Business & Finance Σάββατο 11/03/2023, 08:07
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα προφίλ των τουριστών της Αθήνας: Ποιοι αφήνουν τα περισσότερα

Τα προφίλ των τουριστών της Αθήνας: Ποιοι αφήνουν τα περισσότερα

Το προφίλ όσων επισκέπτονται την πρωτεύουσα από το εξωτερικό, σκιαγραφεί, έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) σε συνεργασία με την GBR Consulting και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, συμπεραίνοντας μεταξύ άλλων, πως ξοδεύουν 106 με 180 ευρώ κατά μέσο όρο, σε ημερήσια βάση. 

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες που έφτασαν στην Αθήνα το 2022, ήταν από τις ΗΠΑ (11%), ενώ ακολούθησε το Ηνωμένο Βασίλειο (10%), η Γερμανία (10%), η Γαλλία (8%) και η Ιταλία (7%). Μάλιστα, η κατάταξη είναι ακριβώς η ίδια με το 2019, το έτος πριν από την πανδημία. 

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας με μεγάλη διαφορά οι επισκέπτες είναι ζευγάρια (68%), κοντά στην ηλικία των 45 ετών. Διψήφιο είναι το ποσοστό και όσων ταξιδεύουν μόνοι τους για να θαυμάσουν τον Παρθενώνα (12%), ενώ οι παρέες φίλων και οι οικογένειες φαίνεται πως δεν έχουν στη «bucket list» τους, την Αθήνα (ποσοστά 9% και 7% αντίστοιχα). 

Όπως έδειξε η έρευνα, ένα ποσοστό 79% αποτελείται από τουρίστες, καθώς έρχεται για διακοπές, ένα 15% επισκέπτεται συγγενείς και φίλους, ενώ μόνο ένα 6% ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους. 

Τα προφίλ των τουριστών της Αθήνας: Ποιοι αφήνουν τα περισσότερα-1
Φωτ.: Shutterstock

Η κατηγορία που βάζει πιο βαθιά το «χέρι στην τσέπη»

Παρότι ίσως κάποιος σκεφτόταν πως το παραπάνω εύρημα είναι θετικό από οικονομική σκοπιά, καθώς όσοι θέλουν να διασκεδάσουν, είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν και περισσότερα χρήματα, τα στοιχεία της έρευνας, έρχονται να τον διαψεύσουν.

Ανάμεσα σε έντεκα κατηγορίες, στις οποίες χωρίστηκαν ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, οι επισκέπτες που συμμετείχαν στην έρευνα, φάνηκε πως τα περισσότερα χρήματα ημερησίως, τα ξοδεύουν οι επαγγελματίες, με 180 ευρώ κατά μέσο όρο, δίνοντας 34 ευρώ για να δουν από κοντά διάφορα αξιοθέατα και να διασκεδάσουν, 49 ευρώ στην εστίαση, 51 ευρώ σε αγορές και 46 ευρώ για μεταφορές και άλλες ανάγκες. 

Στον αντίποδα, όσοι έρχονται χωρίς συγκεκριμένο λόγο, οι «χαλαροί», όπως περιγράφονται στην έρευνα, φαίνεται πως είναι οι πιο…«σφιχτοχέρηδες», καθώς αφήνουν στην τοπική οικονομία 106 ευρώ ημερησίως, κατά μέσο όρο. Αυτό το ποσό καταμερίζεται σε 21 ευρώ σε αξιοθέατα και διασκέδαση, 32 ευρώ σε εστίαση, 32 ευρώ σε αγορές και 21 ευρώ σε μεταφορές και άλλες ανάγκες. 

«Must see» προορισμός η Αθήνα 

Βασικό κριτήριο για όσους που έρχονται στην Αθήνα, είναι το γεγονός ότι την θεωρούν «must see» προορισμό, σε ένα ποσοστό 37%. Το 28% των ερωτηθέντων, θέλουν να αντικρίσουν από κοντά τους αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς θησαυρούς, ενώ σε μικρότερα ποσοστά, υπάρχουν και αυτοί που έρχονται για να διασκεδάσουν και να ζήσουν την εμπειρία του «Athens by night», για να εκμεταλλευτούν την εύκολη πρόσβαση που έχει από τις χώρες προέλευσής τους, και για να πραγματοποιήσουν αγορές (15%, 8% και 6% αντίστοιχα). 

Πάντως ασχέτως τους λόγους που ο καθένας αντικρίζει το «αθηναϊκό ταμπεραμέντο», σχεδόν όλοι δεν χάνουν την ευκαιρία να πάνε στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία (94%), σε μαρίνες, εμπορικά και πολιτιστικά κέντρα (88%), καθώς και σε οργανωμένες θεματικές περιηγήσεις που προσφέρει η ιστορική πρωτεύουσα. 

Τα προφίλ των τουριστών της Αθήνας: Ποιοι αφήνουν τα περισσότερα-2
Φωτ.: AP

Διαβασμένοι για τα αξιοθέατα οι ταξιδιώτες 

Πιο συγκεκριμένα, από αυτούς που επισκέπτονται κάποιο μουσείο, το 78% προτιμά το μουσείο της Ακρόπολης, ενώ τελευταία στην κατάταξη επισκεψιμότητας μουσείων, έρχεται η -μάλλον όχι και τόσο διαφημισμένη ακόμα- Πινακοθήκη, με ένα ποσοστό της τάξης του 2%. 
Ένα ποσοστό 39% μεταφέρονται από το κέντρο που μένουν συνήθως, για να θαυμάσουν τα πολυτελή γιοτ που αγκυροβολούν στη Μαρίνα Φλοίσβου, ή στη Μαρίνα Ζέα (29%), ενώ δημοφιλές είναι και το Πολιτιστικό Κέντρο Σταύρος Νιάρχος (20%). 

Διαχρονική αξία το «greek hospitality»

Τέλος, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, οι Αθηναίοι είναι ιδιαίτερα φιλόξενοι, καθώς οι επισκέπτες έμειναν ευχαριστημένοι, αξιολογώντας τον προορισμό σε συνολικό επίπεδο, με ένα 8,4, την υψηλότερη βαθμολογία, για επτά συναπτά έτη. Μάλιστα ένα 60% των ερωτηθέντων θα ήθελαν να ξανά επισκεφτούν την Αθήνα μέσα στο 2023, μόλις λίγους μήνες δηλαδή, αφότου ερωτήθηκαν, το 2022. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Έρευνα: Περισσότερο ικανοποιημένοι οι επισκέπτες της Αθήνας το 2022 

Bloomberg: 7 εντυπωσιακά ξενοδοχεία σε νησιά που ανοίγουν φέτος – Ένα στην Ελλάδα

CLIA: Υψηλότερες από το 2019 οι επιδόσεις της κρουαζιέρας το 2021

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News