Business & Finance Πέμπτη 7/04/2022, 13:58
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του

Το ποσό των 22 εκατ. δολαρίων λέγεται ότι έδωσε ο Λάχλαν Μέρντοχ, κληρονόμος της αυτοκρατορίας των media που έφτιαξε ο πατέρας του, Ρούπερτ,  για να αγοράσει ένα σκάφος με ιστορία 68 ετών που ξεκινά στη χρυσή εποχή των Ελλήνων εφοπλιστών.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-1
φωτ.: Boat International

Το 42 μέτρων Istros ολοκληρώθηκε το 1954, όταν Έλληνες εφοπλιστές όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος κυριαρχούσαν με τους στόλους τους και εντυπωσίαζαν με τα σκάφη τους.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-2
φωτ.: Boat International

Ο Ωνάσης είχε το Χριστίνα και ο Νιάρχος το Ατλαντίς, ενώ η οικογένεια Παπαδάκη είχε μεν λιγότερα τάνκερ, αλλά έδωσε εντολή για την κατασκευή του Istros, του μεγαλύτερου σκάφους που είχε φτιαχτεί έως τότε στην Ολλανδία. Με καινοτομίες για την εποχή του, όπως τα ραντάρ και το ιδιωτικό τηλέφωνο, το σκάφος είχε εντυπωσιάσει τότε τους Ολλανδούς δημοσιογράφους που παρακολούθησαν την καθέλκυσή του.  

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-3
φωτ.: Boat International

Ο πατριάρχης της οικογένειας Παπαδάκη δεν επιθυμούσε τη δημοσιότητα και έμαθε στα παιδιά του την τέχνη του να περνούν απαρατήρητοι μέσα σε ένα πλήθος, γράφει το Boat International. Αυτό ίσως να εξηγεί γιατί τόσο λίγα είναι γνωστά για την μετέπειτα ιστορία του Istros –που για ένα διάστημα ονομαζόταν Άνδρος.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-4
φωτ.: Boat International

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι ένας θαυμαστής το αγόρασε πριν από οκτώ χρόνια και ξεκίνησε το μεγάλο έργο της ανακαίνισής του, όμως το project συνάντησε δυσκολίες, με αποτέλεσμα το σκάφος να εγκαταλειφθεί στη Μάλτα.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-5
φωτ.: Boat International

Το σκάφος πουλήθηκε ξανά το 2018, με τον νέο ιδιοκτήτη να ολοκληρώνει την ανακαίνισή του το 2020, για την οποία το Istros απέσπασε και βραβείο στα 2021 World Superyacht Awards.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-6
φωτ.: Boat International

Σήμερα, το σκάφος μπορεί να φιλοξενήσει εννέα άτομα σε πέντε καμπίνες και έως δέκα άτομα προσωπικό.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-7
φωτ.: Boat International

Αφότου αγοράστηκε από τον Μέρντοχ, η βάση του θα είναι το λιμάνι του Σίνδεϊ, κοντά στο αξίας 100 εκατ. δολαρίων κτήμα της οικογένειας, που ονομάζεται Le Manoir.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-8
φωτ.: Boat International

Δεν θα είναι, πάντως, το μοναδικό σκάφος του Μέρντοχ, καθώς ο επιχειρηματίας περιμένει να του παραδοθεί ένα 60μετρο ιστιοπλοϊκό αξίας 100 εκατ. δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι το Istros θα είναι το «μικρό» σκάφος της οικογένειας.

O «Istros» του κληρονόμου της δυναστείας Μέρντοχ και η ελληνική ιστορία του-9
φωτ.: Boat International

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Ρούπερτ Μέρντοχ: Ο βασιλιάς των ειδήσεων και τα fake news του θανάτου του σε δική του εφημερίδα

Μέσα στο γιοτ των 700 εκατ. δολαρίων που φέρεται να ανήκει στον Πούτιν

Η ανταρσία στα superyachts των Ρώσων ολιγαρχών και ο Έλληνας καπετάνιος

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News