Business & Finance Παρασκευή 15/10/2021, 11:59
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζι» πάτησε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου στο 9μηνο

Το καλύτερο ποσοστό θετικής μεταβολής στην Ε.Ε.

«Γκάζι» πάτησε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου στο 9μηνο

Ο ταχύτερος ρυθμός αύξησης των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στην Ελλάδα στο σύνολο του εννεαμήνου της τρέχουσας χρονιάς σε ολόκληρη την Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει σήμερα Παρασκευή η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Συγκεκριμένα στην ελληνική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων η μεταβολή στις νέες ταξινομήσεις για τους 9 μήνες του 2021, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περυσινής χρονιάς, διαμορφώθηκε στο +36,2% και στις 81.758 μονάδες. Με ποσοστό 31,5% και 30,1% ακολούθησαν οι Κροατία και Εσθονία αντίστοιχα, ενώ η επόμενη χώρα που ακολουθεί η Ιταλία ξεπέρασε το 20% (20,6%).

Διαβάστε επίσης: Ποια καινούρια Ι.Χ. αγόρασαν οι Έλληνες το φθινόπωρο

Στις υπόλοιπες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, στη Γερμανία οι πωλήσεις καταγράφουν αρνητικό πρόσημο (-1,2%), στη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 8%, ενώ στην Ισπανία έτρεξαν με θετικό ρυθμό μεταβολής της τάξεως του 8,8%.

Το σύνολο των ευρωπαϊκών πωλήσεων για το εννεάμηνο διαμορφώθηκε στο 6,6%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ποσοστό της Ελλάδας διαμορφώθηκε σε τόσο υψηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις νέων επιβατικών οχημάτων συρρικνώθηκαν κατά 7%.

«Γκάζι» πάτησε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου στο 9μηνο-1

Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας από τους χειρότερους μήνες για τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς έκαναν βουτιά κατά 23,1%, ένα ποσοστό που καθιστά τον προηγούμενο μήνα τον χειρότερο Σεπτέμβριο από το 1995. Η έλλειψη στους ημιαγωγούς έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν εξαναγκασθεί σε μείωση της παραγωγής τους

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις χώρες τα δεδομένα των οποίων καταγράφει η ACEA συμπεριλαμβανομένων των Νορβηγίας, Ισλανδίας, Μεγάλης Βρετανίας και Ελβετίας, θετικός ρυθμός μεταβολής τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε μόνο σε Κύπρο (12,1%), Εσθονία (8,2%), Ισλανδία (15,3%) και Νορβηγία (15,7%).

Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Ο χειρότερος Σεπτέμβριος σε 23 χρόνια για τις πωλήσεις αυτοκινήτων 

Αναφορικά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ο όμιλος Volkswagen παραμένει σταθερά στην πρώτη θέση τόσο στο εννεάμηνο όσο και τον Σεπτέμβριο, ακολουθούμενος από τον όμιλο Stellantis και τον γαλλικό όμιλο Renault.

Στην τέταρτη θέση εμφανίζεται ένας μη ευρωπαϊκός όμιλος και συγκεκριμένα ο νοτιοκορεατικός Hyundai, για να ακολουθήσει η BMW στη Πέμπτη και η Toyota στην έκτη θέση αντίστοιχα.

«Γκάζι» πάτησε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου στο 9μηνο-2

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News