Business & Finance Πέμπτη 7/10/2021, 19:06
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΚΤ: Πώς η πανδημία άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων

Οι αλλαγές αυτές ήταν πιο εμφανείς στους κλάδους της φιλοξενίας και των υπηρεσιών

Φωτ. Bloomberg

Τα lockdowns που εφαρμόσθηκαν στο πλαίσιο των μέτρων για την αποτροπή της μετάδοσης της πανδημίας, έκανε τους Ευρωπαίους καταναλωτές να αναθεωρήσουν τις ανάγκες τους για προϊόντα και υπηρεσίες, σύμφωνα με τα ευρήματα μελέτης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Η μελέτη αυτή στην οποία συμμετείχαν 7.500 χιλιάδες νοικοκυριά από πέντε μεγάλες οικονομίες της Ευρώπης, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων άλλαξαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μια αλλαγή που μπορεί να ήρθε για να μείνει. 

Μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι απέρριψαν προϊόντα και υπηρεσίες κατά κύριο λόγο υπό το φόβο της μετάδοσης της πανδημίας, ωστόσο στην πορεία συνειδητοποίησαν ότι εν τέλει δεν τα είχαν ανάγκη.  

Διαβάστε επίσης: Έλληνες: Πού δαπανούν τα περισσότερα χρήματα – Τι αγοράζουν πρωτίστως

«Το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός των νοικοκυριών αναφέρει ότι δεν τους έλειψαν πράγματα που “έκοψαν” κατά τη διάρκεια των lockdowns -ακόμη και μετά την άρση των περιορισμών- σηματοδοτεί ότι μπορεί να επέλθουν μόνιμες αλλαγές στη ζήτηση των καταναλωτών», αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης Αλεξάντερ Χόντμποντ, Καρς Χόουμς, Στέφανι Χούμπερ και Ισαμπέλ Σάλ. 

Οι αλλαγές αυτές ήταν πιο εμφανείς στους κλάδους της φιλοξενίας και των υπηρεσιών. Για παράδειγμα, το 23% των γαλλικών νοικοκυριών ανέφερε ότι δεν του έλειψε το κομμωτήριο, ενώ στη Γερμανία, το 21% δήλωσε ότι δεν του έλειψε το φαγητό στα εστιατόρια. 

ekt-pos-i-pandimia-allaxe-tis-katanalotikes-synitheies-ton-eyropaion0

Οι μακροχρόνιες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών ενδεχομένως να επιφέρουν περαιτέρω προβλήματα στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κι ενώ ορισμένες εταιρείες βλέπουν τα έσοδά τους να καταγράφουν πτώση στον απόηχο της πανδημίας, όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς. Τα προβλήματα αυτά με τη σειρά τους ενισχύουν τις ανησυχίες για το φαινόμενο της δημιουργίας εταιρειών «ζόμπι», εταιρείες που παραμένουν εν ζωή με τα «δεκανίκια» της δημοσιονομικής στήριξης και του τραπεζικού δανεισμού. 

Διαβάστε επίσης: ΙΕΛΚΑ: Πόσο διαφέρουν οι καταναλωτικές συνήθειες εμβολιασμένων και μη

Καταστήματα όπως τα εστιατόρια αποτέλεσαν την κινητήριο δύναμη της ανάκαμψης της ευρωπαϊκής οικονομίας αυτό το καλοκαίρι, από τη στιγμή που ο κλάδος της μεταποίησης αντιμετωπίζει προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών. Η πρόσφατη απότομη άνοδος του πληθωρισμού έχει θορυβήσει τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν μαζευτεί από πλευρά εξόδων σε σχέση με τους καλοκαιρινούς μήνες. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News