Business & Finance Τρίτη 1/02/2022, 21:30
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ γιοτ: Σε ύψη ρεκόρ οι πωλήσεις τους το 2021 – Αύξηση κατά 77%

Σούπερ γιοτ: Σε ύψη ρεκόρ οι πωλήσεις τους το 2021 – Αύξηση κατά 77%

Σε επίπεδα ρεκόρ εκτινάχθηκαν πέρυσι οι πωλήσεις των σούπερ γιοτ, μειώνοντας την προσφορά και ανεβάζοντας τις τιμές σε ύψη, τάση που είναι απίθανο να αμβλυνθεί, παρά την ταραχώδη έναρξη του 2022 στις χρηματοοικονομικές αγορές.

Συνολικά 887 σούπερ γιοτ πωλήθηκαν το 2021, σημειώνοντας άλμα 77% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αριθμός υπερδιπλάσιος από τον αντίστοιχο του 2019, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue.

Ο Τζεφ Μπέζος, ο οποίος έχει καθαρή περιουσία 174,7 δισ. δολαρίων σύμφωνα με το Δείκτη Δισεκατομμυριούχων του Bloomberg, αναμένει την παράδοση ενός ιστιοπλοϊκού γιοτ μήκους 417 ποδιών. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής σε ναυπηγείο στην Ολλανδία. Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ έχει και αυτός παραγγείλει σκάφος, αφού πώλησε το παλαιό του γιοτ έναντι 158 εκατ. δολαρίων. Πωλήθηκε τον Νοέμβριο σε τιμή που δεν έχει αποκαλυφθεί.

Τα χαμηλά επιτόκια και η αλματώδης άνοδος των αγορών τροφοδότησαν κέρδη 1 τρισ. δολαρίων πέρυσι στους 500 πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, σύμφωνα με το δείκτη του Bloomberg. Αυτή η δημιουργία πλούτου και η αυξημένη ζήτηση για μέσα διαφυγής και απομονωμένη ψυχαγωγία λόγω Covid-19 ήταν μεταξύ των βασικών κινητήριων δυνάμεων της αύξησης των πωλήσεων σούπερ γιοτ, σύμφωνα με τη VesselsValue.

Σε αυτό βοήθησαν και οι φθνές πιστώσεις – καθιστώντας ευκολότερη την «αγορά μέσων κοινωνικής αποσιοποίησης», όπως το έθεσε χαρακτηριστικά διαχειριστής ενεργητικού.

Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι ελλείψεις εργαζομένων έχουν πάντως επιδεινώσει την κατάσταση. Τα ναυπηγεία λειτουργούν αυτή τη στιγμή στα όρια των αντοχών τους και η ναυπήγηση νέων πλοίων διαρκεί περισσότερο χρόνο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τουλάχιστον για τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες, τις υψηλότερες τιμές.

Τα σούπερ γιοτ δεν θεωρούνται συνήθως επενδύσεις. Και αυτό, επειδή οι αποσβέσεις είναι απότομες και το ετήσιο λειτουργικό κόστος υψηλό, περίπου στο 10% της αξίας του σκάφους. Ωστόσο, η «στενή» αγορά σήμαινε ότι οι αξίες εκτινάχθηκαν από 5% σε 8% μόνο το 2021.

«Είναι μια υπέροχη στιγμή για να είσαι ιδιοκτήτης γιοτ», είπε ο Σαμ Τάκερ, επικεφαλής στο τμήμα σουπερ γιοτ της VesselsValue. «Όσοι αγόρασαν πριν από ένα χρόνο θα μπορούσαν ενδεχομένως να πωλήσουν τώρα με κέρδος έχοντας απολαύσει μια πλήρη σεζόν με χαμηλό κόστος».

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News