Business & Finance Κυριακή 27/12/2020, 07:34
ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ

ΗΠΑ: Αύξηση 3% των πωλήσεων λιανικής την περίοδο εορτών

φωτ. REUTERS

Το αυξημένο online αγοραστικό ενδιαφέρον «έσωσε» την φετινή εορταστική περίοδο στην αμερικανική αγορά λιανεμπορίου.

Οι συνολικές πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν 3% στη διάρκεια της παρατεταμένης εορταστικής περιόδου των 75 ημερών έναντι προβλέψεων για αύξηση 2,4%, σύμφωνα με τη Mastercard SpendingPulse, που παρακολουθεί τις πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών μέσω Διαδικτύου, στην αγορά λιανικής. Το νούμερο είναι κατά πολύ καλύτερο από την πτώση 3,5% που είχε καταγραφεί το 2008, στην προηγούμενη περίοδο ύφεσης της αμερικανικής οικονομίας. «Πρόκειται για ένα πολύ καλή επίδοση, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις της πανδημίας, που δείχνει ότι ο Αμερικανός καταναλωτές εξακολουθεί να είναι λείαν ανθεκτικός», εκτιμά ο Στήβ Σαντόβ, αναλυτής της Mastercard και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Saks.

Οι online πωλήσεις αυξήθηκαν 49% συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα πάντα με στοιχεία της Mastercard. Το ηλεκτρονικό εμπόριο απορρόφησε το ένα στα πέντε δολάρια που δαπανήθηκαν εφέτος, αναλογία υψηλότερη από το 13% επί των συνολικών δαπανών του 2019.

Η σημερινή εορταστική περίοδος ορίζεται από τις 11 Οκτωβρίου έως τις 24 Δεκεμβρίου, επειδή πολλοί έμποροι στον χώρο λιανικής άρχισαν τη σεζόν πολύ πιο ενωρίς για να αποφύγουν φαινόμενα συνωστισμού. Κατά την παραδοσιακή εορταστική περίοδο από τις αρχές Νοεμβρίου έως την παραμονή των Χριστουγέννων, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 2,4%.

Τη μεγαλύτερη αύξηση γνώρισαν οι πωλήσεις που σχετίζονται με τα είδη σπιτιού, από 14% έως 16%, ενώ τη μικρότερη οι πωλήσεις ένδυσης και πολυτελών ειδών, με πτώση 19% έως 21%. Στους χαμένους συγκαταλέγονται και τα εμπορικά κέντρα και πολυκαταστήματα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν 10%.  

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News