Business & Finance Δευτέρα 28/06/2021, 15:16
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Google: Νέα έρευνα της Ε.Ε. αυτή τη φορά για το YouTube

Οι κινήσεις που γίνονται στις Βρυξέλλες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο

Φωτ. ΑΡ

Νέα έρευνα έχουν αρχίσει οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Google, η τέταρτη στην Ευρώπη για τη συγκεκριμένη εταιρεία, όπως αναφέρει σημερινό δημοσίευμα του CNBC. 

Αυτή τη φορά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικεντρώνεται στην υπηρεσία διαμοιρασμού βίντεο YouTube και κατά πόσο η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες προβολής διαφημίσεων έναντι ανταγωνιστικών υπηρεσιών.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ήδη από την περασμένη εβδομάδα η Κομισιόν εξέφρασε ανησυχίες αναφορικά με τις πρακτικές προβολής διαφημίσεων της Google, υποστηρίζοντας ότι ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός πιθανόν ευνοεί τις δικές του υπηρεσίες, παραβιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της Ε.Ε. 

Στο πλαίσιο της έρευνας, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, οι ρυθμιστικές αρχές θα εξετάσουν αν υφίσταται κάποιου είδους «υποχρέωση» να χρησιμοποιείται η υπηρεσία προβολής διαφημίσεων Google Ads, προκειμένου ένας διαφημιζόμενος να αγοράσει διαφημιστικό «χώρο» στην πλατφόρμα του YouTube. Οι διαφημιστικές προβολές είναι πληρωμένες διαφημίσεις οι οποίες εμφανίζονται σε διάφορα μεγέθη και μορφές, σε ιστοσελίδες, εφαρμογές και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ άλλων. 

Στο μικροσκόπιο των αρχών θα βρεθεί επίσης η πλατφόρμα Google Ad Manager, η οποία διαχειρίζεται τόσο την αγορά όσο και την πώληση διαφημίσεων σε διαφορετικά δίκτυα ανά τον κόσμο και κατά πόσο η Google διοχετεύει μέσω αυτής διαφημίσεις στο YouTube, αποκλείοντας ανταγωνιστές της από την πλατφόρμα αυτή. 

«Το YouTube διαθέτει μια ισχυρή θέση στην αγορά. Υπάρχει η πιθανότητα η Google να κάνει χρήση αυτής της κατάστασης για να προωθεί τις υπηρεσίες της», δήλωσε στο CNBC, μια πηγή προσκείμενη στην έρευνα, η οποία όμως μίλησε με την προϋπόθεση της ανωνυμίας, η οποία όπως τόνισε οι κινήσεις που γίνονται στις Βρυξέλλες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. 

Τα διαφημιστικά έσοδα της Alphabet μητρικής της Google από το Youtube μόνο ασήμαντα δεν είναι, καθώς κατά το α΄ τρίμηνο του 2021 ανήλθαν στα 6 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 11% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας για το διάστημα αυτό. 

Από τη μεριά της η Google με αφορμή τις αναφορές για νέα έρευνα των Βρυξελλών για τις πρακτικές της δήλωσε: «Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε εποικοδομητικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να δώσουμε απαντήσεις στα ερωτήματά της και να αναδείξουμε τα οφέλη των προϊόντων μας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους καταναλωτές. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Money Review