Business & Finance Τρίτη 31/08/2021, 14:19
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι αεροπορικές εταιρείες αισιοδοξούν – «Αναμένεται έκρηξη στις κρατήσεις το 2022»

Φωτ. shutterstock

Αισιόδοξες για την πορεία τους στο εγγύς μέλλον εμφανίζονται οι αεροπορικές εταιρείες, μετά από κάτι περισσότερο από ένα χρόνο όταν και βρέθηκαν στο χείλος της χρεοκοπίας, χτυπημένες από την πανδημία της Covid-19. Ο αεροπορικός κλάδος ήταν από εκείνους που δέχθηκε από τα πιο ισχυρά πλήγματα πέρυσι, καθώς η καθήλωση των αεροσκαφών στο έδαφος εξαιτίας των απαγορεύσεων στα ταξίδια σχεδόν μηδένισε τα έσοδά τους από τις επιβατικές πτήσεις.  

Μετά από 18 μήνες από την εμφάνιση της πανδημίας οι αεροπορικές εταιρείες όχι μόνο έχουν σταθεί στα πόδια τους, αλλά αναμένουν και μια ισχυρή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης και κατ’ επέκταση των εσόδων της. Η άρση των περιοριστικών μέτρων και τα προγράμματα εμβολιασμού που εξελίσσονται με αμείωτο ρυθμό παρά τα αρχικά προβλήματα, έχουν προσφέρει τεράστια ώθηση στα αεροπορικά ταξίδια. 

Τρανό παράδειγμα αποτελεί η Norwegian Air, η εταιρεία χαμηλού κόστους η οποία χρειάσθηκε τη συνδρομή της νορβηγικής κυβέρνησης για να διαφύγει από τον σκόπελο της κατάρρευσης. Στο πλαίσιο της διάσωσής της αναγκάσθηκε να καταργήσει τα υπερατλαντικά ταξίδια και να απολύσει περισσότερους από 6.000 εργαζόμενους. Επί του παρόντος απασχολεί περί των 3.000 υπαλλήλων και κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων σήμερα Τρίτη για το α΄ εξάμηνο του 2021, ο διευθύνων σύμβουλος της, Γκέιρ Κάρλσεν, τόνισε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν θα χρειασθεί στο μέλλον να καταφύγει στην αναζήτηση κεφαλαίων για να επιβιώσει. 

«Θα είμαστε εξαιρετικά έτοιμοι για την κορύφωση στις κρατήσεις που αναμένεται το 2022, έτσι δεν εγκυμονεί κανένας κίνδυνος να χρειασθεί να αναζητήσουμε νέα κεφάλαια στο μέλλον».

Η εταιρεία ανέφερε έσοδα 591 εκατ. νορβηγικές κορώνες (68,3 εκατ. δολάρια) για το πρώτο ήμισυ του 2020, από 7,1 δισ. κορώνες το ίδιο διάστημα ένα χρόνο νωρίτερα. Ακόμη πιο ενθαρρυντικό για το μέλλον της εταιρείας είναι το γεγονός ότι το χρέος της συρρικνώθηκε κατά 80% κατά το διάστημα της αναδιάρθρωσής της. 

Την ίδια ώρα άλλη μια εταιρεία χαμηλού κόστους η Ryanair, ηγέτιδα στις εταιρείες χαμηλού κόστους, δήλωσε -διά στόματος του διευθύνοντα συμβούλου της- ότι αναμένει μια πολύ ισχυρή ανάκαμψη στις ενδοευρωπαϊκές πτήσεις. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία από άποψης επιβατών, αναμένει να μεταφέρει 10,5 εκατ. επιβάτες για κάθε μήνα τον Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο. Μάλιστα όπως ανέφερε ο Μάικλ Ο’ Λίρι τον Αύγουστο σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις η επιβατική κίνηση αναμένεται να ξεπεράσει τον αριθμό αυτόν. 

Από τη μεριά της η γερμανική Lufthansa αναμένει να έχει θετικές κεφαλαιακές ροές το φετινό καλοκαίρι, ενώ είναι πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να απεμπλακεί από το πακέτο διάσωσης το οποίο χρειάσθηκε για να επιβιώσει πριν από έναν χρόνο. Το πακέτο διάσωσης ύψους 6 δισ. ευρώ, δόθηκε από το Βερολίνο για το 20% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας. 
Το γερμανικό ταμείο σταθερότητας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αρχίσει να πουλάει το μερίδιό του στη Lufthansa τις επόμενες εβδομάδες, με τελικό στόχο έως τα τέλη του 2023 να έχει αποχωρήσει πλήρως από την εταιρεία. 

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Κάρστεν Σπερ, η έναρξη της διαδικασίας αποχώρησης της κυβέρνησης ήταν λυτρωτική για την εταιρεία του. Παράλληλα όπως τόνισε οι περικοπές στα λειτουργικά κόστη μπορούν να δημιουργήσουν έσοδα για την εταιρεία ακόμη και αν μεταφέρει το ήμισυ των επιβατών σε σχέση με την επιβατική κίνηση προ-πανδημίας, ένα επίπεδο στο οποίο έφθασε κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News