Business & Finance Πέμπτη 7/10/2021, 17:20
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Voucher ή επιστροφή χρημάτων; Οι πελάτες των Ryanair και British Airways στη Βρετανία έχουν μόνο μία επιλογή

φωτ.: AP

Στη γκρίζα ζώνη του νόμου βρίσκεται η υποχρέωση των Ryanair και British Airways να επιστρέψουν τα χρήματα στους πελάτες τους που έχασαν τα εισιτήριά τους λόγω των lockdown και των περιοριστικών μέτρων. Κατά συνέπεια έκλεισε και η σχετική έρευνα από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού στη Βρετανία (CMA) εναντίον των δύο αεροπορικών.

Η CMA είχε κινητοποιηθεί αρχικά εναντίον των βρετανικών αερομεταφορέων, καθώς προσέφεραν στους πελάτες που έχασαν την πτήση τους λόγω περιορισμών είτε vouchers είτε τη δυνατότητα να προγραμματίσουν άλλη πτήση με την εταιρεία. Αντιθέτως, η Ryanair και η British Airways δεν προσέφεραν την επιλογή επιστροφής χρημάτων στους πελάτες τους, με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί η CMΑ.

«Μετά απο ενδελεχή έλεγχο της σχετικής νομοθεσίας και των αποδείξεων που συγκέντρωσε κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, η CMA κατέληξε ότι ο νόμος δεν προσφέρει στους επιβάτες ένα αρκετά σαφές δικαίωμα αποζημίωσης σε αυτές τις ασυνήθιστες συνθήκες, ώστε να δικαιολογήσει τη συνέχιση της υπόθεση», ανακοίνωσε σήμερα η CMA.

«Το δίκαιο προστασίας καταναλωτών ορίζει ότι οι επιβάτες απολαμβάνουν δικαίωμα αποζημίωσης, όταν μία αεροπορική ακυρώνει την πτήση, διότι η εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες στις οποίες έχει συμφωνήσει. Ωστόσο, δεν καλύπτει ξεκάθαρα εάν οι επιβάτες θα έπρεπε να αποζημιωθούν όταν η πτήση τους πραγματοποιείται κανονικά, αλλά οι ίδιοι απαγορεύεται από το νόμο να ταξιδέψουν». 

Πώς αντέδρασαν οι αεροπορικές

Η Ryanair δήλωσε μετά την ανακοίνωση της απόφασης για λήξη της έρευνας ότι «λειτουργήσαμε με περιορισμένο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια των lockdown στη Βρετανία για πελάτες που ταξίδευαν για λόγους ανάγκης. Οι επιβάτες είχαν την επιλογή να αλλάξουν τις κρατήσεις τους χωρίς να πληρώσουν το ναύλο αλλαγής εισιτηρίου και πολλοί επωφελήθηκαν από αυτή την επιλογή».

Η British Airways από την πλευρά της δήλωσε: «κατά τη διάρκεια αυτής της πρωτοφανούς κρίσης, λειτουργούσαμε νόμιμα καθ’ όλη τη διάρκεια, εκδίδοντας σχεδόν 4 εκατ. αλλαγές και προσφέροντας εξαιρετικά ευέλικτες πολιτικές κράτησης, διευκολύνοντας εκατομμύρια από τους πελάτες μας να αλλάξουν τις ημερομηνίες των ταξιδιών τους ή τους προορισμούς τους».

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC, Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News