Business & Finance Τετάρτη 12/10/2022, 15:06
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποια ακρίβεια; Ξεπουλάνε Dior, Louis Vuitton και Bulgari

Ποια ακρίβεια; Ξεπουλάνε Dior, Louis Vuitton και Bulgari

To άλμα των πωλήσεων που κατέγραψε η LVMH, ιδιοκτήτρια μεταξύ άλλων των Louis Vuitton και Christian Dior, δείχνει πως υπάρχει τουλάχιστον ένα τμήμα της οικονομίας που δεν γνωρίζει κρίση, αυτό των ειδών πολυτελείας. 

Ο υψηλός πληθωρισμός και οι δυσοίωνες οικονομικές προοπτικές δείχνουν πως δεν μπορούν να βάλουν εμπόδια στην υψηλή ζήτηση που καταγράφεται, για τσάντες, ρολόγια, κοσμήματα και αυτοκίνητα. Αυτό φαίνεται και από την αύξηση 22% που κατέγραψε η LVMH στις πωλήσεις ειδών μόδας το τελευταίο τρίμηνο. 

«Η ανακούφιση που νιώθουν πολλοί που βγήκαν ζωντανοί από την πανδημία ξεπερνά κάθε κακό νέο για την οικονομία, καθώς οι καταναλωτές υιοθετούν μια στάση ζωής του τύπου “άδραξε την ημέρα”», σημειώνει ο αναλυτής της Bernstein, Luca Solca. «Κανείς δεν θέλει να είναι ο πλουσιότερος στο νεκροταφείο». 

Αυτή η ξέγνοιαστη συμπεριφορά που περιγράφει ο αναλυτής έχει οδηγήσει στη δημιουργία τεράστιων ουρών έξω από τις μπουτίκ Christian Dior και Chanel σε Παρίσι, Βερολίνο και Λονδίνο θυμίζοντας εποχές προ της πανδημίας όπου οι Κινέζοι τουρίστες εκμεταλλευόντουσαν τις χαμηλότερες τιμές που έβρισκαν στην Ευρώπη. Μόνο που τώρα οι Κινέζοι λείπουν λόγω της πανδημίας και την θέση τους έχουν πάρει οι Αμερικανοί που εκμεταλλεύονται το ισχυρό δολάριο αλλά και Ευρωπαίοι. 

Ο οικονομικός διευθυντής της LVMH είπε στους αναλυτές ότι σε προηγούμενες υφέσεις της οικονομίας οι πελάτες των ειδών πολυτελείας αντιδρούσαν περισσότερο σε σοκ στις αγορές, παρά στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης. Σε αντίθεση με το μαζικό λιανεμπόριο, η LVMH έχει τη δυνατότητα να περάσει τις αυξήσεις κόστους στους εύπορους πελάτες της, δήλωσε. 

Στο μεταξύ η καταναλωτική μανία συνεχίζεται. Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby’s πούλησε τον προηγούμενο μήνα μια τσάντα Hermes Kelly έναντι 352.800 ευρώ, ενώ την επόμενη εβδομάδα ετοιμάζει άλλη μια δημοπρασία πολυτελών τσαντών στο Χονγκ Κονγκ. 

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι πόσο θα διαρκέσει αυτή η συνεχής κατανάλωση. Αναλυτής της Jefferies δήλωσε πως αν και τα αποτελέσμα της LVMH είναι θετικά, η πορεία από εδώ και πέρα παραμένει αβέβαιη. 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Versace, Dior, Louis Vuitton: Γιατί όλα κοστίζουν ακριβότερα – Όχι, δεν φταίει ο πληθωρισμός

Λέγε με Manolo Blahnik – επιτέλους!

Όταν απαγορεύεται να πουλήσεις το ίδιο σου το αυτοκίνητο: Οι 5 απίστευτοι κανόνες της Ferrari

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News