Business Talk Πέμπτη 4/02/2021, 07:45
BUSINESS TALK

Όλα τα σχέδια για τους τουρίστες, τα drones και οι καυγάδες στην ενέργεια

  • Προχθές, σε τηλεδιάσκεψη μεταξύ κορυφαίων επιχειρηματικών παραγόντων και δη ορισμένων που σχετίζονται με τον τουρισμό, τις μεταφορές και τα ξενοδοχεία, από τη μία πλευρά, και κορυφαίου κυβερνητικού παράγοντα, από την άλλη, κατέστη σαφές πως πρόθεση του Μαξίμου είναι να ξεκινήσει με επιθετικό τρόπο την φετινή τουριστική σεζόν εφόσον βέβαια τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέψουν.

 

  • Τι σημαίνει επιθετικός τρόπος; Σημαίνει άνοιγμα των συνόρων την 1η Απριλίου με «ελευθέρας» για όσους έχουν διεθνή πιστοποιητικά εμβολιασμού (ενδεχομένως και με ηλεκτρονική επιβεβαίωση σε πραγματικό χρόνο αν μέχρι τότε καταστεί δυνατό)  και με τεστ για όλους τους υπόλοιπους. Αυτά βέβαια εφόσον και ο «δοκιμαστικός σωλήνας» του Ισραήλ – διότι  το Ισραήλ αναμένεται να έχει εμβολιαστεί σε ποσοστό πάνω από 50 τα 100 % έως τα τέλη Μαρτίου και έτσι όλοι οι ειδικοί κοιτούν να δουν κατά πόσο ο εμβολιασμός εξασφαλίζει ομαλότητα – δώσει το πράσινο φως.

 

  • Επιθετικός τρόπος σημαίνει ακόμα εμβολιασμός όλων των εργαζομένων στον κλάδο του τουρισμού προεξαρχόντων αυτών που δουλεύουν στις αερομεταφορές στην ακτοπλοΐα και τα ξενοδοχεία, με τροποποίηση ενδεχομένως του εμβολιαστικού προγράμματος για να μπορέσουν όλοι αυτοί να είναι έτοιμοι και ασφαλείς. Είναι δύσκολο κάτι τέτοιο; Ασφαλώς. Αλλά αυτό θα ήθελε ο πρωθυπουργός. Δε σημαίνει ωστόσο ότι θα το κάνει αν δεν έχει όλες τις εγγυήσεις όμως, αναφέρουν άριστα ενημερωμένες πηγές.

 

  • Eπιθετικός τρόπος ανοίγματος του τουρισμού σημαίνει επίσης διμερείς συμφωνίες με χώρες που έχουν ελέγξει την πανδημία για την διευκόλυνση των μετακινήσεων μεταξύ των δύο πλευρών χωρίς καραντίνες και πάντοτε υπό την προϋπόθεση είτε εμβολιασμού είτε αρνητικού τεστ. Στόχος είναι να μη χρειαστεί ο Χρήστος Σταϊκούρας να αλλάξει την πρόβλεψη για ταξιδιωτικές εισπράξεις από το εξωτερικό ύψους 11 δισεκατομμυρίων φέτος…

 

 

  • Δύσκολος στόχος, αν σκεφτεί κανείς πως το κεντρικό σενάριο που έχουν οι επαΐοντες του τουρισμού για το 2021 είναι για διπλασιασμό των περσινών εσόδων που κινήθηκαν θα επίπεδα των τεσσερισήμισι δισεκατομμυρίων. Σενάριο που γράφτηκε όμως αρκετές εβδομάδες πριν, και πριν τα κρούσματα στην Αττική επανέλθουν σε τετραψήφιο αριθμό…

 

  • Όσον αφορά τον τελικό τουρισμό η υπόθεση εργασίας είναι πως θα επιτρέπονται οι μετακινήσεις με ταξί πράσινων περιοχών αλλά όχι μεταξύ πράσινων και κόκκινων. Φυσικά, ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι η κόκκινη – που δεν είναι τόσο κόκκινη ακόμα – Αττική. Με λίγα λόγια αν η Αττική αποφύγει τις επόμενες μέρες την υποτροπή σε αυστηρότερα μέτρα, πόσο μάλλον σε πλήρες lockdown, όπως πέρσι την Άνοιξη,  ίσως και να πάμε διακοπές το Πάσχα

·

  • Ακούμε πως κορυφαίο στέλεχος που μέχρι πριν λίγους μήνες βρισκόταν επικεφαλής φορέα δημοσίου συμφέροντος, και το οποίο μεταπήδησε σε κορυφαία επιτελική θέση μεγάλου Εισηγμένου ομίλου -ο οποίος δεν διέρχεται ΚΑΙ την πιο ομαλή περίοδο του- , αξιολογεί/επιδιώκει την ταυτόχρονη απασχόλησή του σε θέση συμβούλου άλλης εισηγμένης. Οι δύο εισηγμένες δεν είναι ανταγωνιστικές και έτσι δεν υπάρχει θέμα ασυμβίβαστού, τουλάχιστον σε πρώτη ανάγνωση, αλλά ενδεχομένως να υπάρχει με την προηγούμενή του θέση, στο δημόσιο φορέα λένε οι σχετικές πληροφορίες. Εκτός εάν είναι μεταβατική η απασχόληση του στην πρώτη εισηγμένη… Ακούγεται τρελό έτσι; Και όμως τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα διαβάσατε. Όσοι δεν καταλάβατε για ποιον πρόκειται θα υπάρξουν κι άλλες ευκαιρίες. 

 

  • Μια ιδέα από το τι σκοπεύει να κάνει ο Θεόφιλος Πριόβολος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εφόσον τελικά καταφέρει να βγάλει άκρη και να τα αποκτήσει, πήρε η αγορά χθες οπότε και έγινε γνωστό   ότι η Pyletech συμφερόντων του ιδίου ομίλου (Πριόβολου),  ανακοίνωσε ότι  ανέθεσε το ερευνητικό έργο για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών αλλά drones μεταφορικού έργου σε μια startup του Πολυτεχνείου.

 

  • Ο λόγος για drones που μπορεί να μεταφέρουν ακόμα και 100 έως 150 κιλά και τα οποία όπως γίνεται αντιληπτό αν δουλέψουν σωστά μπορεί να διεκπεραιώνουν και υπηρεσίες… delivery, πόσο μάλλον αμυντικών ρόλων… Βρισκόμαστε βεβαίως ακόμα πολύ μακριά από αυτό το μέλλον αλλά κάτι έχει αρχίσει να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Αυτή είναι η ελπίδα τουλάχιστον.

 

  • Μεγάλα ονόματα των κατασκευών έχει προσελκύσει το έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο διαγωνισμό το «παρών» έχουν δώσει η ΤΕΡΝΑ, ο όμιλος Μυτιληναίος, το σχήμα Άβαξ-Alstom και η Intrakat.

 

  • Τα σιδηροδρομικά έργα έχουν σημαντικό αντικείμενο για τους παίκτες του κατασκευαστικού κλάδου, με την ΕΡΓΟΣΕ να δρομολογεί διαγωνισμού αξίας άνω των 3 δισ. ευρώ τα προσεχή χρόνια. Ειρήσθω εν παρόδω ότι το ισοζύγιο της ΕΡΓΟΣΕ θα είναι θετικό -πέριξ του 1 εκατ. ευρώ-για τη φετινή χρονιά, καθώς η εταιρεία προβλέπεται να εμφανίσει έσοδα 192,7 εκατ. ευρώ και έξοδα 191,7 εκατ. ευρώ.

 

  • Αυξάνεται η ένταση στην αγορά ενέργειας, ενόψει της οριστικοποίησης (από μέρα σε μέρα) των μέτρων της ΡΑΕ για την εξισορρόπηση της αγοράς… εξισορρόπησης (sic) και καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το τέλος Φεβρουαρίου, οπότε εκπνέει η άτυπη προθεσμία που έχει δώσει η ΔΕΗ στη βιομηχανία για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης για τα τιμολόγια της υψηλής τάσης.

 

  • Λάδι στη φωτιά ρίχνει σήμερα η ΕΒΙΚΕΝ που εκπροσωπεί την ενεργοβόρο βιομηχανία, καθώς καταφέρεται ταυτόχρονα κατά των μέτρων της ΡΑΕ, τα οποία χαρακτηρίζει ανεπαρκή και κατά της ΔΕΗ, η οποία φέρεται να έχει προτείνει αυξήσεις στα τιμολόγια. 

 

  • Οι καθετοποιημένοι παραγωγοί υποστηρίζουν ότι οι κινήσεις των τιμών στην αγορά εξισορρόπησης διαμορφώνονται με βάση την ζήτηση και την προσφορά, η δε ΔΕΗ από την πλευρά της διαμηνύει ανεπισήμως ότι θέλει να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα των βιομηχανιών, αλλά δεν μπορεί να πουλά ρεύμα κάτω του κόστους. Η ΕΒΙΚΕΝ  κάνει λόγο για «σβήσιμο και άλλων φουγάρων» αν δεν παρέμβει η κυβέρνηση.  Εν αναμονή λοιπόν των επόμενων κινήσεων της ΡΑΕ και του ΥΠΕΝ…

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Money Review