Business & Finance Τρίτη 16/11/2021, 19:49
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα μοιάζουν οι business θέσεις των αεροπλάνων σε λίγα χρόνια

Οι νέες τάσεις βρίσκονται ήδη στα σκαριά

φωτ. CNN

Μπορεί το 2025 να μοιάζει λίγο μακρινό, αλλά για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες θέλουν να σχεδιάσουν την επόμενη γενιά των business θέσεων, δεν αργεί και πάρα πολύ. 

Ήδη, εξάλλου, στα γραφεία των μεγάλων εταιρειών του κλάδου, πλανάται το ερώτημα: Πώς θα είναι οι business θέσεις το 2025; Τι καινούριο θα προσφέρουμε στους επιβάτες;  

Οι απαντήσεις, όπως είναι λογικό, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία του κορωνοϊού αλλά κι από το πόσο γρήγορα θα καταφέρουν να ανακάμψουν για να χρηματοδοτήσουν τα νέα projects. 

Κατά μέσο όρο, ο σχεδιασμός, η δημιουργία και η εγκατάσταση των νέων premium θέσεων απαιτεί περίπου 2 έως 3 χρόνια. Από την στιγμή της σύλληψης της ιδέας έως ότου κάτσει ο πρώτος επιβάτης.

Βέβαια, ο ακριβής χρόνος ποικίλλει, καθώς εδράζεται σε μια σειρά παραμέτρων:

  • Είναι ένα μοντέλο θέσεων, το οποίο ήδη χρησιμοποιείται από κάποια άλλη εταιρεία, ή πρόκειται για κάτι εντελώς καινούριο; 
  • Θα χρειαστεί ο κατασκευαστής του αεροσκάφους να κάνει προσαρμογές στο εσωτερικό; 
  • Πόσα αεροσκάφη θα χρειαστούν να ανακαινιστούν; 

Το 2016, η United Airlines ανακοίνωσε τη σειρά καθισμάτων Polaris, η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Στην πραγματικότητα δεν έχει αρχίσει καν να εγκαθίσταται στα αεροπλάνα της εταιρείας. 

Αυτή την στιγμή, πάντως, η επόμενη τάση στις business θέσεις, οι οποίες λανσάρονται από εταιρείες, όπως η Qatar Airways, η Delta One και η JetBlue, περιλαμβάνουν την ύπαρξη… μίνι σουίτας.

Πρόκειται για ένα νέο προϊόν, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί στα μεγάλα Boeing 777 ή και στα μικρότερα Airbus A321neo.

pos-tha-moiazoyn-oi-business-theseis-ton-aeroplanon-se-liga-chronia0

Αεροσκάφη ενός διαδρόμου 

«Τα τελευταία πέντε χρόνια, οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι γεωπολιτικές μετατοπίσεις, έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση της ζήτησης για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου» εξηγεί ο Anthony Harcup, επικεφαλής της Teague, μιας εταιρείας βιομηχανικού σχεδιασμού. 

Αυτή η τάση έχει ενισχυθεί κι από την απόσυρση των παλαιότερων αεροπλάνων, όπως του εμβληματικού Boeing 747.  

Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να προμηθεύονται «αεροσκάφη μικρής ατράκτου με premium καθίσματα, τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν διαδρομές μεσαίας και μεγάλης απόστασης με υψηλά επίπεδα άνεσης». 

Εάν μάλιστα, συνεχιστεί η εν λόγω τάση, πολύ σύντομα η αγορά των business class ταξιδιών θα μονοπωλείται από αεροσκάφη ενός μόνου διαδρόμου (single-aisle).

Κι αυτό, διότι οι στενοί άτρακτοι έχουν περισσότερο χώρο για καθίσματα business, σε σχέση με όσα αεροσκάφη έχουν διπλό διάδρομο. 

Συγκεκριμένα, ένα business κάθισμα σε single-aisle αεροπλάνο ισούται με τρεις οικονομικές θέσεις (ανά κάθε πλευρά), ενώ ένα business κάθισμα σε double-aisle αεροπλάνο ισούται με τα 2/3 των τριών οικονομικών θέσεων.  

pos-tha-moiazoyn-oi-business-theseis-ton-aeroplanon-se-liga-chronia1

Βιώσιμα υλικά

Την ίδια ώρα, στο παιχνίδι αρχίζει σιγά – σιγά να μπαίνει και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, με τις εταιρείες σχεδίασης να λαμβάνουν υπόψη κι άλλες παραμέτρους, πέραν της άνεσης και της πολυτέλειας. 

Η επιλογή υλικών ελαφρού βάρους, με στόχο τη μείωση των καυσίμων και των εκπομπών άνθρακα, αποτελεί μια ολοένα και αυξανόμενη τάση, η οποία αποκτά σημαντικό μερίδιο στις επιλογές των κατασκευαστών. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN TRAVEL

Διαβάστε επίσης:

Αεροπορικές: Υπηρεσίες VIP και νέα σαλόνια για να προσελκύσουν επιβάτες

Τουρισμός: Έμφαση στα city breaks και το high end

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News