Business & Finance Τρίτη 14/12/2021, 18:17
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΕ: Νέα μέτρα προστασίας των καταναλωτών – Χτύπημα σε big tech

ΕΕ: Νέα μέτρα προστασίας των καταναλωτών – Χτύπημα σε big tech

Πρόταση για επέκταση των μέτρων για την προστασία των καταναλωτών στο Διαδίκτυο υπέβαλαν σήμερα οι ευρωβουλευτές, η οποία ενδέχεται να επιβάλει αυστηρούς περιορισμούς στους τεχνολογικούς τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Facebook και η Google.

Τα νέα μέτρα θα περιορίζουν τις στοχευμένες διαφημίσεις σε ανηλίκους, ενώ θα απαγορεύουν πλήρως τα λεγόμενα «black patterns», όπου οι πλατφόρμες ωθούν τους χρήστες να συναινέσουν στην καταγραφή των ηλεκτρονικών τους κινήσεων.

Επίσης, μία ακόμη πρόταση που υπεβλήθη ήταν η εγγραφή κάθε χρήστη που αναρτά περιεχόμενο σε πορνογραφικές ιστοσελίδες.

Οι προτάσεις αναμένεται να προστεθούν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ψηφιακών υπηρεσιών, η οποία αναπτύχθηκε πέρυσι από την Κομισιόν, ώστε να ρυθμίζεται η λειτουργία των ιστοτόπων στο μπλοκ. Μεταξύ άλλων μέτρων, περιλαμβάνεται η άρση παράνομων αναρτήσεων και η πρόσβαση των ερευνητών στις πληροφορίες που χρησιμοποιούν οι αλγόριθμοι.

«Οφείλουμε να ανακτήσουμε τον έλεγχο των πλατφορμών, των τεχνολογικών κολοσσών. Προκαλούν προβλήματα για τη δημοκρατία, δεν κάνουν αρκετά για την προστασία των καταναλωτών και δεν κάνουν αρκετά για τη δημιουργία υγιούς ανταγωνισμού. Έχουν ένα είδος μονοπωλίου.», τόσε ο Christel Schaldemose, επικεφαλής διαπραγμάτευσης στην Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτών.

Οι νέοι κανόνες ενδέχεται να τεθούν σε εφαρμογή το νωρίτερο το 2023. Ωστόσο, αναμένεται να υπάρξουν δύσκολες διαπραγματεύσεις στην αρχή του 2022 μεταξύ των κρατών – μελών της Ε.Ε. και της Κομισιόν, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν καθυστερήσεις.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

ΕΕ: Μέχρι το 2032 καταργούνται τα τέλη περιαγωγής

Kaspersky: Τέσσερις οικονομικές απειλές για το 2022

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News