Business & Finance Παρασκευή 12/11/2021, 08:53
ΗΠΑ

Επίσκεψη Μπάιντεν σε εργοστάσιο της GM – Προωθούνται φοροαπαλλαγές για ηλεκτρικά οχήματα

Φωτ. Reuters

Eργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της General Motors στο Μίσιγκαν πρόκειται να επισκεφθεί την επόμενη εβδομάδα ο πρόεδρος των ΗΠΑ καθώς ο Λευκός Οίκος ασκεί πιέσεις στο Κογκρέσο για να ψηφίσει μεγάλα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) με μηδενική εκπομπή ρύπων. Στην εκδήλωση θα παραστεί και η διευθύνων σύμβουλος της GM Μέρι Μπάρα.

Το εργοστάσιο, το οποίο εκτείνεται σε τμήματα του Ντιτρόιτ και του Χάμτραμκ, άρχισε να λειτουργεί το 1985, αλλά η GM ανακοίνωσε το 2020 ότι θα επαναπροσδιορίσει τις δραστηριότητες του προς την παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών και οχημάτων SUV.

Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Μπάιντεν θα συζητήσει μία χρηματοδότηση 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων EV στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, για την αναβάθμιση των υποδομών στις ΗΠΑ. Θα συζητήσει επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα EV θα μειώσουν τις εκπομπές βλαβερών αερίων, αλλά και «θα δημιουργήσουν καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας.

Τον Αύγουστο ο Αμερικανός πρόεδρος υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα, με στόχο τη μετατροπή του 50% όλων των νέων οχημάτων σε ηλεκτρικά, με σημείο αναφοράς τις πωλήσεις του 2030. Ο στόχος του 50% δεν είναι νομικά δεσμευτικός και περιλαμβάνει υβριδικά μοντέλα με ηλεκτρικούς και συμβατικούς κινητήρες, έχει την υποστήριξη Αμερικανών και ξένων κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι οποίοι δήλωσαν πως η εκπλήρωσή του θα απαιτήσει τη διάθεση δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κυβερνητικές χρηματοδοτήσεις.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο κοινωνικών δαπανών του 1,75 τρισεκατομμυρίου δολαρίων στις προβλέψεις του για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής περιλαμβάνει φοροαπαλλαγές για τα οχήματα EV άνω των 12.500 δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου και ενός κινήτρου 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη σε αμερικανικά συνδικάτα εργαζομένων, αλλά και ποσό 500 δολαρίων για τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν μπαταρίες που θα παράγονται στις ΗΠΑ. Το κόστος των φοροαπαλλαγών υπολογίζεται σε 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε μία δεκαετία.

Προβλέπει επίσης φοροαπαλλαγές για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, χρηματοδοτήσεις 3,5 δισεκατομμυρίων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προκειμένου να μετατρέψουν υπάρχουσες εργοστασιακές μονάδες σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων EV και εξαρτημάτων, και χρηματοδοτήσεις 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αμερικανική κυβέρνηση και την ταχυδρομική υπηρεσία των ΗΠΑ, προκειμένου να προμηθευτούν οχήματα EV και να δημιουργήσουν υποδομές για τη φόρτισή τους.

Ο Μπάιντεν έχει αρνηθεί να υποστηρίξει κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης νέας τεχνολογίας. Οι ΗΠΑ δεν συντάχθηκαν με άλλες χώρες στη Γλασκώβη που υποστήριξαν τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2040.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News