Business & Finance Παρασκευή 14/01/2022, 16:49
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άδειο ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου

φωτ. AP

Άδειες οι αίθουσες αναμονής, οι πτήσεις στις οθόνες ακυρώνονται η μία μετά την άλλη και οι υπάλληλοι του αεροδρομίου αναμένουν να εξυπηρετήσουν κάποιον επιβάτη στο άλλοτε γεμάτο αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ.

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και την νέα επιβολή σκληρών περιοριστικών μέτρων για την αναχαίτιση της Όμικρον, η Cathay Pacific, εθνικός αερομεταφορέας του Χονγκ Κονγκ, μείωσε τις πτήσεις cargo κατά 20% σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας.

Εν τω μεταξύ η οικονομία του Χογκ Κονγκ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το εμπόριο και ιδίως τις εισαγωγές τροφίμων και άλλων καταναλωτικών προϊόντων. Κατά συνέπεια, η μείωση των φορτίων ενδέχεται να ασκήσουν πίεση στις τιμές των αγαθών. Ωστόσο, το Χονγκ Κονγκ συγκαταλέγεται ήδη μεταξύ των χωρών με το υψηλότερο κόστος ζωής παγκοσμίως.

«Το κόστος αποστολής αναμένεται να αυξηθεί κατά 20 έως 30% και τέτοιου είδους αυξήσεις θα μετακυλίσουν στους καταναλωτές», σύμφωνα με τον επικεφαλής της ένωσης μεταφοράς φορτίων και logistics του Χονγκ Κονγκ, Gary Lau.

Σύμφωνα με την Cathay Pacific η μείωση των cargo αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ μέχρι το Μάρτιο.

Πολιτική zero Covid

Το Χονγκ Κονγκ ακολουθεί από την επέλαση της πανδημίας μία πολιτική zero Covid, με αυστηρές καραντίνες και περιορισμούς στα σύνορα, πλήττοντας την επιχειρηματική δραστηριότητα που άλλοτε άνθιζε στην ευρύτερη περιοχή. Και βέβαια πλήττει και την επισκεψιμότητα, αλλά και τον κλάδο της αεροπλοΐας.

Μάλιστα, διεθνείς εμπορικοί οργανισμοί έχουν προειδοποιήσει επανειλημμένως ότι το Χονγκ Κονγκ ενδέχεται να χάσει ταλέντα και επενδύσεις στην περίπτωση που συνεχίσει για μεγάλο χρονικό διάστημα την ίδια στρατηγική όσον αφορά την Covid.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Διαβάστε επίσης:

Γιατί τα αεροπλάνα θα έχουν πλέον έναν πιλότο

Πτήσεις-«φαντάσματα»: Γιατί ο ουρανός είναι γεμάτος με άδεια αεροπλάνα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News