Business & Finance Παρασκευή 1/10/2021, 11:59
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

MyData: Σε ισχύ τα ηλεκτρονικά βιβλία

Πόσοι έχουν εγγραφεί - Τι θα γίνει με τις ταμειακές μηχανές

MyData: Σε ισχύ τα ηλεκτρονικά βιβλία

Σε ισχύ είναι από σήμερα τα ηλεκτρονικά βιβλία των επιχειρήσεων MyData που έχουν ως στόχο να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να προωθούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα διαδικασίες, όπως η επιστροφή φόρων. Παρά τις αντιδράσεις λογιστών και φορέων της αγοράς ότι ένα μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων παραμένουν απροετοίμαστες για το νέο μέτρο, αποφασίστηκε να μην δοθεί παράταση. 

Η διαβίβαση των παραστατικών εσόδων των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είναι από σήμερα, 1η Οκτωβρίου, υποχρεωτική για τις επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ και οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ. Σε έναν μήνα (1η Νοεμβρίου) θα γίνει υποχρεωτική και για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022. Πάντως, ειδικά για το 2021, η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

Πόσες επιχειρήσεις έχουν εγγραφεί

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα περισσότερες από 235.000 επιχειρήσεις έχουν εγγραφή στην ψηφιακή πλατφόρμα MyDATA, η οποία έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και ένα χρόνο σε πιλοτικό επίπεδο. 

Έχουν διαβιβαστεί περίπου 100.000.000 παραστατικά, συνολικής αξίας σχεδόν 53 δισ. ευρώ, ενώ κάθε ημέρα, αποστέλλονται πάνω από 1.000.000 παραστατικά. Στην εφαρμογή timologio, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA, έχουν εγγραφεί 12.600 επιχειρήσεις. 

Τι θα γίνει με τις ταμειακές μηχανές

Την ίδια ώρα, σταδιακά και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ταμειακή μηχανή) υποχρεούνται:

να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης – απόσυρσης διαμορφώνονται ως εξής:

– Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία
το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 ευρώ. 
– Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία
το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ.
– Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Μέσω της καθολικής ένταξης στην πλατφόρμα myDATA και της διασύνδεσης των φορολογικών μηχανισμών, επιδιώκεται αφενός η οριστική απαλλαγή της υποχρέωσης υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών (αρχής γενομένης από το 2021) αφετέρου η καταπολέμηση της φορο-αποφυγής.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News