Business & Finance Δευτέρα 7/12/2020, 10:35
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ψηφιακά μέσα «σωσίβιο» για την παγκόσμια διαφημιστική αγορά

Φωτ. unsplash

Η πανδημία του κορωνοϊού βύθισε και την παγκόσμια διαφημιστική αγορά, αν και η μείωση των δαπανών για διαφήμιση αναμένεται να είναι μικρότερη σε σύγκριση με τη συρρίκνωση κατά τη διάρκεια της πιστωτικής κρίσης του 2008.

Παρότι οι εκτιμήσεις των GroupM -του ομίλου WPP- και Magna -θυγατρικής της IPG Mediabrands- κάνουν λόγο για ανάκαμψη το 2021, η οποία θα βοηθήσει παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως η τηλεόραση να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, η ψηφιακή διαφήμιση κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος, εις βάρος της διαφήμισης στα έντυπα μέσα.

Η GroupM προβλέπει πτώση 5,8% των παγκόσμιων δαπανών για διαφήμιση φέτος, στα 578 δισ. δολάρια -εξαιρουμένης της πολιτικής διαφήμισης. Η πτώση είναι σημαντικά μικρότερη σε σύγκριση με το 2009, τότε που η παγκόσμια διαφημιστική αγορά είχε συρρικνωθεί κατά 10,9%. Την ίδια στιγμή, οι αναλυτές της Magna αναθεωρούν επί τα βελτίω τις εκτιμήσεις του Ιουνίου και προβλέπουν συρρίκνωση των διαφημιστικών δαπανών μόλις κατά 4,2% φέτος, κυρίως χάρη στη διαφήμιση στα digital media, που συνέχισε να «τρέχει» με ρυθμούς 8% στη διάρκεια της πανδημίας.

Η πανδημία συνέβαλε σε «τρομερή επιτάχυνση», αναφέρει στους «FT» ο Μπράιαν Βίζερ, επικεφαλής του τμήματος business intelligence στην GroupM. Σύμφωνα με το κ. Βίζερ, οι μικρές επιχειρήσεις στράφηκαν στις online διαφημίσεις ως έναν τρόπο για την εξασφάλιση της επιβίωσής τους, την ώρα που οι μεγάλες εταιρείες εστίασαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην ενίσχυση της εικόνας του brand.

Υπό την προϋπόθεση ότι η διαδικασία του εμβολιασμού θα συμβάλει στην επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας και μεγάλα αθλητικά events όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο θα πραγματοποιηθούν, τότε η Magna προβλέπει ανάκμψη 6,2% της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς το 2021. Αγορές όπως η Κίνα, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο κατάφεραν να «αντέξουν» στη διάρκεια του 2020, εν μέρει χάρη στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Την ώρα όμως που η διαφημιστική δραστηριότητα μέσω Google, Amazon, Facebook και Baidu σημείωσε μεγαλύτερη του αναμενομένου αύξηση το 2020, η διαφήμιση σε παραδοσιακά ΜΜΕ, όπως τηλεόραση, έντυπα και υπαίθρια διαφήμιση(outdoor advertising) υπέστησαν το μεγαλύτερο πλήγμα, με πτώση 18%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Magna. Ειδικότερα για τις εφημερίδες και τα περιοδικά, οι προοπτικές είναι εξαιρετικά δυσοίωνες. Η διαφήμιση στα έντυπα έκανε «βουτιά» 25% φέτος, όπως δείχνουν τα στοιχεία της GroupM, ακόμη και όταν συμπεριλαμβάνονται τα έσοδα από ψηφιακές διαφημίσεις. Οι υπαίθριες διαφημίσεις και οι καταχωρίσεις σε κινηματογράφους -ένα από τα μεγαλύτερα «θύματα» του 2020- αναμένεται να ανακάμψουν το 2021, θα χρειασθεί όμως να μεσολαβήσει αρκετό χρονικό διάστημα μέχρις ότου ανακτηθεί το έδαφος που χάθηκε εξαιτίας της πανδημίας.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Financial Times

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News