Business & Finance Τρίτη 22/12/2020, 14:52
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συμφωνία Google και Facebook για διαφημιστική «εκεχειρία»

Φωτ. shutterstock

Αντιμέτωπες με νομικές διαδικασίες στις ΗΠΑ είναι για άλλη μια φορά η Alphabet (μητρική της Google) και το Facebook, με δέκα πολιτείες αυτή τη φορά να έχουν καταθέσει αγωγή εναντίον τους, αναφορικά με συμφωνία που έχουν συνάψει οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί και με την οποία «θα συνεργασθούν και θα βοηθήσουν η μία εταιρεία την άλλη», σε περίπτωση που διεξαγόταν οποιαδήποτε έρευνα αναφορικά με παλαιότερη μεταξύ τους συμφωνία, βάσει της οποίας δεν θα ανταγωνίζονταν στις διαφημίσεις στο διαδίκτυο.

Στην αγωγή οι δέκα Ρεπουμπλικανοί γενικοί εισαγγελείς καταγγέλουν ότι η Google και το Facebook, από τον Σεπτέμβριο του 2018 έχουν συμφωνήσει, το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης να μην χρησιμοποιεί ανταγωνιστικά διαφημιστικά εργαλεία με αυτά της Google, με αντάλλαγμα να έχει ευνοϊκή μεταχείριση όταν κάνει χρήση αυτών της Alphabet.

Όπως αναφέρεται στην αγωγή, η Google χρησιμοποιούσε μια κωδικοποιημένη γλώσσα για τη συμφωνία εμπνευσμένη από τη σειρά ταινιών «Ο Πόλεμος των Άστρων», ονοματίζοντάς την «Jedi Blue».

Σύμφωνα με το κείμενο, οι δύο εταιρείες είχαν επίγνωση ότι η μεταξύ τους συμφωνία θα μπορούσε να πυροδοτήσει έρευνες για μονοπωλιακές πρακτικές και προβληματίζονταν για το πως θα τις διαχειρισθούν.

Στο τελικό κείμενο της αγωγής δεν προσδιορίζεται η χρηματική αξία της συμφωνίας, ωστόσο στο προσχέδιό της αναφέρεται ότι κατά τον 4ο χρόνο εφαρμογής της το Facebook θα δαπανούσε 550 εκατ. δολάρια στις διαφημιστικές δημοπρασίες της Google, ποσό που σύμφωνα με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι σχετικά φθηνό σε σχέση με το αν έπρεπε να διεκδικήσει διαφημιστικό μερίδιο από την Google με τον άμεσο ανταγωνισμό.

Όπως αναφέρει η Wall Street Journal επικαλούμενη εσωτερικό έγγραφο, από τον Οκτώβριο του 2016, στέλεχος της Google ανέδειξε έναν σκεπτικισμό για την πιθανότητα να υπάρξει ανταγωνιστική «σύγκρουση» με το Facebook και τις άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, τονίζοντας, ότι «για να τις αποτρέψουμε αυτό τον διαφημιστικό ανταγωνισμό, πιθανώς θα πρέπει να σκεφτούμε κάτι πιο επιθετικό». 

Στο πλαίσιο αυτό, μετά από σχεδόν δύο χρόνια ήρθε η συμφωνία, με την οποία οι δύο Big Tech, δεν θα ανταγωνίζονταν η μία την άλλη στις διαφημίσεις.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News