Business Talk Τρίτη 2/03/2021, 07:50
BUSINESS TALK

Μυστήριο με τη θαλαμηγό του Κουτσολιούτσου

  • Από τον περασμένο Δεκέμβριο έχει βρεθεί αγοραστής για τη θαλαμηγό Phalarope (περισσότερα για την ετυμολογία της ονομασίας παρακάτω), ιδιοκτησίας εταιρίας συμφερόντων Δημήτρη Κουτσολιούτσου (την μαλτέζικη Phalarope LTD). Ο Κουτσολιούτσος έχει σύμφωνα με άριστα ενημερωμένες πηγές, υπογράψει χαρτιά στην Folli Follie για να πουληθεί υπέρ της Folli Follie έναντι χρεών του προς την εταιρεία (1,8 εκατ. ευρώ που είχε πάρει από το ταμείο έναντι μερισμάτων).

 

  • Ο ενδιαφερόμενος αγοραστής, Έλληνας του εξωτερικού, έχει με τη σειρά του υπογράψει ΜOU προκειμένου να αποκτήσει το σκάφος καταβάλλοντας τα χρήματα απευθείας στο ταμείο της Folli Follie. Κι ενώ τα λεφτά βρίσκονται πάνω στο τραπέζι (πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποσό πλησιάζει τα 2 εκατ. ευρώ) η διοίκηση της (ακόμα) εισηγμένης επί τρεις μήνες καθυστερεί μυστηριωδώς να τα εισπράξει. Εν τω μεταξύ βεβαίως χρεώνεται με τα έξοδα φύλαξης και ελλιμενισμού ενώ το σκάφος απαξιώνεται χωρίς ηλεκτρικό και χωρίς συντήρηση στη Μαρίνα Ζέας. Θα μας πει κάποιος τι συμβαίνει ή είναι μυστικό;

 

  • Για την ιστορία η θαλαμηγός του Κουτσολιούτσου Phalarope είναι ιταλικό σκαρί που ναυπηγήθηκε το 2005 από τον όμιλο Maiora μήκους 38 μέτρων. Και μιας και περί της θαλαμηγού αυτής ο λόγος, αξίζει ίσως να αναφερθεί πως ο Φαλαρόποδας (γνωστός στα λατινικά ως Phalarope από όπου και το όνομα του σκάφους) , θεωρείται από τους ορνιθολόγους ως το πιο χαζό πουλί του πλανήτη. Και αυτό διότι ενώ το καλοκαίρι ζει στη Βρετανία όταν έρχεται η εποχή να ξεχειμωνιάσει αντί να αποδημήσει προς την νοτιανατολική Ευρώπη, την Αφρική ή την Αραβική Θάλασσα, όπως πολλά άλλα συγγενή αποδημητικά είδη της Ευρώπης, ταξιδεύει προς τον Καναδά και από εκεί στην Καραϊβική και μετά στην νότια Αμερική διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα περισσότερα… Ίσως για αυτό και η πώλησή του να χρειάζεται τόσο υπομονή.

 

  • Η “Μήδεια” έφερε… σχέδιο υπογειοποίησης εναερίων γραμμών του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ μήκους 2.000 χλμ. Όπως είπε χθες στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας άμεσα θα εκπονηθεί η μελέτη προτεραιοποίησης των περιοχών στις οποίες θα προχωρήσουν φέτος οι πρώτες υπογειοποιήσεις, “φωτογραφίζοντας” και τα κριτήρια επιλογής των περιοχών: Αφενός, τα περιαστικά δάση από τα οποία διέρχονται κρίσιμες οδεύσεις του δικτύου (Τατόι, Δρυμός Πάρνηθας, Εύβοια) και οι περιοχές με πυκνή βλάστηση εντός του αστικού ιστού όπως ο Βόρειος Τομέας της Αττικής όπου οι εναέριες γραμμές είναι ευάλωτες στις χιονοπτώσεις τον χειμώνα και στις πυρκαγιές το καλοκαίρι. Αφετέρου, οι παραδοσιακοί οικισμοί σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως τα νησιά του Αιγαίου. Το θέμα αυτό μάλιστα, δηλαδή η υπογειοποίηση του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ στη Χώρα της Αμοργού, ήταν και το βασικό θέμα στη συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα ο Κ. Σκρέκας με τον Δήμαρχο Αμοργού Λευτέρη Καραϊσκο.

 

  • Γαλλο-γερμανικές επιχειρηματικές “μάχες” για….καθαρά ελληνικά νησιά! Μετά το project της Volkswagen για το “πρασίνισμα” της ηλεκτροπαραγωγής και των μεταφορών της Αστυπάλαιας (που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη) μια δυνατή “τριπλέτα” γαλλικών εταιρειών έρχεται για να αναπτύξει ένα αντίστοιχο project σε άλλο νησί, όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ. Και το όνομα του νησιού αυτού είναι, Χάλκη. Έτσι εξηγείται ίσως και η γαλλική ταυτότητα των επενδυτών αφού εκτιμάται πως θα έχουν την απαραίτητη κάλυψη του Le palais de l’Élysée το οποίο με τη σειρά του επιδιώκει να προβάλει την στρατιωτική του δύναμη στην Ανατολική Μεσόγειο και τώρα θα έχει έναν επιπλέον λόγο. Ας πάμε τώρα στις επιμέρους εταιρείες: Η Citroen δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το ίδιο ισχύει και για τη Vinci που έχει μακροχρόνια παρουσία στην ελληνική αγορά (μεταξύ άλλων είναι και ο  μεγαλύτερος μέτοχος της κοινοπραξίας «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει όμως η τρίτη της παρέας, που μπορεί να είναι η λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό, έχει όμως μακρόπνοο σχέδιο για επενδύσεις 1 δισ. ευρώ στην ελληνική αγορά ΑΠΕ. Ο λόγος για την Αkuo Energy, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2018 και της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος Eric Scotto είχε περιγράψει σε συνέντευξή του στην “Κ” από τον περασμένο Οκτώβριο τη στρατηγική του για την ελληνική αγορά.

 

  • Είχε αποκαλύψει -μεταξύ άλλων- το ενδιαφέρον της εταιρείας για την ανάπτυξη υβριδικών έργων (φωτοβολταϊκά και αποθήκευση) στα ελληνικά μη διασυνδεδεμένα νησιά. Η Αkuo ιστορικά δουλεύει πολύ με νησιά και δίνει λύσεις ηλεκτροδότησης με τεχνολογίες ΑΠΕ, οπότε ήταν οφθαλμοφανές ότι κάποια στιγμή θα φτάναμε και στην Ελλάδα που έχει πολλά νησιά για να προσφέρει την εμπειρία την οποία έχει αναπτύξει εδώ και 14 χρόνια» είχε πει τότε, δίνοντας ίσως μια πρόγευση του τι ετοιμαζόταν «πίσω από τις κουίντες»…

 

  • Με τη θερινή σεζόν, έστω και υπό τη σκιά του Covid-19, να είναι προ των πυλών, στο υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζουν τουλάχιστον 1.000 πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας και ευρύτερα εκτάσεων γης που βρίσκονται κοντά σε θάλασσα, μεγάλες λίμνες ή πλεύσιμους ποταμούς.

 

  • Για όσους ο νους πραγματοποιεί κάπως πιο… προχωρημένες σκέψεις, να πούμε ότι πρόκειται για μία διαδικασία συνήθη που επαναλαμβάνεται, σχεδόν κάθε χρόνο, προβλέποντας την παραχώρηση προς ήπια εκμετάλλευση (καντίνες, ομπρέλες κτλ.) τμημάτων αιγιαλού κτλ.

 

  • Απλώς, τώρα, θα γίνει με ενιαίο τρόπο, καθότι θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον χίλιοι διαγωνισμοί που αφορούν τη φετινή χρονιά και το 2022. Η οργάνωση και διενέργεια των χιλίων αυτών e-auctions αποτελεί υπηρεσία, αρχικού προϋπολογισμού 70.754 ευρώ, που θα αναλάβει να φέρει σε πέρας εταιρεία η οποία θα επιλεγεί ύστερα από διαγωνισμό. Τα σπουδαία από τις 12 Μαρτίου κι έπειτα, οπότε οι υποψήφιοι θα υποβάλουν προσφορές.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Money Review