ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ισχυρό rebound για 7 ελληνικά αεροδρόμια στην αρχή του έτους

Τι δείχνουν τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το πρώτο δίμηνο

Ισχυρό rebound για 7 ελληνικά αεροδρόμια στην αρχή του έτους

Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, αλλά χαμηλότερη έναντι του 2019 είναι η επιβατική κίνηση το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Ειδικότερα, από την αρχή της χρονιάς έως και τον Φεβρουάριο, ο αριθμός των επιβατών στα μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας διαμορφώθηκε σε 765 χιλ. άτομα, έχοντας αυξηθεί κατά 277% σε σχέση με πέρυσι. Σε σύγκριση όμως, με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, οπότε ο αριθμός των επιβατών είχε ανέλθει σε 1,2 εκατ. η κίνηση παραμένει χαμηλότερη κατά 36,6%. Τον Φεβρουάριο, έναντι του ίδιου μήνα του 2021, η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε σε 394 χιλ. άτομα, αλλά είναι χαμηλότερη κατά 33%, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2019.

Το πρώτο δίμηνο της χρονιάς, από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν 455 χιλ.επιβάτες, αριθμός που είναι χαμηλότερος κατά 40%, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019.

Από το «Ἰωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων διακινήθηκαν κατά 26,5% λιγότεροι ταξιδιώτες (72,5 χιλ.), σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2019, ενώ στον αερολιμένα της Σαντορίνης η επιβατική κίνηση ήταν κατά 58% μικρότερη συγκριτικά με πριν από τρία χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Φεβρουάριο, στο αεροδρόμιο της Μυκόνου η επιβατική κίνηση άγγιξε τα επίπεδα του 2019, με τον αριθμό των επιβατών να είναι κατά 100 άτομα μικρότερος (6.800). Αντίστοιχα, το χάσμα με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 περιόρισαν οι αερολιμένες της Σκιάθου (-1%), της Σάμου (-13%), της Ζακύνθου (-16%), της Κέρκυρας (-20%) και της Μυτιλήνης (-23%).

Ισχυρό rebound για 7 ελληνικά αεροδρόμια στην αρχή του έτους-1

Σύμφωνα με παράγοντες των αερομεταφορών, εάν η αύξηση του ενεργειακού κόστους δεν τεθεί εκτός ελέγχου σε βαθμό που να υποχρεώσει τις ξένες αεροπορικές σε περικοπή της προγραμματισμένης χωρητικότητάς τους για την Ελλάδα, φέτος, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, η επιβατική κίνηση θα μπορούσε να βρεθεί κοντά στα επίπεδα του 2019.

Κι αυτό δεδομένου ότι το πρώτο δίμηνο, που είναι διαχρονικά αδύναμο, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η επιβατική κίνηση ανήλθε στο 63,4% του 2019, με το αντίστοιχο ποσοστό να τοποθετείται στο -59% για το «Ελ. Βενιζέλος». Εάν δηλαδή, οι τουριστικές αφίξεις ενισχυθούν, όπως αναμένεται τους προσεχείς μήνες, εκτιμάται ότι το χάσμα με το 2019 θα περιοριστεί.

Διαβάστε επίσης:

Το comeback του τουρισμού: Πώς και από πού ήρθαν έσοδα 10,7 δισ. ευρώ

Διπλή αβεβαιότητα επισκιάζει τον ελληνικό τουρισμό

Πώς η Ελλάδα θα γίνει «οι Μαλδίβες της Ευρώπης»

TUI: Η Κρήτη δημοφιλέστερος προορισμός για τους Ευρωπαίους το 2022

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News