Business & Finance Πέμπτη 4/11/2021, 18:01
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί απειλείται το εργοστάσιο που έχει το μέγεθος του… Μονακό

Φωτ. AP

Για σημαντική αύξηση του ανταγωνισμού στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας -μόλις πάρει μπρος το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Tesla, το οποίο βρίσκεται λίγο έξω από το Βερολίνο- προειδοποίησε το «αφεντικό» της Volkswagen, Herbert Diess. 

H εταιρεία του Έλον Μασκ, όπως εξήγησε ο Diess, βελτιώνει ταχύτατα την ποιότητα της παραγωγής και ετοιμάζεται να επιτύχει τον στόχο, ο οποίος αφορά τον χρόνο που χρειάζεται να κατασκευαστεί ένα Ι.Χ.. Δηλαδή τις 10 ώρες. 

Την ίδια ώρα, στο βασικό εργοστάσιο της VW για την ηλεκτροκίνηση, η κατασκευή ενός οχήματος απαιτεί… 30 ώρες. Άρα, οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τον επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, θα πρέπει να μειώσουν τον χρόνο κατά 20 ολόκληρες ώρες. 

«Θέλω τα παιδιά και τα εγγόνια σας να έχουν μια ασφαλή θέση εργασίας εδώ στο Βόλφσμπουργκ» τόνισε ο ισχυρός άνδρας της VW, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους του μεγαλύτερου εργοστασίου της εταιρείας. 

Ο Diess έχει εστιάσει το τελευταίο διάστημα στην επιτάχυνση της εφαρμογής του σχεδίου μετασχηματισμού της VW, το οποίο οδηγεί στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. 

Η εν λόγω μετάβαση, ωστόσο, απειλείται από την εξελίξει έλλειψη των μικροτσίπς (ημιαγωγοί), τα οποία είναι απαραίτητα για την κατασκευή των οχημάτων και τα οποία έχουν οδηγήσει σε αισθητή επιβράδυνση της παραγωγής. 

Μάλιστα, η κρίση φαίνεται ότι έχει χτυπήσει σφοδρότερα την VW σε σχέση με την Tesla ή την BMW. 

Το εργοστάσιο στο Βολφσμπουργκ, το οποίο έχει έκταση όσο το Μονακό, αναγκάστηκε να μειώσει την παραγωγή στο χαμηλότερο επίπεδο από τα τέλη του ’50. 

Είναι ενδεικτικό ότι για το 2020 είχε προγραμματιστεί η κατασκευή τουλάχιστον 820.000 οχημάτων. Ωστόσο, στην πραγματικότητα η παραγωγή δεν ξεπέρασε τις 500.000. 

Και το πρόβλημα είναι ακόμη εντονότερο φέτος, καθώς δύο μήνες πριν το τέλος του 2021 ο αριθμός της παραγωγής δεν υπερβαίνει τις 400.000. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Samsung: Στην κρίση των ημιαγωγών απαντάει με εργοστάσιο αξίας 17 δισ. δολαρίων

Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι ελλείψεις σε τσιπ ίσως διαρκέσουν και το 2024 – Δεν είναι οι μόνες

Η Apple και το τέλος των αυτοκινήτων όπως τα γνωρίζουμε 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News