Business & Finance Παρασκευή 2/09/2022, 10:06
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πινγκ πονγκ, πλυντήρια και χώροι ύπνου: Γιατί τα γραφεία γίνονται… ξενοδοχεία

Πινγκ πονγκ, πλυντήρια και χώροι ύπνου: Γιατί τα γραφεία γίνονται… ξενοδοχεία

Μεγάλη προσπάθεια χρειάζεται να κάνουν οι εταιρείες του χρηματοοικονομικού τομέα στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο για να πείσουν τους υπαλλήλους τους να επιστρέψουν στο γραφείο, έπειτα από δύο και πλέον χρόνια τηλεργασίας.

Οι εταιρείες προσφέρουν περισσότερα κίνητρα, όπως δωρεάν γεύματα, πινγκ πονγκ και «χώρους στοχασμού», δηλαδή σαλόνια με αναπαυτικούς καναπέδες ή εσωτερικούς κήπους, καθώς αγωνίζονται να ξαναφέρουν το προσωπικό τους στο γραφείο, ειδικά τώρα που το κόστος των μετακινήσεων απασχολεί τους περισσότερους εργαζόμενους.

Μία παγκόσμια έρευνα που έγινε με τη συμμετοχή σχεδόν 80.000 ατόμων από την εταιρεία συμβούλων Advanced Workplace Associates (AWA) έδειξε ότι οι εργαζόμενοι δεν συμμορφώνονται με τις πολιτικές των εταιρειών που προσφέρουν τη δυνατότητα υβριδικής εργασίας, δηλαδή ενός συνδυασμού φυσικής παρουσίας στο γραφείο και τηλεργασίας.

Στις εταιρείες που απαιτούν δύο, δύο με τρεις ή τρεις ημέρες στο γραφείο, η συμμετοχή είναι 1,1 ημέρες, 1,6 ημέρες και 2,1 ημέρες αντίστοιχα, διαπίστωσε η AWA.

 «Όταν βγήκαμε από το lockdown και οι κανονισμοί ήταν χαλαροί, οι άνθρωποι προσπάθησαν να επιστρέψουν στο γραφείο… και όταν έφτασαν εκεί διαπίστωσαν ότι το μόνο που έκαναν ήταν να κάνουν κλήσεις στο Zoom», δήλωσε στο Reuters ο Andrew Mawson, διευθύνων σύμβουλος της AWA.  «Ο λόγος που οι άνθρωποι δεν πηγαίνουν στα γραφεία είναι επειδή έχουν συνηθίσει τον τρόπο ζωής και το μοντέλο κόστους που τους ταιριάζει», είπε.

Τα ανώτερα στελέχη είναι ανάμεσα σε αυτούς που είναι πιο ανένδοτοι στο να επιστρέψουν στο γραφείο, σύμφωνα με την Kelly Beaver, της εταιρείας δημοσκοπήσεων Ipsos, η οποία εγκαταλείπει την υβριδική πολιτική δύο ημερών την εβδομάδα υπέρ μιας πιο ευέλικτης προσέγγισης. «Ορισμένοι από αυτούς είναι λιγότερο ανεκτικοί στις μικρο-ενοχλήσεις που παρουσιάζονται στο γραφείο ή αισθάνονται ότι το ταξίδι για το γραφείο είναι ένα περιττό βάρος. Όμως χάνουν το networking», λέει.

Ενώ οι νεότεροι εργαζόμενοι του χρηματοοικονομικού κλάδου έχουν επίγνωση ότι η τηλεργασία μπορεί να ανακόψει την πρόοδο της καριέρας τους, τα άτομα που αναζητούν εργασία συχνά αναφέρουν ότι προτιμούν την εξ αποστάσεως εργασία.

Από τις αρχές Αυγούστου, το 80% των ατόμων που αναζητούν θέσεις εργασίας στο finance μέσω της Flexa, μιας παγκόσμιας διαδικτυακής πλατφόρμας, δήλωσαν προτίμηση για θέσεις τηλεργασίας. Πρόκειται για αύξηση 33% σε σχέση με τον Μάρτιο.

Για αυτό και η εταιρεία συμβούλων ακινήτων Arcadis στο Λονδίνο έχει πολλή δουλειά αυτό τον καιρό, βοηθώντας τους πελάτες της να μετατρέψουν τα γραφεία τους. Οι εταιρείες κάνουν αλλαγές όπως το να προσθέσουν «χώρους στοχασμού», δηλαδή εσωτερικούς κήπους, βιβλιοθήκες ή χαλαρούς χώρους με μαλακά έπιπλα.

Μια εταιρεία trading με έδρα τη Βρετανία άρχισε να παρέχει ντους, χώρους για ύπνο και εγκαταστάσεις πλυντηρίων για το προσωπικό που εργάζεται μέχρι αργά σε συμφωνίες, δήλωσε στο Reuters ο Leeson Medhurst, διευθυντής στρατηγικής στην Peldon Rose, η οποία σχεδιάζει γραφεία για επιχειρήσεις.

«Ο πελάτης μας είπε “θα δούμε το γραφείο μας ως ξενοδοχείο”.  Καλύπτουν τις ανάγκες του υπαλλήλου και όχι απαραίτητα τις οικονομικές ανάγκες της εταιρείας», είπε.

Η βρετανική τράπεζα Aldermore ενθαρρύνει το προσωπικό να επιστρέψει στο γραφείο και για αυτό εξετάζει το ενδεχόμενο να προσλάβει έναν θυρωρό που θα βοηθά τους εργαζόμενους να διαχειριστούν τις καθημερινές δουλειές που θα έκαναν ευκολότερα εάν ήταν σπίτι, όπως για παράδειγμα πηγαίνοντας τα ρούχα τους στο καθαριστήριο.

moneyreview.gr  

Διαβάστε επίσης: 

Γιατί 800.000 άτομα θέλουν ξαφνικά να δουλέψουν σε αυτή την εταιρεία

Στρες, θλίψη και θυμός: Το εργασιακό περιβάλλον χειροτερεύει

Δύσκολη η επιστροφή στο γραφείο: Ο CEO της Starbucks παρακαλάει γονατιστός

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News