ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θετικές προοπτικές για τις αερομεταφορές – Πάει για νέο ρεκόρ η Ελλάδα

Θετικές προοπτικές για τις αερομεταφορές – Πάει για νέο ρεκόρ η Ελλάδα

Περαιτέρω βελτίωση των καλών επιδόσεων του 2022, σε όρους αύξησης επιβατικής κίνησης και πτήσεων, αναμένεται να καταγράψουν τη φετινή χρονιά οι αερομεταφορές στην Ελλάδα.

Αν και αστάθμητοι παράγοντες, που σχετίζονται με πιθανή υποτροπή της υγειονομικής κρίσης ή την κλιμάκωση του ρωσοουκρανικού πολέμου θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα, οι φετινές προβλέψεις κάνουν λόγο για μικρή μόνο απόκλιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο της πτητικής δραστηριότητας σε σχέση με αυτή του 2019.

Η Ελλάδα, αναφορικά με τις 44 χώρες που παρακολουθεί ο ευρωπαϊκός οργανισμός για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας (Eurocontrol), πέρυσι εντάχθηκε στο «κλειστό κλαμπ» τεσσάρων χωρών με πτητικό έργο μεγαλύτερο συγκριτικά με αυτό του 2019. Ως εκ τούτου, τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι τα μεγέθη των επιβατών και των πτήσεων θα είναι ακόμη μεγαλύτερα σε σχέση με το χρονικό διάστημα πριν εκδηλωθεί η πανδημία, με τα βλέμματα να είναι στραμμένα και στις επιδόσεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όπου η ανάκαμψη υπήρξε βραδύτερη το 2022 συγκριτικά με τα υπόλοιπα (περιφερειακά) αεροδρόμια της χώρας.

Ειδικότερα, το Eurocontrol στην πρόσφατη έκθεσή του για τον απολογισμό του 2022 και τις προοπτικές της φετινής χρονιάς αναφέρει ότι πέρυσι κόντρα στην COVID-19, τη μετάλλαξη «Oμικρον» και τον πόλεμο στην Ουκρανία –ξέσπασε στις 24 Φεβρουαρίου– οι αερομεταφορές ανέκαμψαν. Σε αριθμούς, στις 44 χώρες του Eurocontrol, από τον Μάρτιο μέχρι και τα τέλη του 2022 η κίνηση σε όρους πτητικής δραστηριότητας ανήλθε στο 83% αυτής του 2019. Βάσει στοιχείων που έχει επεξεργαστεί ο φορέας και σχετίζονται με τη διασύνδεση των δικτύων των ευρωπαϊκών προορισμών, το 2023 το πτητικό έργο θα διαμορφωθεί στο 92% των επιδόσεων πριν από την πανδημία, ενώ οι προκλήσεις όσον αφορά την αντιστοιχία ανάμεσα στην προσφερόμενη χωρητικότητα (των πτήσεων) και τη ζήτηση θα παραμείνουν πολύ μεγάλες.

Το 2022 η συσσωρευμένη ζήτηση επανέφερε στα κέρδη επτά (Air France-klm, IAG, Lufthansa, Ryanair, Turkish Airlines, Pegasus) από τους 10 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς (easyjet, SAS Group και Wizz Air). Αλλά και η Aegean εμφάνισε κατά το εννεάμηνο υψηλότερα κέρδη μετά φόρων (93,2 εκατ. ευρώ), έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019.

Η Ελλάδα, όπου η πτητική δραστηριότητα ήδη από τις αρχές του πρώτου εξαμήνου του 2022 είναι μεγαλύτερη συγκριτικά με αυτή του 2019, εκτιμάται ότι φέτος θα μπορούσε να καταγράψει νέο ρεκόρ, κάτι που φανερώνει η αύξηση τόσο των προσφερόμενων θέσεων όσο και της συνδεσιμότητας. Ενδεικτικά, από τις 22 Δεκεμβρίου η Air China συνδέει την Αθήνα με τη Σαγκάη δύο φορές την εβδομάδα, η Air Transat επαναφέρει τη σύνδεση της Αθήνας με τον Καναδά, ενώ η Wizz Air έχει προσθέσει τρεις νέους προορισμούς σε Βαλκάνια και Μέση Ανατολή με αφετηρία την Αθήνα. Παρά τις καλές προοπτικές, ο υψηλός πληθωρισμός που συρρικνώνει το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα και η επαναφορά των περιορισμών για ταξιδιώτες από την Κίνα είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που απειλούν να προκαλέσουν νέα κενά αέρος στις ελληνικές και ευρωπαϊκές αερομεταφορές.

Διαβάστε επίσης: 

Οι προβληματισμοί και το στοίχημα της επιστροφής των Κινέζων τουριστών

Αναγκαστική προσγείωση για τις μικρές αεροπορικές εταιρείες

Αεροπορικές: Πώς τα ταξίδια με αεροπλάνο έγιναν και πάλι είδος πολυτελείας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News