Business Talk Τρίτη 30/03/2021, 07:19
BUSINESS TALK

Το σήριαλ της Εγνατίας Οδού και οι εξελίξεις στο Ελληνικό

Το σήριαλ της Εγνατίας Οδού και οι εξελίξεις στο Ελληνικό
  • Εάν η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού ήταν σήριαλ θα είχε πολλούς κύκλους. Τουλάχιστον εννέα όσες και οι παρατάσεις που έχουν δοθεί στο διαγωνισμό, που σέρνεται εδώ και περίπου τρία χρόνια. Τουλάχιστον έχει ορισμένες ανατροπές. Ορισμένες από αυτές, κατά κάποιο τρόπο, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι στην αγορά, υπήρξε εύκολο να προβλεφθούν. Για άλλες πάλι απαιτούνται βαθύτερες γνώσεις. Μία λοιπόν, από τις ανατροπές αυτές σχετίζεται με το αίτημα της Άκτωρ παραχωρήσεις, να παραταθεί η ημερομηνία δεσμευτικών προσφορών που έχει οριστεί για μεθαύριο πρωταπριλιά. Η κατασκευαστική έμεινε χωρίς εταίρο, δηλαδή την καναδική Roadis που αδυνατεί να συμμετάσχει στη διεκδίκηση της παραχώρησης, λόγω του πλήγματος που της προκάλεσε η πανδημία.

 

  • Ωστόσο, το πρώτο τρίμηνο του 2021 έχει, ήδη, γίνει…καπνός. Και μια και κατά τους (πολλούς) μήνες που έχουν προηγηθεί έχει δοθεί, πολλαπλώς, η δυνατότητα σε -”νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες”- υποψήφιους να προετοιμαστούν, μήπως εναλλακτική οδός για την Εγνατία δεν είναι παρά η κατάθεση προσφορών μεθαύριο; Αυτό το ερώτημα, του οποίου σήμερα την απάντηση θα μάθουμε, βάζουν ορισμένοι.

 

  • Σε αντίθεση πάντως, με την Εγνατία Οδό, όπου η πρόοδος είναι πολύ αργή, στο μέτωπο των μεγάλων έργων είναι από τις λιγοστές φορές που δεν έχουμε μόνο…λόγια. Ενδεικτικά, το τελευταίο διάστημα ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη διανομή των δικαιωμάτων στο Ελληνικό, κυρώθηκε στη Βουλή η αναθεωρημένη συμφωνία της Ελληνικος Χρυσός, δυο πεντάστερα σε Γλυφάδα και Κρήτη έλαβαν το πράσινο φως κι εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, ύψους 350 εκατ. ευρώ, της μόνιμης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας.

 

  • Στο Ελληνικό, όπου αναμένεται να πραγματοποιηθεί το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης και να εκταμιευθεί η πρώτη δόση ύψους 315 εκατ. ευρώ έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου, η κινητικότητα παραμένει έντονη και διαρκής. Και περιλαμβάνει το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό (IRC), έργο προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ που θα υλοποιήσουν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mohegan, για το οποίο σε εξέλιξη βρίσκεται η διαπραγμάτευση για την οριστικοποίηση των όρων των επιμέρους συμβάσεων.

 

  • Η κινητικότητα αφορά και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία δεν περιορίζεται στα του IRC. Αλλά αξιολογεί και νέες επενδυτικές δυνατότητες που “γεννά” διαρκώς το έργο της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης. Η πιο σημαντική από αυτές περιλαμβάνει το διαγωνισμό για τους δύο πύργους του Ελληνικού, με τη στήλη να πληροφορείται ότι η εισηγμένη μαζί με ξένα funds συμμετέχει στη διεκδίκηση της κατασκευής του οικιστικού πύργου.

 

  • Η προσοχή της αγοράς είναι στραμμένη και στο επόμενο επεισόδιο της υπόθεσης Ελλάκτωρ, εν προκειμένω της πρότασης για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 120,5 εκατ. ευρώ που θα κληθεί να ψηφίσει η έκτακτη γενική συνέλευση στις 2 Απριλίου. Χθες, η  μέτοχος μειοψηφίας στον όμιλο, η Greenhill των εφοπλιστών Καϋμενάκη και Μπάκου, μέσω επιστολής της επιχείρησε να στείλει ενωτικό μήνυμα.

 

  • “Κεντρικός άξονας ενός νέου προγράμματος ανασυγκρότησης πρέπει να είναι η αναβάθμιση του κατασκευαστικού τομέα. Στη δεκαετία 1995-2005 η ανάπτυξη της κατασκευαστικής δραστηριότητας έδωσε στον Όμιλο την δυνατότητα να μεγαλώσει, να αποκτήσει τεχνογνωσία και τεχνικό δυναμικό με σημαντική κατασκευαστική εμπειρία. Ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν οι νέες τότε παράλληλες δραστηριότητες σε άλλους τομείς” αναφέρουν στην επιστολή τους οι εφοπλιστές. Μοιάζει να συμφωνούν, εμμέσως, με όσα έχει αναφέρει στο moneyreview o πρώην επικεφαλής της Άκτωρ Δημήτρης Κούτρας, ότι είναι “εθνικό έγκλημα να καταντήσει η Άκτωρ πρόβλημα”.

 

  • Τι ακριβώς έχουν στο νου τους οι δύο εφοπλιστές και οι λοιποί εμπλεκόμενοι θα φανεί στη γ.σ. της Παρασκευής, όπου κρίσιμος “δείκτης” είναι η συγκέντρωση απαρτίας, με το ελάχιστο όριο να είναι 67%. 

 

  • Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της Intercontinental ΑΕΕΑΠ για την απόκτηση ακινήτων αξίας 29 εκατ. ευρώ. Αυτά αποτελούν τμήμα των επενδύσεων ύψους 40 εκατ. ευρώ που σχεδίαζε η εταιρεία να υλοποιήσει το 2020, αλλά καθυστέρησαν λόγω της πανδημίας. Καθοριστικό ρόλο για την υλοποίηση των εν λόγω επενδύσεων θα διαδραματίσει και η έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 40 εκατ. ευρώ, με την εισηγμένη να βρίσκεται σε σχετικές διαπραγματεύσεις με τις συστημικές τράπεζες, οι οποίες, όπως εκτιμά, θα ολοκληρωθούν τον Απρίλιο.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News