Business & Finance Δευτέρα 24/05/2021, 16:41
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Apple και το τέλος των αυτοκινήτων όπως τα γνωρίζουμε 

Τα 1,4 δισ. αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των επόμενων ετών είναι μια αγορά που δύσκολα παραβλέπεται

Η Apple και το τέλος των αυτοκινήτων όπως τα γνωρίζουμε 

Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας οδεύει προς τον μετασχηματισμό του και σε λίγα χρόνια θα είναι τελείως διαφορετικός, σε σχέση με τη μορφή που είχε για δεκαετίες. 

Και δεν είναι μόνο η ηλεκτροκίνηση και η κατάργηση των ρυπογόνων κινητήρων εσωτερικής καύσης που θα μεταμορφώσουν την αυτοκίνηση, είναι και άλλη μια συνθήκη η οποία επί του παρόντος βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, όμως σε λίγα χρόνια θα θεωρείται ως δεδομένη: η αυτόνομη οδήγηση. 

Με δεδομένο ότι ήδη τα σημερινά οχήματα εξοπλίζονται με υπολογιστές για να ελέγχονται από τις λειτουργίες του οχήματος, έως την πλοήγηση και την ψυχαγωγία, τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα είναι σαν μια κινητή συσκευή σε τέσσερις (ή δύο;) ρόδες.

Υπό αυτό το πλαίσιο μια εταιρεία όπως η Apple, ηγέτιδα στον χώρο της τεχνολογίας δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από μια τέτοια αγορά, στην οποία σαφώς και δεν έχει καμιά παρουσία έως τώρα, ο μετασχηματισμός της όμως την καθιστά μια αγορά την οποία ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός δεν μπορεί να παραβλέψει, όπως επισημαίνει και σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Wall Street Journal.

Η Apple έχει ανακοινώσει ότι αναπτύσσει το δικό της αυτόνομο όχημα και το οποίο ευελπιστεί να το έχει κυκλοφορήσει έως το 2024, ενώ πριν από μήνες έκανε γνωστό ότι συνεργάζεται με τη Hyundai, σε θέματα που αφορούν την αυτοκίνηση. Μια συνεργασία όμως που δεν ευόδωσε, καθώς τον περασμένο Φεβρουάριο η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι αποχωρεί από τη συμφωνία αυτή

Η αμερικανική εταιρεία έκτοτε, «έχει απλώσει τα φτερά της» προς την ιαπωνική Nissan, μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία μετά το σκάνδαλο με τις οικονομικές ατασθαλίες του πρώην προέδρου και CEO, Κάρλος Γκοσν, έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα από το οποίο αδυνατεί να συνέλθει. 

Η αυτοκίνηση για έναν αιώνα ήταν ένα σύστημα μηχανισμών που λειτουργούσαν παράλληλα, μηχανισμοί οι οποίοι εξελίχθηκαν με τη βοήθεια της τεχνολογίας, καθώς προστέθηκαν ηλεκτρονικοί αισθητήρες και επεξεργαστές, ωστόσο το αποτέλεσμα είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με εκατοντάδες μικροτσίπ, τα οποία δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. 

Πλέον στη νέα εποχή με τα εξελιγμένα συστήματα infotainment και την αυτόνομη οδήγηση τα αυτοκίνητα χρειάζονται έναν κεντρικό υπολογιστή, που θα ελέγχει όλες τις λειτουργίες και τα ίδια τα οχήματα. Ένα πεδίο στο οποίο η Apple έχει δείξει τα διαπιστευτήρια της στην 40χρονη ιστορία της. 

Μπορεί τα εξαρτήματα όπως οι ημιαγωγοί να τα προμηθεύεται από άλλες εταιρείες, όμως η τεχνολογία της και η καινοτομία της τα καθιστούν αυτά τα εξαρτήματα πανίσχυρα. 

Σαφώς και επί του παρόντος σχεδιάζει επεξεργαστές και αισθητήρες για τα iPhones, iPads και τους υπολογιστές της, όμως η τεχνολογία που χρησιμοποιεί δεν απέχει πολύ από αυτή χρειάζονται τα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς. 

Το αν η Apple θα αναπτύξει τους δικούς της υπολογιστές, το δικό της λειτουργικό σύστημα, ή θα παρουσιάσει δικό της όχημα, είναι ακόμη άγνωστο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Toyota, Ακίο Τογιόντα, η αμερικανική εταιρεία πρέπει να είναι προετοιμασμένη για μια δέσμευση 40 ετών με την αυτοκινητοβιομηχανία εάν αποφασίσει να κάνει αυτό το βήμα, εντούτοις τα 1,4 ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα των επόμενων ετών -μια αγοράς με αξία πολλών τρισ. δολαρίων-, είναι μια αγορά την οποία δύσκολα μπορεί να παραβλέψει η τεχνολογική εταιρεία. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από WSJ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News