Business & Finance Κυριακή 13/02/2022, 08:37
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί 100.000 αεροπλάνα πετούν άσκοπα στον ουρανό

Καμπανάκι από Greenpeace και αεροπορικές

Γιατί 100.000 αεροπλάνα πετούν άσκοπα στον ουρανό

Περισσότερες από 100.000 πτήσεις – φαντάσματα θα πραγματοποιηθούν τον φετινό χειμώνα σε όλο τον κόσμο, ενόσω η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια εξακολουθεί να βρίσκεται υπό τη δαμόκλειο σπάθη της πανδημίας. 

Πρόκειται για πτήσεις, οι οποίες εκτελούνται με ελάχιστους ή και καθόλου επιβάτες, προκειμένου οι εταιρείες να μην χάσουν τα slots στα αεροδρόμια, δηλαδή τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης. 

Κι αυτό είναι ένα πρόβλημα, το οποίο υπάρχει εδώ και δύο ολόκληρα χρόνια. 

Σύμφωνα με την Greenpeace, οι εκπομπές των 100.000 πτήσεων – φαντασμάτων ισούνται με τις ετήσιες εκπομπές 1,4 εκατομμυρίων οχημάτων.  

Μόνο η Lufthansa, ενδεικτικά, είχε προειδοποιήσει ότι κινδυνεύει να πραγματοποιήσει 18.000 ανούσιες πτήσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα. 

Η γερμανική εταιρεία διαθέτει μερίδιο της τάξης του 17% στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, η οποία εξαιτίας των πτήσεων – φαντασμάτων παράγει 2,1 εκατομμύρια περιττούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα.  

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επανειλημμένως εκφράσει την αγανάκτησή τους για τους λεγόμενους κανόνες «use it or lose it» («αν δεν το χρησιμοποιείς, το χάνεις»), τους οποίους εφαρμόζει η Κομισιόν στα slots των αεροδρομίων.  

Οι κανόνες είχαν ανασταλεί τον Μάρτιο του 2020, όταν το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού προσγείωσε το σύνολο της βιομηχανίας των αερομεταφορών. Όμως έκτοτε, τέθηκαν και πάλι σε ισχύ, με τις εταιρείες να είναι αναγκασμένες αυτή τη στιγμή να χρησιμοποιούν το 50% των slots. 

Διαφορετικά δεν θα έχουν δικαίωμα προσγείωσης και απογείωσης κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, όταν και η αεροπορική ζήτηση αναμένεται να ανακάμψει αισθητά.  

Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των αερομεταφορών ευθύνεται για το 14% των εκπομπών ρύπων που προκύπτουν από τις μεταφορές συνολικά, κάτι που σημαίνει ότι είναι ο δεύτερος πιο επιβαρυντικός για το περιβάλλον, μετά τις οδικές μεταφορές. Εάν οι αεροπορικές εταιρείες ήταν χώρα, θα βρισκόταν στο top10 των πιο ρυπογόνων. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Διαβάστε επίσης:

Γιατί τα αεροπλάνα θα έχουν πλέον έναν πιλότο

Ταξίδι με αεροπλάνο; 7 συμβουλές από έναν πρώην πιλότο

Απογείωση και προσγείωση σε 2 λεπτά: Πού πηγαίνει η συντομότερη πτήση του κόσμου

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News