Business & Finance Πέμπτη 28/10/2021, 18:18
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Βαριά «πληγωμένες» από την έλλειψη ημιαγωγών

Τα λειτουργικά της Volkswagen για το γ΄ τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 2,8 δισ. ευρώ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Βαριά «πληγωμένες» από την έλλειψη ημιαγωγών

Το πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες από την έλλειψη ημιαγωγών είναι βαρύ, σε έναν κλάδος που μόλις κατάφερε να ξεπεράσει την κρίση από την πανδημία βρέθηκε αντιμέτωπος με νέες προκλήσεις. Το πόσο έχει «πληγώσει» τον εν λόγω κλάδο η έλλειψη ημιαγωγών είναι ηλίου φανερότερο, καθώς η μία μετά την άλλη εταιρεία ανακοινώνουν ότι προχωράνε σε μείωση της παραγωγής τους, καθώς δεν δύνανται να ολοκληρώσουν τα οχήματά τους.

Προς επαλήθευση των δυσμενών αυτών εξελίξεων, ήρθαν σήμερα οι ανακοινώσεις των Volkswagen και Stellantis, οι οποίες όπως δήλωσαν κατά τη διάρκεια των αποτελεσμάτων τους για το γ΄ τρίμηνο του 2021, συνολικά το συγκεκριμένο τρίμηνο παρήγαν 1,4 εκατ. οχήματα λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Volkswagen, η ηγέτιδα αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και επίσης Νο. 2 στον κόσμο, δήλωσε ότι κατασκεύασε περί των 800.000 λιγότερων αυτοκινήτων, ή σχεδόν 35% λιγότερα από ό,τι το ίδιο τρίμηνο του 2020. Παράλληλα αναθεώρησε επί τα χείρω τις προοπτικές της για τις παραδόσεις, τις πωλήσεις και προειδοποίησε για περικοπές στο κόστος, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης χαμηλότερων του αναμενομένου εσόδων για το προηγούμενο τρίμηνο. Τα λειτουργικά της κέρδη για το γ΄ τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 2,8 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 12% σε σχέση με πέρυσι και χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις της Refinitiv για 2,99 δισ. ευρώ. 

Από τη μεριά της η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ανακοίνωσε πτώση 14% στα pro-forma τριμηνιαία έσοδα, ενώ η έλλειψη σε ημιαγωγούς μείωσε την προγραμματισμένη τριμηνιαία παραγωγή της κατά 30%, ή 600.000 οχήματα.

Η Stellantis, που δημιουργήθηκε στις αρχές του έτους από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA, επιβεβαίωσε τον στόχο της για ένα προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργικού κέρδους περί του 10% για ολόκληρο το έτος.

Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Ρίτσαρντ Πάλμερ, επισήμανε ότι υπήρξε μια κάποια «μέτρια» βελτίωση στην προσφορά ημιαγωγών τον Οκτώβριο, ενώ αναμένει ότι αυτή η βελτίωση θα συνεχιστεί και κατά το δ΄ τρίμηνο.  

Ωστόσο, όπως προσέθεσε τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες, καθιστούν δύσκολες οποιεσδήποτε προβλέψεις αναφορικά με την προσφορά των ημιαγωγών. «Η διάθεση των ημιαγωγών εξακολουθεί να είναι ένα δύσκολο ζήτημα για την αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε.

Η έλλειψη των συγκεκριμένων εξαρτημάτων, που χρησιμοποιούνται στα πάντα, από τους αισθητήρες στα φρένα και τα υδραυλικά τιμόνια έως τα συστήματα infotainment, δεν είναι μόνο ότι έχει εξαναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή τους, έχει προκαλέσει και αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων.

«Τα προβλήματα αυτά κατά το προηγούμενο τρίμηνο, μας κατέστησαν ξεκάθαρα ότι δεν είμαστε ακόμη αρκετά ανθεκτικός ως κλάδος στις διακυμάνσεις της παραγωγικής δυναμικότητας», δήλωσε ο οικονομικός επικεφαλής της Volkswagen, Αρνό Άντλιτζ, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του πρέπει να επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της παραγωγικότητας.

«Αν και η κατάσταση εξακολουθεί να είναι δύσκολο να προβλεφθεί, βλέπουμε να σταθεροποιείται η προσφορά των ημιαγωγών και αναμένουμε βελτίωση των βασικών οικονομικών μας στο δ΄ τρίμηνο», σημείωσε σε δημοσιογράφους.

Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Ο χειρότερος Σεπτέμβριος σε σχεδόν 30 χρόνια για την παραγωγή αυτοκινήτων

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News