Business & Finance Κυριακή 20/03/2022, 12:50
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η γέφυρα που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία σε έξι λεπτά

Η γέφυρα που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία σε έξι λεπτά

Κόστισε 2,5 δισ.  ευρώ και είναι ένα ακόμα από τα μεγάλα έργα υποδομής στα οποία εστιάζει ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ο Τούρκος πρόεδρος εγκαινίασε την τεράστια κρεμαστή γέφυρα στα Στενά των Δαρδανελίων, που ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά της χώρας. 

Η 1915 Canakkale χτίστηκε από τουρκικές και κορεατικές εταιρείες και καταρρίπτει το παγκόσμιο ρεκόρ της γέφυρας με τη μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στους δύο πύργους. 

Είναι η τέταρτη γέφυρα που ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά στην Τουρκία. Οι πύργοι της έχουν ύψος 318 μέτρα και το συνολικό μήκος της είναι 4,6 χιλιόμετρα. 

Η γέφυρα που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία σε έξι λεπτά-1
φωτ.: Reuters/MURAT CETINMUHURDAR/PPO

Όπως ανακοίνωσε ο Τούρκος πρόεδρος, τα επιβατικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τη γέφυρα θα πληρώνουν 200 λίρες (13,5 δολάρια). 

Έως τώρα, τα οχήματα που ταξίδευαν ανάμεσα στην Ανατολία και την χερσόνησο της Καλλίπολης έπρεπε να διασχίσουν τα Δαρδανέλια, σε μία διαδρομή που έπαιρνε μία ώρα με το φέρι, αλλά μαζί με την ώρα αναμονής, έφτανε ακόμα και στις πέντε ώρες.  Τώρα, η διαδρομή διαρκεί περίπου έξι λεπτά. 

Η γέφυρα που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία σε έξι λεπτά-2
φωτ.: Reuters/PRESIDENTIAL PRESS OFFICE

Τέτοια mega-projects αποτελούν προτεραιότητα για τον Ερντογάν από το 2002, όταν το κόμμα του, AK, κατέκτησε την εξουσία και έρχονται να προστεθούν στο νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, καθώς και στα τούνελ και τη γέφυρα στα στενά του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη. 

«Αυτά τα έργα θα συνεχίσουν να φέρνουν κέρδη για το κράτος για πολλά χρόνια», είπε ο Ερντογάν κατά την τελετή των εγκαινίων, που έγινε στην επέτειο της νίκης του ναυτικού της οθωμανικής αυτοκρατορίας έναντι των γαλλικών και βρετανικών δυνάμεων στα Δαρδανέλια, το 1915, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. 

Πέρυσι, ο Ερντογάν ανακήρυξε την έναρξη αυτού που ο ίδιος είχε αποκαλέσει σαν το «τρελό project» του, ένα κανάλι 15 δισ. δολαρίων στην Κωνσταντινούπολη που έχει στόχο να αποσυμφορήσει τα στενά του Βοσπόρου. Όμως, επικριτές αμφισβητούν τη βιωσιμότητα του έργου, με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα της  Τουρκίας, τους περιβαλλοντικούς κινδύνους και την αντίθεση του κόσμου. 

Εν όψει των εθνικών εκλογών του 2023, οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τη δημοτικότητα του Ερντογάν και του AK να πέφτει. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Διαβάστε επίσης: 

Η νέα μεγάλη ιδέα του Ερντογάν που φέρνει φουρτούνες

Γιατί το σοκ στο πετρέλαιο προκαλεί πονοκέφαλο στον Ερντογάν

Oxford Economics: Τριπλό «χτύπημα» για την τουρκική οικονομία η ουκρανική κρίση

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News