Business & Finance Τετάρτη 16/11/2022, 11:54
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Mega-deal στα καλλυντικά: Αλλάζει το τοπίο στα προϊόντα πολυτελείας

Mega-deal στα καλλυντικά: Αλλάζει το τοπίο στα προϊόντα πολυτελείας

Ένας ήδη μεγάλος «παίκτης» στον πολλά υποσχόμενο και εξαιρετικά ανθεκτικό στις πληθωριστικές πιέσεις τομέα των καλλυντικών πολυτελείας ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση του το τελευταίο 24ωρο: η Estée Lauder συμφώνησε στην εξαγορά της Tom Ford έναντι 2,8 δισ. δολαρίων, στο μεγαλύτερο deal που έχει κλείσει ποτέ στην ιστορία της.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023, η Estée Lauder αποκτά βέβαια το brand και τα πνευματικά δικαιώματα της Tom Ford, αλλά και έλεγχο των εξαιρετικά προσοδοφόρων κολεξιόν αρωμάτων και προϊόντων καλλωπισμού για δύο δεκαετίες. Βέβαια, Estée Lauder διαχειριζόταν ήδη το συγκεκριμένο πεδίο, από το οποίο αποσπά έσοδα περίπου 1 δισ. δολαρίων κάθε χρόνο. Ωστόσο, η συμφωνία αυτή επρόκειτο να λήξει το 2030, όποτε και θα έπρεπε να επαναδιαπραγματευτεί, ενδεχομένως με σκληρότερους όρους, κάτι το οποίο πλέον αποφεύγει με την εξαγορά.

«Αντέχει» η αγορά καλλωπισμού

Η εξαγορά θα «ενδυναμώσει τα σχέδια ανάπτυξης για την Tom Ford Beauty», δήλωσε σχετικά ο Fabrizio Freda, διευθύνων σύμβουλος της Estée Lauder, και προσέθεσε ότι «θα βοηθήσει επίσης στην μακροπρόθεσμη ενίσχυση του μομέντουμ μας στην υποσχόμενη κατηγορία των προϊόντων καλλωπισμού πολυτελείας».

Ενδεικτικά, ορισμένα αρώματα 100 ml της Tom Ford μπορεί να πωλούνται στην Ελλάδα σε τιμή άνω των 400 ευρώ. Συνολικά όμως, ο τομέας των γυαλιών ηλίων και των προϊόντων ομορφιάς κατά πάσα πιθανότητα είναι πιο προσοδοφόροι, όπως δηλώνει στο Bloomberg αναλυτής της Jefferies. Η Estée Lauder πήρε την απόφαση να επενδύσει σε αρώματα ενόσω η αγορά διογκώνεται και μάλιστα εκτιμάται πως θα φτάσει σχεδόν τα 48 δισ. δολάρια μέχρι το 2027, έναντι 33,5 δισ. δολάρια πέρυσι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία προσπαθεί επίσης να αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά έναντι του ομίλου L’Oreal, υπό την ομπρέλα του οποίου βρίσκονται τα καλλυντικά των Yves Saint Laurent, Prada και Valentino. Λόγω των τριών αυτών brand, η L’Oreal έχει αποκτήσει προβάδισμα έναντι της Estée Lauder ιδίως στην Κίνα, μία εξαιρετικά σημαντική αγορά για τα προϊόντα πολυτελείας.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

«Προτιμώ να βάλω φούστα»: Πώς η Rolex έπεισε τους άνδρες να φορέσουν ρολόι και έγινε συνώνυμο της πολυτέλειας

Κρίση και ακρίβεια; Και όμως η Moet Hennessy ξεμένει από σαμπάνια

Καταναλωτική μανία με τα προϊόντα Hermes: «Ανοσία» της πολυτέλειας στον πληθωρισμό

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News