Business Talk Τετάρτη 10/05/2023, 06:58
BUSINESS TALK

Οι προκλήσεις της επένδυσης στον Ασπρόπυργο, ο… πληθωρισμός της Ακτής Βουλιαγμένης και τα ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Οι προκλήσεις της επένδυσης στον Ασπρόπυργο, ο… πληθωρισμός της Ακτής Βουλιαγμένης και τα ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
  • Το έργο της  HIG στον Ασπρόπυργο ονομάστηκε «Hull Logistics Park» έχει προϋπολογισμό 250 εκατομμύρια και σύμφωνα με την εταιρεία αναμένεται να δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 1.238 κατά τη φάση λειτουργίας. Σήμερα, πριν την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου η HIG ελέγχει ήδη, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη της, μερίδιο της τάξης του 17%-18% στην αγορά των logistics. Έχει λειτουργήσει ως consolidator στην κατακερματισμένη ελληνική αγορά αποκτώντας πλειοψηφικά μερίδια σε μία σειρά ελληνικών επιχειρήσεων με πιο πρόσφατη εξαγορά αυτή του 80% του μετοχικού κεφαλαίου της Ορφέας Βεϊνόγλου, μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου. Παράλληλα έχει εξαγοράσει μεταξύ άλλων την Μακιός logistics, την Ολυμπίας – Κανδύλης, την Contrade και τις Unit  και Unit Shipping.
  • Και κάπου εδώ αρχίζουν οι προκλήσεις για το business plan της HIG καθώς όπως εξηγούν κύκλοι της αγοράς αυτής «η δραστηριότητα των εταιρειών αυτών δεν αθροίζεται, όπως απλουστευτικά μπορεί να εκτιμήσει κανείς, ενώ οι προκλήσεις από τις διαφορετικές κουλτούρες, πελατείες, τεχνολογικά συστήματα και εμπορικές πρακτικές δεν αποτελούν καθόλου εύκολη άσκηση διαχείρισης. Πόσο μάλλον που στις περισσότερες από αυτές τις εταιρείες έχουν παραμείνει μέσα ως μέτοχοι μειοψηφίας, αλλά με ρόλο,  προηγούμενοι βασικοί μέτοχοι». Επιπλέον «το σχέδιο ανάπτυξης λιμενικής δραστηριότητα στον Ασπρόπυργο αν και θεωρείται ιδιαίτερα οξυδερκές, μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο με μπάριζες, που σίγουρα μπορούν να συνδέσουν το εμπορευματικό αυτό κέντρο με τον Πειραιά ταχύτερα από ότι οι οδικές μεταφορές, ωστόσο θα δυσκολευτεί να φιλοξενήσει ακόμα και μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξαιτίας των περιορισμών που υφίσταται στο δίαυλο της Σαλαμίνας», προσθέτουν άλλες πηγές.
  • Εκτός από την HIG στην αγορά ξεχωρίζουν για την ανάπτυξη τους μέσω εξαγορών και την εδραιωμένη θέση τους στον κλάδο αφενός η SARMED, συμφερόντων Γιάννη Χ. Σαραντίτη  και αφετέρου η  EOS Capital, επικεφαλής της οποίας είναι ο Απόστολος Ταμβακάκης, που έχει αποκτήσει θέσεις στις Seagull και Med Frigo.
  • Πόσο έχει αυξηθεί από το 2019 το εισιτήριο στην Ακτή Βουλιαγμένης; Περισσότερο από 330%! Έτσι, τα μπάνια του λαού σε μια από τις πιο ποιοτικές και κάποτε πιο φθηνές παραλίες της Αττικής έχουν γίνει πιο… αλμυρά, με τη γενική είσοδο να κοστίζει 10 ευρώ. Τις συνεχείς αυτές ανατιμήσεις προσπαθεί να ανακόψει ο Δήμαρχος Βάρης-Βούλας- Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος που έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη έχοντας καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι παρά τις συνεχείς αυτές ανατιμήσεις της ΕΤΑΔ, κάθε καλοκαίρι οι ουρές για μια θέση στην Ακτή Βουλιαγμένης αυξάνονται αντί να μειώνονται…
  • Στο μεταξύ, η Ακτή Βουλιαγμένης μαζί με την «Ωκεανίδα» είναι ο ένας από τους δύο μεγάλους διαγωνισμούς μακροχρόνιους παραχώρησης που σχεδιάζει να βγάλει στον άερα μέχρι το τέλος του έτους η ΕΤΑΔ. Ο δεύτερος αφορά το γήπεδο του Τάε Κβο Ντο στο Φάληρο για την δημιουργία συνεδριακού κέντρου. Και για τους δύο διαγωνισμούς επικρατεί αισιοδοξία, καθώς μιλάμε ουσιαστικά για τα δύο τελευταία σημαντικά κομμάτια της Aθηναϊκής Ριβιέρας που παραμένουν ανεκμετάλλευτά από ιδιώτες επενδυτές. Οι διαδικασίες τρέχουν, οι σύμβουλοι έχουν προσληφθεί και έχουν ξεκινήσει και κινήσεις προβολής σε ενδιαφερόμενους επενδυτές.
  • Ένα ακόμη ορόσημο συμπληρώθηκε για την δημιουργία του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα αντικαταστήσει τους σταθμούς που λειτουργούν σήμερα σε Κηφισό και Λιοσίων, καθώς το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος ενέκρινε του περιβαλλοντικούς όρους του έργου. Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευαστεί σε έκταση 66.420 τ.μ. στην περιοχή του Ελαιώνα, εντός του Δήμου Αιγάλεω, η οποία περικλείεται από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας (Λεωφόρος Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας. Θα αποτελείται από τέσσερα κτίρια, ενώ προβλέπονται εκτός από τη βασική χρήση και συμπληρωματικές χρήσεις που μπορεί να είναι εμπορικές, τουριστικές, χρήσεις γραφείων και θέσεις πάρκινγκ. Στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων υπάρχουν προβλέψεις για βιοκλιματικά κτίρια αλλά και εγκαταστάσεις ηλεκτροκίνησης.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS