Business & Finance Τετάρτη 5/01/2022, 22:33
ΑΓΟΡΕΣ

Ποιά ήταν η χειρότερη σε επίδοση μετοχή των FAANG το 2021 και γιατί

Ποιά ήταν η χειρότερη σε επίδοση μετοχή των FAANG το 2021 και γιατί

Οι μετοχές της Amazon ολοκλήρωσαν το 2021 με τις μεγαλύτερες απώλειες μεταξύ των μεγάλων ονομάτων από τον χώρο της τεχνολογίας, όμως υπάρχουν κάποιοι λόγοι για τους οποίους το 2022 θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλύτερη χρονιά για τη μετοχή.

Η μετοχή της Amazon σημείωσε άνοδο μόλις 2,4% το 2021, πολύ χαμηλότερη συγκριτικά με τις τέσσερις άλλες μετοχές της ομάδας FAANG. Η Apple κατέγραψε κέρδη 34%, η Meta Platforms, ο μητρικός όμιλος του Facebook, «είδε» τη μετοχή της να αυξάνεται 23%, το Netflix ενισχύθηκε 11% και η Alphabet, η κορυφαία μετοχή τεχνολογίας της χρονιάς, σημείωσε άνοδο 65%. Την ίδια στιγμή, ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft σημείωσε άνοδο 51% για το έτος και ο δείκτης της υψηλής τεχνολογία Nasdaq ενισχύθηκε 21%.

Η τελευταία φορά που η Amazon παρουσίασε τόσο άσχημη επίδοση για τους επενδυτές ήταν το 2014, όταν η μετοχή σημείωσε πτώση 22%.

Αρκετοί παράγοντες κρύβονται πίσω από την κακή επίδοση των μετοχών της Amazon πέρυσι, σύμφωνα με αναλυτές.

Πρωτίστως, η σύγκριση των φετινών επιδόσεων της Amazon, όπως και άλλων εταιρειών στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ήταν πολύ δύσκολη με το 2020, όταν η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε σε αύξηση των διαδικτυακών παραγγελιών.

Οι καταναλωτές διέκοψαν τις επισκέψεις τους σε φυσικά καταστήματα για να αποφύγουν την έκθεση στον ιό και στράφηκαν στο Διαδίκτυο για όλες τις αγορές τους. Η στροφή αυτή απογείωσε τις πωλήσεις για τις Amazon, eBay, Etsy, Wayfair και άλλες, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν οι τιμές των μετοχών τους.

Τα κέρδη της Amazon τριπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, ξεκινώντας από το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Όμως, μέχρι την άνοιξη του 2021, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών έκαναν εμβόλια για τον Covid-19, οι καταναλωτές άρχισαν να επιστρέφουν στα καταστήματα και να μεταθέσουν μέρος των δαπανών τους σε συνήθεις δραστηριότητες, όπως ταξίδια και φαγητό έξω. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, τα έσοδα της Amazon αυξήθηκαν κατά 27%, που ήταν μια σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με την περσινή περίοδο, όταν οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν στα ύψη 41%.

Οι άλλες βασικές δραστηριότητες της Amazon, το cloud computing και η διαφήμιση, είχαν μια «πολύ καλή χρονιά» το 2021, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν να επισκιάσουν την κακή επίδοση του βασικού τμήματος λιανικής της Amazon, όπως ανέφερε ο Τομ Φόρτε αναλυτής της D.A.Davidson. 

Σε αυτό, θα πρέπει να προστεθεί το μεγάλο κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκε η Amazon για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, όπως μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους και ανάπτυξη του δικτύου της ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Εν συνεχεία, τόσο η Amazon όσο και άλλες μεγάλες εταιρείες επλήγησαν από παγκόσμιους περιορισμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού και τις ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό. 

δήλωσε ο αναλυτής της Guggenheim Seth Sigman. Η Amazon μπορεί επίσης να αρχίσει να αποκομίζει τα οφέλη ορισμένων από τις επενδύσεις της που σχετίζονται με την πανδημία στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics τα τελευταία δύο χρόνια, είπε ο Sigman.

«Η προσδοκία μας είναι ότι η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί εκ νέου το 2022 μετά τη συγκράτηση που είδαμε τα τελευταία τρίμηνα», δήλωσε ο Σετ Σίγκμαν της Guggenheim.

Αρκετοί δε αναλυτές έχουν ξεχωρίσει την Amazon ως κορυφαία επιλογή για το νέο έτος, συμπεριλαμβανομένων των Jefferies, Bank of America Global Research, RBC Capital Markets και Goldman Sachs, επικαλούμενοι τις προσδοκίες για ανάκαμψη στην δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου.

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

Αmazon-Stellantis: Γιατί ενώνουν τις δυνάμεις τους

Το κορυφαίο app του 2021 – Εκθρόνισε το Google

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News