Business & Finance Παρασκευή 14/05/2021, 16:24
ΕΣΤΙΑΣΗ - ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

HORECA – Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Η απάντηση στις αλλαγές είναι η ευελιξία

Delphi Economic Forum

Για τις νέες προκλήσεις που έφερε η πανδημία, αλλά και τις αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν στο χώρο της εστίασης και της φιλοξενίας μίλησαν κορυφαία στελέχη της αγοράς σε πάνελ του Οικονομικού Φόρουμ Δελφών που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Νεκτάριος Νότης. 

Το βασικό στοιχείο, που απαιτείται στη σημερινή επανεκκίνηση αλλά και την επομένη της πανδημίας είναι η ευελιξία. Αυτό επεσήμανε και ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιΐας, ενός από τους χορηγούς της φετινής διοργάνωσης.

horeca-oikonomiko-foroym-delfon-i-apantisi-stis-allages-einai-i-eyelixia0«Αυτό που εξηγούμε σε όλους και η αγορά το αναδεικνύει είναι πως η επόμενη μέρα είναι μία άσκηση ευελιξίας. Δεν μπορούμε να μιλάμε για budget, αλλά για κυλιόμενες υποχρεώσεις που αλλάζουν συνεχώς» εξήγησε και πρόσθεσε: «Πρέπει να αναδείξουμε τον τρόπο προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

Υπογράμμισε δε τη σπουδαιότητα της συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων φορέων της αλυσίδας στην τουριστική αγορά. Όπως είπε ο κ. Δανιηλίδης, «μπορούμε όλοι μαζί να να συμβάλλουμε σε μία σειρά από λύσεις, που θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες στον τουρισμό και την αγορά».

Όπως είπε «η πανδημία ανάγκασε την εταιρεία να προσαρμοστεί πολύ γρήγορα, με γνώμονα την υγεία των συνεργατών και των εργαζόμενων της». Πρόσθεσε δε ότι η επικοινωνία με την αγορά ακόμα και με κλειστά μαγαζιά ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο και πως στόχος είναι να δημιουργηθεί μία νέα δυναμική. 

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η γενική διευθύντρια της Coca Cola HBC για Ελλάδα και Κύπρο, Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς. «Πολλές αλλαγές ήρθαν για να μείνουν. Η εστίαση θα αλλάξει. Οι απαιτήσεις των πελατών αλλάζουν όπως και των τουριστών που έρχονται» ανέφερε. Όπως είπε αν και δεν είμαστε τελείως έτοιμοι για αυτές τις αλλαγές, καταβάλλεται πολύ μεγάλη προσπάθεια σε κάθε μαγαζί που ανοίγει αυτή την περίοδο. Όσον αφορά στη στρατηγική της Coca Cola HBC, είπε πως «σαν εταιρεία και σαν οργανισμός εκεί που στοχεύουμε είναι το κομμάτι της κατάρτισης. Μεγάλο κομμάτι του τουρισμού δεν έχει καταρτισμένο προσωπικό». Σημείωσε πως αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, αφού «οι ανάγκες της εστίασης είναι διευρυμένες και θα εξελίσσονται συνέχεια». 

Ο Παναγιώτης Παλαιολόγος, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Hotel Brain ανέφερε πώς έπρεπε να διαχειριστούμε μια δύσκολη κατάσταση χωρίς εισοδήματα, έχοντας να σκεφτούμε και να διαχειριστούμε τους εργαζομένους μας και την υγεία τους, τους εκμισθωτές μας, τους πελάτες και τους προμηθευτές μας. Όπως είπε ήταν μια πολύ δύσκολη συνθήκη, μάθαμε πολλά πράγματα όπως το  να δουλεύουμε χωρίς προβλέψεις. Το πλάνο της Hotel Brain είναι να ανοίξει μέχρι τις 18 Ιουνίου όλα της τα ξενοδοχεία, ανέφερε εκτιμώντας ότι οι μήνες Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος θα είναι καλοί μήνες για την τουριστική αγορά. 

Από την πλευρά του ο σεφ και ιδιοκτήτης εστιατορίων Λευτέρης Λαζάρου σχολίασε πως το μεγάλο αγκάθι στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι έχουμε ένα τουριστικό προϊόν, που το πουλάμε μόνο 4-5 μήνες τον χρόνο, με αποτέλεσμα να δημιουργούμε έτσι και εργαζομένους 5μηνου. Κάλεσε την πολιτεία να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τον χειμερινό τουρισμό.

Για τη συνεχή στήριξη της πολιτείας διαβεβαίωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.« Τα lockdown είναι πίσω μας. Αυτό που προέχει είναι τον Μάιο ο κόσμος να συμμετέχει στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, ώστε από τον Ιούνιο να ανοίξουμε και κλειστούς χώρους της εστίασης» είπε, υπενθυμίζοντας ότι προωθούνται συγκεκριμένες συνεργασίες στον τουρισμό ώστε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα τεθούν σε κίνδυνο τα υγειονομικά δεδομένα. Για τα προγράμματα στήριξης, σημείωσε πως με το νέο ΕΣΠΑ σχεδιάζονται νέες δράσεις για τον κλάδο. Παράλληλα όπως είπε κίνητρα δίνονται και μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο, αλλά και από τη διατήρηση των φορολογικών συντελεστών σε χαμηλά επίπεδα. 

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News