Business & Finance Παρασκευή 13/08/2021, 08:34
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το κινεζικό λιμάνι που προκαλεί παγκόσμιο πονοκέφαλο

Το κινεζικό λιμάνι που προκαλεί παγκόσμιο πονοκέφαλο

Μία νέα έξαρση κρουσμάτων Covid-19 έκλεισε μερικώς έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και απειλεί να προκαλέσει εφιαλτικές καταστάσεις στη ναυτιλία και το εμπόριο, ανάλογες με αυτές που έζησε ο κόσμος την άνοιξη του 2020. 

Πρόκειται για το κινεζικό λιμάνι Νίνγκμπο – Ζουσάν. Αρκετές εταιρείες που μισθώνουν πλοία μεταφοράς ήδη προσθέτουν ρήτρες Covid στα συμβόλαια ώστε να διασφαλίσουν ότι δεν θα χρειαστεί να πληρώσουν για πλοία που θα μένουν «παγιδευμένα» στο λιμάνι, όπως είπε ο Άντον Πόσνερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας Mercury Resources. 

«Φαινόταν τα πράγματα να είναι πιο ήρεμα και τώρα έχουμε ξανά καθυστερήσεις λόγω της μετάλλαξης Δέλτα» σχολίασε από την πλευρά του στο Bloomberg ο Εμμανουήλ Ξυδιάς της Ifchor North America LLC. «Θα έχουμε ένα δεύτερο πλήγμα» πρόσθεσε. 

Το «λουκέτο» στο Νίνγκμπο – Ζουσάν εγείρει φόβους ότι λιμάνια ανά τον κόσμο θα αντιμετωπίσουν σύντομα ανάλογες εξάρσεις κρουσμάτων και νέα περιοριστικά μέτρα, τα οποία πέρυσι προκάλεσαν σοβαρότατα προβλήματα στην προσφορά τροφίμων, πρώτων υλών, ηλεκτρονικών ειδών. Και αυτό σε μία περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει άνευ προηγούμενη ζήτηση καθώς οι οικονομίες ανοίγουν και πάλι και η μεταποίηση αναπτύσσεται ταχύτατα. 

Το κινεζικό λιμάνι δεν έχει κλείσει πλήρως. Ορισμένοι σταθμοί του λειτουργούν κανονικά και προσπαθεί να ενημερώσει τις εταιρείες που να ανακατευθούν τα εμπορεύματά τους. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης Baltic Dry έχει αυξηθεί περισσότερο από 10% τον τελευταίο μήνα, καθώς εξαπλώνεται ταχύτατα η μετάλλαξη Δέλτα. 

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News