ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

HotelBrain: 100 ξενοδοχεία έως το 2023 – Δεν κοιτάζουμε εξωτερικό όσο η Ελλάδα καλπάζει

Φωτ. HotelBrain

Με 74 ξενοδοχειακές μονάδες και 4.115 δωμάτια υπό διαχείριση, η HotelBrain θέτει ως στόχο τα 100 ξενοδοχεία και τζίρο 100 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2023. Η εταιρεία διαμηνύει μάλιστα ότι δεν βρίσκει κανένα λόγο να επεκταθεί στις αγορές του εξωτερικού: «από τη στιγμή που η δυναμική της Ελλάδας και του τουρισμού είναι τέτοια, δεν κάνουμε τέτοιες σκέψεις», με βάση την τρέχουσα εκτίμηση για τις προοπτικές στον ελληνικό τουρισμό.

Αυτό υποστήριξε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της HotelBrain, Πάνος Παλαιολόγος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης για την πορεία της εταιρείας στον απόηχο της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου το 2021, μια χρονιά «η οποία όπως και η προηγούμενη εξαιτίας της πανδημίας ήταν γεμάτη προκλήσεις για τον τουριστικό κλάδο, προκλήσεις που αναπόφευκτα επέφερε δυσκολίες τις οποίες καταφέραμε να ξεπεράσουμε».

Όπως υπογραμμίζει, ως ξενοδόχος, η HotelBrain αντικατοπτρίζει και είναι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του συνολικού ξενοδοχειακού προϊόντος της Ελλάδας.

H HotelBrain εμφανίζεται ως η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή εταιρεία στην Ελλάδα σε αριθμό ξενοδοχείων, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη στον κλάδο και μια από τις μεγαλύτερες ως προς τον κύκλο εργασιών, τον αριθμό δωματίων και το προσωπικό.

hotelbrain-100-xenodocheia-eos-to-2023-den-koitazoyme-exoteriko-oso-i-ellada-kalpazei0

Το μοντέλο δραστηριοποίησης βασίζεται στη σύναψη μακροπρόθεσμων μισθώσεων ξενοδοχείων (+10 έτη) σε αναπτυγμένες τουριστικές περιοχές. Μέσω της διοικητικής και διαχειριστικής ομάδας (90 άτομα) επιτυγχάνεται η κεντρική υποστήριξη των ξενοδοχείων (πωλήσεις, προμήθειες, ΙΤ, τεχνική υποστήριξη, HR, λογιστήρια κτλ.), ενώ η ξενοδοχειακή λειτουργία γίνεται αποκεντρωμένα στο κάθε ξενοδοχείο ξεχωριστά, προσαρμοσμένα στο κάθε concept και τον χαρακτήρα που έχει επιλεχθεί.

Κατά την περίοδο 2020/21, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούσαν στο κλάδο λόγω του Covid-19, η HotelBrain κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό των ξενοδοχειακών μισθώσεων με 26 νέα ξενοδοχεία και 1.841 νέα δωμάτια.

Με ισχυρή ταμειακή ρευστότητα, η HotelBrain υλοποιεί σήμερα ένα ρεαλιστικό σχέδιο ανάπτυξης, το οποίο προβλέπει ότι κατά τη σαιζόν 2023 θα διαθέτει ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο 6.500 δωματίων με κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. ευρώ, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας.

Εκτός της ίδιας ξενοδοχειακής δραστηριότητας, o όμιλος HotelBrain αναπτύσσεται με ιδιαίτερη επιτυχία και στην «παραδοσιακή» δραστηριότητα τoυ Total Hotel Management & Hotel Advisory, διαθέτοντας χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει πάνω από 80 συνεργαζόμενα ξενοδοχεία τρίτων, προσθέτουν.

Κάνοντας έναν απολογισμό, ο κ. Παλαιολόγος στάθηκε στο γεγονός ότι στο πρώιμο στάδιό του το επιχειρηματικό μοντέλο της HotelBrain, δεν έτυχε μεγάλου ενθουσιασμού.

«Αυτό που κάναμε ήταν ένα πείραμα, το οποίο πολλοί το αμφισβήτησαν. Το σύστημά μας και το μοντέλο μας ήταν ότι θα προχωρήσουμε σε μισθώσεις ξενοδοχειακών υποδομών και θα συνεχίσουμε να τρέχουμε ξενοδοχεία για τρίτους», τόνισε.  

Μοντέλο copy-paste

hotelbrain-100-xenodocheia-eos-to-2023-den-koitazoyme-exoteriko-oso-i-ellada-kalpazei1Με 74 ξενοδοχεία σε 34 διαφορετικούς προορισμούς το μοντέλο για εμάς είναι copy-paste για κάθε μονάδα, επεσήμανε, τονίζοντας ότι η HotelBrain δεν βάζει το όνομά της στο κάθε ξενοδοχείο.

«Νομίζω ότι νωρίς ανακαλύψαμε ότι θα υπάρχει μία τεράστια δυσκολία για το μεμονωμένο ξενοδόχο την οικογενειακή επιχείρηση να μπορέσει να ανταποκριθεί στις δυσκολίες του μέλλοντος και ξεκινήσαμε να κάνουμε αυτό που κάναμε. Η διαφορά είναι ότι πήραμε επάνω μας όλο το ρίσκο και πήραμε κάποιες εγγυήσεις για τους ξενοδόχους. Μέχρι τώρα έχουμε περίπου 15 ξενοδοχεία που θεωρούμε ότι το μοντέλο μας έχει βοηθήσει να είναι win-win Δηλαδή ο ξενοδόχος έχει σώσει την περιουσία του δεν έχουν προχωρήσει οι πλειστηριασμοί και όλα τα συναφή».

Το επιχειρηματικό μοντέλο στην Ελλάδα

«Το μοντέλο που υπήρχε στην Ελλάδα, ξενοδόχος, ιδιοκτήτης του κτιρίου αναγκαστικά να το λειτουργεί ο ίδιος και αν θέλετε την εποχή που εγώ ξεκίνησα με τα ξενοδοχεία να πρέπει να είναι και ο διευθυντής είναι ένα μοντέλο που διεθνώς δεν υπάρχει. Θεωρούμε ότι το μοντέλο property company και operation company αυτό που συνέβαινε παντού στον κόσμο θα ερχόταν κάποια στιγμή και στη χώρα μας».

Η έμπειρη και δεμένη κεντρική διαχειριστική ομάδα και η ύπαρξη υφιστάμενης ξενοδοχειακής παρουσίας σε κάθε τουριστικό προορισμό, καθιστά βατή και αποτελεσματική τη γρήγορη επέκταση της δραστηριότητας, σύμφωνα με τον κ. Παλαιολόγο, καθώς όπως εκτιμάει η καινούργια πραγματικότητα όπως διαμορφώνεται δεν είναι εύκολη να την αντιμετωπίσει ένα μεμονωμένο ξενοδοχείο.

«Η σκληρή δουλειά των εργαζομένων και των στελεχών μας, η άμεση και ουσιαστική βοήθεια που λάβαμε από τα προγράμματα στήριξης και η κεφαλαιακή ενίσχυση από τους μετόχους μας, επέτρεψαν να διατηρήσουμε αναλλοίωτο τον ρυθμό ανάπτυξης μας κατά την περίοδο 2020-2021 και να βλέπουμε το μέλλον με μεγάλη αισιοδοξία. Η HotelBrain έχει αναπτύξει με επιτυχία ένα μοναδικό στην Ελλάδα -και από τα λίγα στο εξωτερικό- μοντέλο λειτουργίας, το οποίο θα της επιτρέψει να αποκτήσει με λελογισμένο κίνδυνο και σε γρήγορο χρόνο, στρατηγικό μέγεθος στον Ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο. Παράλληλα, το μοντέλο λειτουργίας της HotelBrain, βοηθά τους ιδιοκτήτες των ξενοδοχειακών υποδομών να έχουν ένα σταθερό και εγγυημένο εισόδημα ή και  να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στη διαχείριση των δανειακών τους υποχρεώσεων. Τέλος, η HotelBrain αποτελεί μια αξιόπιστη λύση και για επενδυτές σε ξενοδοχειακές υποδομές, οι οποίοι επιζητούν είτε μια απόδοση, είτε κεφαλαιουχικές υπεραξίες, είτε συνδυασμό αυτών».

hotelbrain-100-xenodocheia-eos-to-2023-den-koitazoyme-exoteriko-oso-i-ellada-kalpazei2

Η Ελλάδα πόλος έλξης

Ερωτηθείς για το αν η εταιρεία έχει σχέδια να επεκταθεί στις αγορές του εξωτερικού, ο κ. Παλαιολόγος ήταν κατηγορηματικός.

«Γιατί να κοιτάξουμε τις ξένες αγορές όταν στην Ελλάδα έχουμε τόσες φυσικές ομορφιές που αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες», απάντησε.

Η HotelBrain παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής διαχείρισης σε τουριστικές επιχειρήσεις σε Κύπρο, Τουρκία, Βουλγαρία, Μάροκο μεταξύ άλλων, ωστόσο η κύρια στόχευσή της για την επόμενη διετία αποτελεί η ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά, επισήμανε ο κ. Παλαιολόγος. Άλλωστε όπως πρόσθεσε, οι προοπτικές δείχνουν ότι θα είναι καλύτερες, ωστόσο σαν όμιλος δεν θέλουμε να βιαστούμε και προχωράμε με αργά και σταθερά βήματα, κατέληξε.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Πώς ο ελληνικός τουρισμός κέρδισε το στοίχημα το 2021

Τουρισμός: «Ασημένια» η Ελλάδα στα αμερικανικά βραβεία RCA

Β. Κικίλιας: Θέλουμε να κάνουμε πρωταθλητισμό στον τουρισμό

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News