Business & Finance Παρασκευή 11/02/2022, 12:44
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Google: Νέα καταγγελία στην Ευρώπη για μονοπωλιακές πρακτικές

Google: Νέα καταγγελία στην Ευρώπη για μονοπωλιακές πρακτικές

Στο στόχαστρο για άλλη μια φορά στην Ευρώπη βρίσκεται η Google, για μονοπωλιακές πρακτικές του τμήματος ψηφιακών διαφημίσεων, με το Συμβούλιο Ευρωπαίων Εκδοτών (EPC), να καταθέτει έγγραφη διαμαρτυρία στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.

Η Ευρωπαία Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό, Μαργκρέτ Βεστάγκερ, έχει επιβάλει πρόστιμα συνολικού ύψους 8 δισ. ευρώ στη Google τα τελευταία χρόνια, για τρεις περιπτώσεις καταπάτησης των αντιμονοπωλιακών κανόνων και πέρυσι οι ρυθμιστικές αρχές ξεκίνησαν έρευνα σχετικά με τις υπηρεσίες ψηφιακών διαφημίσεων (adtech) της εταιρείας.  

Η διαμαρτυρία αυτή, πιθανόν να αποτελέσει ένα βασικό στοιχείο στην έρευνα των ρυθμιστικών αρχών. 

Τα έσοδα της Google από τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο έφθασαν τα 147 δισ. δολάρια το 2020, ένα ποσό που είναι το μεγαλύτερο παγκοσμίως, με τις διαφημίσεις από τη μηχανή αναζήτησης, το YouTube και το Gmail να συνεισφέρουν ένα μεγάλο ποσοστό στα έσοδα αυτά. 

Από τα συνολικά έσοδα, το 16% εξ αυτών προήλθαν από την διαφήμιση της Google σε ιστοσελίδες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν την τεχνολογία της.

Η έρευνα της Επιτροπής αυτό ακριβώς εξετάζει, αν η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες διαφημίζοντάς τις, έναντι των ανταγωνιστών της. 

Η Ένωση της οποίας μέλη μεταξύ άλλων είναι εκδοτικοί όμιλοι όπως οι Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News και Editorial Prensa Iberica, εξέφρασαν τα παράπονά τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ισχυριζόμενοι ότι η Google με το πλεονέκτημα στον κλάδο του adtech, «στραγγαλίζει» τους παραδοσιακούς εκδότες. 

«Είναι ιδιαίτερα κρίσιμη η συγκυρία για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εφαρμόσει μέτρα στη Google, τα οποία δεν θα αμφισβητούν αλλά θα αλλάξουν δραστικά τη συμπεριφορά της», αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος της EPC, Κριστιάν Βαν Τίλο. 

«Η Google έχει καταφέρει να έχει τον έλεγχο σε όλη τη διαδρομή στην αλυσίδα της διαφήμισης στο διαδίκτυο, εκτοξεύοντας το μερίδιο αγοράς στο 90% με 100%, σε ορισμένους τομείς του ad tech», συμπληρώνει. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News