Business Talk Παρασκευή 12/03/2021, 07:32
BUSINESS TALK

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ και οι «ιπτάμενοι» Ολλανδοί

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ και οι «ιπτάμενοι» Ολλανδοί
  • Χρήσιμη η σημερινή συζήτηση στη Βουλή για την αστυνομική βία, αλλά να μην ξεχνάμε ότι η δημιουργία θέσεων εργασίας πρέπει να έχει την απόλυτη προτεραιότητα, αποτελώντας μία από τις σίγουρες οδούς για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Έστω, λοιπόν, και με κάπως βραδύτερους, σε σχέση με τους αρχικά αναμενόμενους-ίσως λόγω πανδημίας- ρυθμούς οι μεγάλες επενδύσεις «ξεκλειδώνουν».

 

  • Είχαμε πολλά χρόνια να δούμε να εισάγονται στη Βουλή, σχεδόν ταυτόχρονα, σχέδια νόμου για μεγάλα επενδυτικά έργα. Πριν από μία εβδομάδα, κατατέθηκε  η αναθεωρημένη συμφωνία για τα Μεταλλεία Κασσάνδρας Χαλκιδικής, ενώ προχθές, Τετάρτη, το υπουργείο Οικονομικών εισήγαγε τη σύμβαση για τη διανομή των δικαιωμάτων κυριότητας στο Ελληνικό.

 

  • Με τα δεδομένα αυτά και άνευ απροόπτου-το οποίο τείνει να δίνει το «παρών» συχνότερα από όσο θα έπρεπε-φέτος θα είναι η χρονιά που θα ξεκινήσουν οι δύο αυτές επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αν δούμε και υδροπλάνα να πετούν, πράγματι κάτι θα έχει αρχίσει να αλλάζει. Για να θυμούνται οι νεότεροι, με αφετηρία το Ν.4146/2013 (για τη διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος και την ίδρυση υδατοδρομίων) μετράμε οκτώ καλοκαίρια εξαγγελιών για πτήσεις με τα αμφίβια αυτά αεροσκάφη.

 

  • Θα ξεπεράσει το 30% η συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου Γιώργου Περιστέρη στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά την αποχώρηση της Reggeborgh. Σήμερα το ποσοστό του κ. Περιστέρη στην εισηγμένη αγγίζει το 16%, με την αύξησή του να αντανακλά την ισχυρή πίστη του στις προοπτικές και την αναπτυξιακή δυναμική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή έχουν κεφαλαιοποίηση 984 εκατ. ευρώ και 1,5 δισ. ευρώ, αντίστοιχα με την ενίσχυση της συμμετοχής του Γ. Περιστέρη να συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο της Μεσογείων.

 

  • Οι κινήσεις των Ολλανδών κλείνουν και το ζήτημα που φαινόταν να δημιουργείται σχετικά με τις συνθήκες ανταγωνισμού στην κατασκευαστική αγορά. Σε κάθε περίπτωση, η Reggeborgh θα δώσει έμφαση στο «restart» της Ελλάκτωρ, της οποίας η μετοχή ενισχύθηκε και χθες, έστω και με μόλις 0,69%, στο 1,61 ευρώ. Ποσοστό ανόδου ισχνό, εάν συγκριθεί με το +14,29% της Τετάρτης. Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι πέρυσι τέτοια μέρα η τιμή της μετοχής της Ελλάκτωρ είχε διαμορφωθεί στα 0,72 ευρώ.

 

  • Μεγάλη ικανοποίηση επικρατεί στην oδό Χαλκοκονδύλη (όπου στεγάζονται -ακόμα- τα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ…) για την έκδοση του SLB ομολόγου (Sustainability-Linked Bond). Και γιατί να μην επικρατεί, αφού πέτυχαν όλους τους στόχους: Και η έκδοση είχε πολύ μεγάλη υπερκάλυψη, επιτρέποντας στη ΔΕΗ να επιλέξει τις οικονομικότερες προσφορές, και το κουπόνι διαμορφώθηκε εκ του λόγου τούτου στο χαμηλότερο σημείο του εύρους διακύμανσης (3,875%). Και –το σημαντικότερο-, η Επιχείρηση εμπλούτισε την επενδυτική της βάση με μεγάλα θεσμικά χαρτοφυλάκια του εξωτερικού. Όπως σημείωναν πηγές της αγοράς, η έκδοση αποτελεί σημείο καμπής για τις εκδόσεις εταιρικών ομολόγων στην Ελλάδα και αποτελεί μια ακόμη απόδειξη – σε συνδυασμό και  με την καλή πορεία της μετοχής της ΔΕΗ- ότι ένα σοβαρό management…φέρνει και σοβαρούς ξένους επενδυτές.

 

  • Την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 60 εκατ. ευρώ, αναμένεται να εγκρίνουν στη σημερινή γενική συνέλευση οι μέτοχοι της Aegean. Η κίνηση αυτή αποτελεί προϋπόθεση, ώστε να καταβληθεί στην αεροπορική η κρατική ενίσχυση, ύψους 120 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπουν διατάξεις του Ν. 4772/2021 για τη χορήγηση ενισχύσεων λόγω της πανδημίας. Το ζητούμενο βέβαια, είναι η επιστροφή της κανονικότητας στις αερομεταφορές, ενώ αισιοδοξία, έστω συγκρατημένη, δημιουργεί το γεγονός ότι η ζήτηση για εμπορευματικές αερομεταφορές (cargo) έχει επανέλθει στα επίπεδα του 2019, προτού εκδηλωθεί η υγειονομική κρίση. Η παγκόσμια ζήτηση για cargo, που μετριέται σε τονοχιλιόμετρα ενισχύθηκε, τον περασμένο Ιανουάριο, αυξήθηκε, κατά 1,1%, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2019.

 

  • Λίγες ημέρες αργότερα και συγκεκριμένα την Τετάρτη 17 Μαρτίου ξεκινάει η δημόσια προσφορά του ομίλου Motor Oil για την έκδοση του νέου κοινού ομολογιακού δανείου, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 19 Μαρτίου, με τα προς άντληση κεφάλαια να επιδιώκεται να κατευθυνθούν στην υλοποίηση νέων επενδύσεων.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News