ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 οι αεροπορικές θέσεις προς Ελλάδα

Ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 οι αεροπορικές θέσεις προς Ελλάδα

Είκοσι πέντε τοις εκατό υψηλότερα από το 2019 κινείται αυτή την περίοδο ο προγραµµατισµός θέσεων σε εισερχόµενες διεθνείς πτήσεις που έχουν κάνει οι αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν ελληνικούς προορισµούς µε το εξωτερικό. Αν και τα στοιχεία αυτά δεν είναι ευθέως συγκρίσιµα µε του 2019, καθότι η πανδηµία και η κρίση στον τουρισµό έχουν οδηγήσει τα αεροδρόµια σε ιδιαίτερα ευέλικτες πολιτικές κρατήσεων slots για τις πτήσεις, χωρίς δηλαδή να επιβαρύνονται οι αεροπορικές αν τελικά ακυρώσουν κάποιες πτήσεις, παραµένουν λίαν ενθαρρυντικά.

Εξάλλου στο ίδιο συµπέρασµα, δηλαδή µιας ιδιαίτερα θετικής καλοκαιρινής σεζόν, παραπέµπουν και άλλες εξελίξεις, όπως η ανακοίνωση του γερµανικού ταξιδιωτικού οργανισµού FTI Group, ο οποίος γνωστοποίησε πως αυξάνει τον αριθµό των κρατηµένων δωµατίων στην Ελλάδα που θα διαθέσει φέτος στους πελάτες του.

Ειδικότερα, η εδρεύουσα στο Μόναχο επιχείρηση ανακοίνωσε πως αυξάνει τα διαθέσιµα κρεβάτια κυρίως σε ελληνικά νησιά, όπως η Κρήτη, η Κως, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σκιάθος αλλά και η Κεφαλονιά και η Ζάκυνθος, καθώς θέλει να αποφύγει την εξάντληση του αποθέµατος που είχε προγραµµατίσει, δεδοµένης της ισχυρής ζήτησης για διακοπές στην Ελλάδα που καταγράφεται µεταξύ των πελατών της. Με βάση στοιχεία του ελληνικού υπουργείου Τουρισµού, η γερµανική TUI, ο µεγαλύτερος tour operator στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι για το 2022 η Ελλάδα είναι νούµερο ένα προορισµός στις προτιµήσεις των ταξιδιωτών και προγραµµατίζει πάνω από 3 εκατοµµύρια αεροπορικές θέσεις. Επίσης, η Easyjet προγραµµατίζει 4,4 εκατ. θέσεις, η Jet2 1,2 εκατ., η Transavia 1,3 εκατ., η Condor 1,9 εκατ., η British Airways 800.000 και η Air France 850.000 θέσεις.

Την εκτίµηση πως φέτος ο τουρισµός όχι µόνον θα ανακτήσει τουλάχιστον το 80% των µεγεθών του 2019, της τελευταίας χρονιάς πριν από την πανδηµία, αλλά µπορεί να αγγίξει ακόµα και το 100%, στηρίζει και πρόσφατη πρόβλεψη του διευθύνοντος συµβούλου της TUI AG, Fritz Joussen. Ο γερµανικός ταξιδιωτικός όµιλος έχει ήδη για φέτος κρατήσεις που αντιστοιχούν στο 80% εκείνων του 2019 και αναµένει περαιτέρω ενίσχυσή τους, καθώς ο πόλεµος δεν δείχνει να επηρεάζει πλέον το συνολικό κλίµα για ταξίδια. Ελλάδα και Ισπανία αποτελούν τους δύο κορυφαίους προορισµούς για τους πελάτες του οµίλου.

Οι παραπάνω εξελίξεις δεν εκπλήσσουν όσους παρακολουθούν στενά την τουριστική αγορά: Σύµφωνα µε στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσµου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) και της εταιρείας TCI Research, η συνολική φήµη της Ελλάδας και της Αθήνας κατά το πρώτο τρίµηνο του έτους, όπως αυτή προκύπτει από τις διαδικτυακές συνοµιλίες, υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία). «Στοιχείο ιδιαίτερα σηµαντικό, λαµβάνοντας υπόψη τη ρευστότητα και την αβεβαιότητα του ευρύτερου περιβάλλοντος λόγω της πορείας της πανδηµίας και των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων µετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία», σχολιάζει το ΙΝΣΕΤΕ. Πέρα από τη γενικά θετική διαδικτυακή εικόνα της χώρας, η Ελλάδα και η Αθήνα λαµβάνουν υψηλή αξιολόγηση και ως προς τα διάφορα επιµέρους συστατικά της τουριστικής εµπειρίας από τους επισκέπτες (γαστρονοµία, πολιτισµός, υγειονοµική πρόληψη, καθαριότητα, φιλοξενία). Οι πιο ευχαριστηµένοι ταξιδιώτες προέρχονται από τις ΗΠΑ και ακολουθούν αυτοί από τη Βρετανία και την Ολλανδία και στη συνέχεια από την Ιταλία, τη Γερµανία και τη Γαλλία.

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News