συμβουλίου επέρχεται στις 16 Μαΐου, ημέρα Κυριακή.

 

  • Η ομολογουμένως ικανοποιητική εμφάνιση του νέου διοικητή του υπερταμείου Γρηγόρη Δημητριάδη στο οικονομικό Φόρουμ των Δελφών έφερε και την επιβεβαίωση όσων προ μηνός σας γράφαμε για το θέμα του αεροδρομίου της Καλαμάτας: Επίκειται διαγωνισμός παραχώρησής του και αυτού έπονται διαγωνισμοί και για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια (όχι όλα γιατί κάποια δεν τα θέλει κανείς). Μαντέψτε ποιος θα πάρει την Καλαμάτα.

 

  • Η αγορά έχει εξοικειωθεί τον τελευταίο χρόνο και ειδικά μετά το περσινό καλοκαίρι με την προοπτική συμφωνίας εξυγίανσης στα πλαίσια του άρθρου 106 για τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Ίσως, λέμε ίσως, όχι τυχαία, να πρέπει να αρχίσει να εξοικειώνεται με την προοπτική να τεθούν σε πτώχευση εν λειτουργία ήτοι στις πρόνοιες του νέου νόμου. Δηλαδή να πωληθούν σε διαγωνισμό ελεύθερα υποχρεώσεων. Λογικό; Λογικό ναι, αλλά θα δοκιμαστεί (τεστ κοπώσεως) και η αποτελεσματικότητα του νέου νόμου…

 

  • Οι αναλυτές, οι επενδυτές, ακόμα και οι απλοί καταναλωτές ήξεραν ήδη ότι τα πάντα έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητά ακριβότερα στις ΗΠΑ, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου ανακάμπτει δυναμικά και οι Αμερικανοί βγαίνουν στα μαγαζιά και τα εστιατόρια για να ξοδέψουν την οικονομική βοήθεια που πήραν από το πακέτο Μπάιντεν. Όμως, αυτό που προκάλεσε σοκ στη Wall Street χθες το βράδυ ήταν τα στοιχεία που έδειξαν ότι ο πληθωρισμός τρέχει ακόμα γρηγορότερα από ότι περίμεναν οι αναλυτές.

 

  • Η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 4,2% τον Απρίλιο στις ΗΠΑ δεν ήταν μόνο υψηλότερη από το 3,6% που περίμενε η αγορά, αλλά και η υψηλότερη από τον Σεπτέμβριο του 2008. Αυτή η αλματώδης αύξηση των τιμών αρχίζει να αποτελεί πολιτική απειλή για τον πρόεδρο Μπάιντεν και για τα σχέδιά του για ένα ακόμα μεγάλο πακέτο στήριξης, ειδικά με φόντο τα απογοητευτικά στοιχεία από την αμερικανική αγορά εργασίας της περασμένης Παρασκευής.

 

  • Και ενώ τόσο το οικονομικό επιτελείο του Μπάιντεν όσο και ο πρόεδρος της Fed επιμένουν ότι ο πληθωρισμός θα είναι μόνο προσωρινός, κανείς δεν γνωρίζει πόσο δηλαδή θα διαρκέσει. Αυτό, βέβαια, είναι ένα μάλλον κλασικό και αναμενόμενο πρόβλημα για μία οικονομία που «τρέχει». Το πρόβλημα για εμάς εδώ στην Ευρώπη είναι ότι τα «απόνερά» του περνούν τον Ατλαντικό και ανεβάζουν τα επιτόκια σε μία οικονομία που μόλις τώρα πασχίζει να ξεμυτίσει από την ύφεση και τα lockdowns.

 

  • Το Φόρουμ των Δελφών επέλεξε , ο επικεφαλής του ΔΑΠΕΕΠ Γιάννης Γιαρέντης για να προαναγγήλει πως ο Ειδικός Λογαριασμός των ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) θα κλείσει με πλεόνασμα στο τέλος του έτους ακόμα και χωρίς την προσδοκώμενη «ένεση» από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάνοντας ειδική μνεία στα αυξημένα έσοδα που αναμένονται από την κούρσα διαρκείας των τιμών δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων. Βεβαίως αυτή η κούρσα εξελίσσεται σε σο-βα-ρό-τα-το πρόβλημα για πολλούς άλλους. Οψόμεθα.

 

  • Ίσως τελικά το υδρογόνο, με το οποίο είναι ερωτευμένες οι Βρυξέλλες, να είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε. Η επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli είπε προχθές πως βασική προτεραιότητα του ομίλου είναι η προετοιμασία του ελληνικού δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου για την υποδοχή του υδρογόνου, εκτιμώντας ότι θα απαιτηθούν περιορισμένες επενδύσεις. Και τούτο διότι ο δίκτυο είναι ήδη σε πολύ μεγάλο βαθμό Hydrogen Ready, κάτι που προκύπτει από δυο μελέτες. Μελετά όμως ταυτόχρονα και την ανάπτυξη παράλληλων υποδομών μεταφοράς υδρογόνου για χρήση σε βιομηχανίες όπως τα διυλιστήρια και τα λιπάσματα.  

* Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News