Business & Finance Τρίτη 28/03/2023, 08:28
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πρόστιμα σε δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες από το Λιμενικό

Πρόστιμα σε δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες από το Λιμενικό

Μεμονωμένα, πλην όμως με συνέπειες, προβλήματα που εντοπίζονται στο θέμα της επάνδρωσης πλοίων της ακτοπλοΐας κατέγραψαν οι έλεγχοι του Λιμενικού Σώματος τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα. Σε μια περίπτωση συνελήφθη ο πλοίαρχος του επιβατηγού οχηματαγωγού «Αχαιός» της 2wayferries και σε μια άλλη απαγορεύθηκε για τουλάχιστον 14 ώρες ο απόπλους του πλοίου «Caldera Vista» της Seajets που εξυπηρετεί άγονη ενδοκυκλαδική γραμμή.

Ωστόσο αυτή η δημόσια υπηρεσία, όπως ονομάζονται οι επιδοτούμενες από το Δημόσιο άγονες εμπορικές γραμμές, παρέμενε ανεκτέλεστη από την προηγούμενη Παρασκευή μέχρι χθες Δευτέρα, με αποτέλεσμα να εκδηλώνονται οι πρώτες αντιδράσεις δημάρχων και εμπορικών ενώσεων ενόψει και των εορτών του Πάσχα. Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει διατάξει έκτακτους ελέγχους σε όλα τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, και στα δρομολογημένα σε πορθμεία, πέραν του ενός ή δύο τακτικών ετήσιων ελέγχων. Συνολικά περί τα 300 πλοία «θα επιθεωρηθούν μέχρι την Κυριακή των Βαΐων», δηλώνει στην Καθημερινή ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, συμπληρώνοντας πως σε όλες τις περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των προαναφερθέντων, «θα εφαρμοστεί ό,τι προβλέπει ο νόμος».

Επί του παρόντος δεν έχει διαπιστωθεί κάποιο σοβαρό πρόβλημα στα πλοία ώστε να απαγορευθεί ο απόπλους τους, αναφέρουν στην «Κ» πηγές του υπουργείου. Ωστόσο ένα θέμα στο οποίο δίδεται έμφαση, προκειμένου να αποφευχθεί η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους, είναι η τήρηση των ωραρίων των πληρωμάτων. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, έπειτα από κάθε 10 ώρες βάρδιας τα πληρώματα πρέπει να ξεκουράζονται για τουλάχιστον 8 ώρες.

Τα συμβατικά οχηματαγωγά επιβατηγά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ) που εκτελούν δρομολόγια τα οποία διαρκούν περισσότερες από 10 ώρες έχουν σε καμπίνες του πλοίου δεύτερο πλήρωμα που ξεκουράζεται, αναφέρουν πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας. Πιο περίπλοκο είναι το ζήτημα με τα ταχύπλοα που δεν διαθέτουν χώρους ξεκούρασης για τα πληρώματα και πρέπει να τα αλλάζουν στα λιμάνια, προσθέτουν.

Και οι δύο μέχρι στιγμής περιπτώσεις που διαπιστώθηκαν από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές αφορούν παραβάσεις σε επανδρώσεις. Την Κυριακή στελέχη της Λιμενικής Αρχής Αίγινας προχώρησαν στη σύλληψη του πλοιάρχου του Ε/Γ-Ο/Γ «Αχαιός», που ανήκει στη 2wayferries και εκτελεί δρομολόγια στο πλαίσιο της κοινοπραξίας Saronic Ferries. Συγκεκριμένα, σε έλεγχο ταυτοπροσωπίας που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Λιμεναρχείου Αίγινας διαπιστώθηκε η ελλιπής σύνθεση του πληρώματος κατά δύο άτομα. Διενεργήθηκε προανάκριση και κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών και πειθαρχικών κυρώσεων, ενώ παράλληλα απαγορεύθηκε ο απόπλους του πλοίου. Κατόπιν αποκατάστασης της σύνθεσης επετράπη ο απόπλους του για τον Πειραιά.

Στην περίπτωση του «Caldera Vista» της Seajets, που εκτελεί την ενδοκυκλαδική δημόσια υπηρεσία με έδρα τη Σύρο, διαπιστώθηκε υπέρβαση του ορίου των 10 ωρών, με αποτέλεσμα να του επιβληθεί 14ωρη υποχρεωτική στάση για να ξεκουραστεί το πλήρωμα. Αυτό συνέβη στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, οπότε και εγκαινιαζόταν το σχετικό δρομολόγιο για τη φετινή σεζόν. Ωστόσο, για λόγους που δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστοί η Seajets μέχρι και χθες Δευτέρα δεν προχώρησε στην εκτέλεση κανενός δρομολογίου. Σύμφωνα με πληροφορίες από τις αρμόδιες αρχές, «θα ακολουθηθεί η διαδικασία του άρθρου 21 του νόμου 4189 και θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις που περιλαμβάνουν πρόστιμο και κλήση σε απολογία». Επιπλέον, άλλο πλοίο της ίδιας εταιρείας, το «Super Jet», σε κανονική (όχι άγονη) γραμμή από τον Πειραιά, δεν εκτέλεσε χθες δρομολόγιο προς τις Κυκλάδες επικαλούμενη δυσμενέστερο καιρό από αυτόν που προέβλεπε το μετεωρολογικό δελτίο. Η ταυτόχρονη απουσία δύο πλοίων στις Κυκλάδες έγινε αισθητή στα νησιά, με αποτέλεσμα να διατυπώνονται ανησυχίες για την επαρκή ακτοπλοϊκή κάλυψή τους.

Την ώρα πάντως που το υπουργείο δηλώνει πως «θα ελέγχεται συνεχώς και με αυστηρό τρόπο η εφαρμογή των προβλεπομένων για τις επανδρώσεις», πηγές της ακτοπλοΐας αναφέρουν πως «ειδικά στα ταχύπλοα εταιρείες οι οποίες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό προσωπικού για τη στελέχωση δεύτερου πληρώματος θα πρέπει να επανεξετάσουν τον σχεδιασμό και τη διάρκεια των δρομολογίων τους προκειμένου να συμμορφωθούν».

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News