Business & Finance Παρασκευή 29/10/2021, 15:53
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: «Καυτός» ο Σεπτέμβριος με τις αφίξεις στο 75% του 2019

Έναρξη της τουριστικής περιόδου τον Μάρτιο προανήγγειλε ο Β. Κικίλιας

Τουρισμός: «Καυτός» ο Σεπτέμβριος με τις αφίξεις στο 75% του 2019

Το θετικό κλίμα της προσπάθειας που έγινε τα δύο τελευταία χρόνια κεφαλαιοποιεί η χώρα μας στον τουρισμό, όπως υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμός, Βασίλης Κικίλιας. Σημείωσε πως τα στοιχεία των τελευταίων μηνών για τις αφίξεις, αλλά και εκείνα των κρατήσεων για το επόμενο διάστημα είναι πολύ ισχυρά, ενώ είπε πως οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και οι tour operators ζητούν να γίνει η έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου τον Μάρτιο. 

«Για πρώτη φορά μετά από 71 χρόνια έκαναν το ετήσιο συνέδριό τους οι Γερμανοί tour operators στη χώρα μας, στο Costa Navarino, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τους ΗΑΤΤΑ/FedHATTA και τον ιδιωτικό τομέα. Είχαμε 450 πολύ μεγάλους tour operators, από την TUI μέχρι την Condor που πετάει ακόμα για Κρήτη και Ρόδο και θα πετάει όλο το Νοέμβριο» είπε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ. «Κεφαλαιοποιούμε το θετικό κλίμα της προσπάθειας που έκανε η χώρα τα τελευταία δύο χρόνια. Όλοι ζητούν, και αυτό θα γίνει, η έναρξη της τουριστικής περιόδου να γίνει φέτος για την Ελλάδα το Μάρτιο. Και μάλιστα, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες από την Αγγλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις Η.Π.Α., μιλούν για αυξήσεις διαθέσιμων θέσεων της τάξεως από 30% έως 50%» συμπλήρωσε.

Απογειώθηκαν οι αφίξεις τους προηγουμένους μήνες

Ο κ. Κικίλιας επικαλέστηκε τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία την περίοδο Ιανουάριος-Αύγουστος 2021, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 79,2% από το 2020 και διαμορφώθηκε στα 8,6 εκατομμύρια ταξιδιώτες έναντι 4,8 εκατομμυρίων το 2020. Η εισερχόμενη κίνηση μόνο για τον Αύγουστο του 2021 διαμορφώθηκε σε 4 εκατομμύρια ταξιδιώτες αυξημένη κατά 125,5%. 

Παράλληλα σημείωσε ότι και τον Σεπτέμβριο έφτασαν στη χώρα μας 2.352.788 ταξιδιώτες, αύξηση 110% σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2020. «Σύμφωνα με τις αφίξεις επιβατών εξωτερικού, το Σεπτέμβριο φτάσαμε το 75% των αφίξεων του Σεπτεμβρίου 2019» είπε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι πετύχαμε τον στόχο για το 2021 να φτάσουμε στο 50% των εσόδων του 2019.

«Έγινε μια τεράστια προσπάθεια, με «σφραγίδα» την επιτυχία μας και το rebranding της χώρας σε ό,τι έχει να κάνει με τα υγειονομικά πρωτόκολλά μας, τον τρόπο με τον οποίον η ελληνική κυβέρνηση διαχειρίστηκε την πανδημία, τον τρόπο με τον οποίον προσδώσαμε στον ταξιδιώτη αίσθημα ασφάλειας για να έρθει στη χώρα μας» ανέφερε.

Αυξημένη ζήτηση για ορεινούς προορισμούς

Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια η πληρότητα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς αυτή την εβδομάδα έφτασε στο 100%, χάρη και στην αργία. «Κάτι που σημαίνει ότι ο στόχος ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος, μιας μοναδικής εμπειρίας που θα μπορεί να διαρκεί 12 μήνες το χρόνο, αρχίζει σιγά-σιγά και υλοποιείται.  Και δουλεύουμε σκληρά για την προετοιμασία του 2022, καθώς τώρα είναι οι μήνες της δουλειάς για έναν υπουργό Τουρισμού» εξήγησε.

Συγκριτικό μας πλεονέκτημα το Ταμείο Ανάκαμψης

Η στόχευση της ελληνικής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο και μία τουριστική εμπειρία σε διάρκεια, με πιο πολλούς προορισμούς και φυσικά με υποστήριξη των πιο γνωστών προορισμών μας. «Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουμε τη στρατηγική μας, την οποία θα ανακοινώσουμε εντός του χειμώνα, και θα περιλαμβάνει ένα ολιστικό μοντέλο διαχείρισης και συναρμοδιοτήτων, με βάση τη διαχείριση υδάτινων πόρων και στερεών αποβλήτων, τον τρόπο μεταφοράς από και προς τα νησιά μας, τη διαχείριση της κρουαζιέρας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και των προορισμών» τόνισε.

Περιλαμβάνει, όπως εξήγησε, ένα ολιστικό πρόγραμμα διαχείρισης των επισκεπτών και οργάνωσης, έτσι ώστε να υπάρχει διάρκεια στο τουριστικό προϊόν, επιτυχία σε κάθε σεζόν, διαχείριση των κρίσεων, αν και όπου χρειάζεται, και υποστήριξης των υποδομών.

«Η Ελλάδα έχει ένα πολύ μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα: ότι η κυβέρνηση αποφάσισε ένα σημαντικό κομμάτι του Ταμείου Ανάκαμψης, των επενδυτικών μας πόρων από την Ευρώπη, να πάει σε υποστήριξη βασικών υποδομές, είτε είναι αυτοκινητόδρομοι, είτε είναι οι οδοί, είτε είναι οι αποχετεύσεις, είτε είναι η διαχείριση του υδάτινου ορίζοντα, πάντα με όρους και κανόνες τέτοιους φιλικούς προς το περιβάλλον» τόνισε.

 

Τουρισμός 12 μήνες τον χρόνο

«Σαφώς θέλουμε ποιότητα στον τουρισμό μας και το επιδιώκουμε στις συμφωνίες που υπογράφουμε. Όμως μπορούμε κάλλιστα να διαχειριστούμε την ποσότητα, εάν η στρατηγική μας περιλαμβάνει όχι μόνο τις 2,5 Περιφέρειες της χώρας που σηκώνουν κατά κύριο λόγο το βάρος του τουρισμού, αλλά όλες τις Περιφέρειες και πολλαπλούς προορισμούς» είπε ο κ. Κικίλιας.

 “Στόχος μας ο τουρισμός 12 μήνες το χρόνο και σε προορισμούς καινούργιους, που βλέπετε ότι από μόνοι τους πολλές φορές ανακαλύπτουν οι επισκέπτες μας. Δική μας υποχρέωσή είναι να τους «φωτίσουμε». Και στην ηπειρωτική Ελλάδα πανέμορφες περιοχές ορεινών διακοπών, γαστρονομικού τουρισμού, οινοτουρισμού, θρησκευτικού τουρισμού, αθλητικού τουρισμού» πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News