Business & Finance Πέμπτη 11/08/2022, 17:13
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του Α380 θέλει νέο super jumbo

Ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του Α380 θέλει νέο super jumbo

Σε αντίθεση με μία σειρά αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες θεωρούν ότι τα θηριώδη Airbus Α380 είναι δυσανάλογα κοστοβόρα, η Emirates υπήρξε ανέκαθεν ένθερμος υποστηρικτής τους και με διαφορά ο μεγαλύτερος αγοραστής. Μάλιστα, σχεδιάζει να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους εργασίες ανανέωσης του εσωτερικού χώρου στην πλειονότητα των 70 αεροσκαφών τέτοιου τύπου που έχει στον στόλο της. Οι αλλαγές θα προσφέρουν μία νέα κατηγορία εισιτηρίων (premium economy) και νέα χαρακτηριστικά πολυτελείας, όπως ντους και υπηρεσίες σπα, αλλά και θα μειώσουν τη χωρητικότητα των αεροσκαφών στους 484 επιβάτες έναντι 519.

Η προτίμηση του διευθύνοντα συμβούλου της Emirates, Tim Clark, στα μεγάλα αεροσκάφη είναι εμφανής, αφού επί χρόνια διαμαρτυρείται για το γεγονός ότι ούτε η Airbus ούτε η Boeing σχεδιάζουν να δημιουργήσουν αεροπλάνα αντίστοιχα με το Α380. Αυτή τη στιγμή, τα μεγαλύτερα που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν χωρητικότητα περίπου 400 ατόμων.

Ωστόσο, οι παραδόσεις των αεροσκαφών αυτών έχουν καθυστερήσει, ενώ μία ή άλλη ο Clark θεωρεί ότι είναι πολύ μικρά προκειμένου να αντικαταστήσουν τον στόλο Α380 της Emirates. Ο ίδιος μάλιστα σημειώνει ότι με βάση το ρυθμό αύξησης που καταγράφεται στην αεροπορική ζήτηση (περίπου 4,5% ετησίως πριν την πανδημία), η χωρητικότητα αυτή δεν θα είναι αρκετή σε λίγα χρόνια.

«Η προσφορά θα είναι πιεσμένη, η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται και όταν συμβεί αυτό, οι τιμές θα αυξηθούν, είναι αναπόφευκτο», δήλωσε ο Clark σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN.

Η λύση του Clark στο πρόβλημα της χωρητικότητας είναι η δημιουργία ενός νέου αεροσκάφους εξίσου μεγάλου με το Α380, εάν όχι μεγαλύτερου και με πιο σύγχρονα στοιχεία, όπως ελαφρά σύνθετα υλικά και πιο αποδοτικές μηχανές.

«Είναι δυνατόν να ξανασχεδιάσουμε ένα νέο Α380; Ναι. Είναι δυνατόν να ελαφρύνουμε το αεροσκάφος; Ναι. Όταν έφεραν αυτό το αεροσκάφoς στην αγορά, τα σύνθετα υλικά δεν χρησιμοποιούνταν ευρέως», δηλώνει ο ίδιος. Επίσης, δεδομένου ότι ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του Α380 (λόγω των σημερινών προτύπων και των τιμών στα καύσιμα) είναι οι τέσσερις μηχανές του, μία νέα εκδοχή του Α380 θα απαιτούσε εντελώς σύγχρονη τεχνολογία μηχανών. Σύμφωνα με τον Clark, υπάρχουν τεχνολογίες σε πρώιμο στάδιο που θα μπορούσαν να επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, αν και απέχουν πολύ από την εφαρμογή τους στο Α380. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από το CNN

Διαβάστε επίσης:

Τίτλοι τέλους για το «θηρίο» των αιθέρων: Αποχαιρετισμός στο πιο εμβληματικό αεροσκάφος

Το αεροπλάνο που μάγεψε τα πλήθη: Ξανά στον στόλο της Lufthansa το Α380

Emirates: «Ποντάρει» στην ανάκαμψη των αεροπορικών – Παρέλαβε νέο Α380

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News