Business & Finance Δευτέρα 17/05/2021, 14:54
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο κλάδος των πολυτελών ειδών επιστρέφει στα προ-πανδημίας επίπεδα

H κρίση από την πανδημία δεν περιόρισε την όρεξη των καταναλωτών για αγορές πολυτελών ειδών

Φωτ. Reuters

Στα προ-πανδημίας επίπεδα είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει ο κλάδος των πολυτελών προϊόντων το 2021, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Bain & Co τις οποίες δημοσίευσε σήμερα Δευτέρα, καθώς οι πωλήσεις των πολυτελών ειδών έχουν πάρει μεγάλη ώθηση από τις αγορές των καταναλωτών σε Κίνα και ΗΠΑ. 

Η συμβουλευτική εταιρεία, δίνει 30% πιθανότητες οι πωλήσεις των πολυτελών ενδυμάτων, αξεσουάρ και αρωμάτων το 2021, να φθάσουν ή ακόμη και να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019, όταν η συνολική τους αξία διαμορφώθηκε στα 280 δισ. ευρώ, κάτι όμως που σημειώνει θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθούν τα προγράμματα εμβολιασμού και επίσης τι μεγέθους θα είναι η ανάκαμψη του τουρισμού. 

Πέρυσι οι πωλήσεις των πολυτελών ειδών, υπέστησαν πλήγμα υποχωρώντας κατά 23% στα 217 δισ. ευρώ, η μεγαλύτερη πτώση σε ετήσια βάση που έχει καταγραφεί ποτέ και η πρώτη από το 2009, με την αρνητική αυτή επίδοση να οφείλεται στο κλείσιμο των καταστημάτων και την ακινητοποίηση του διεθνούς τουρισμού εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. 

Ωστόσο το πιο πιθανό σενάριο για τη Bain & Co είναι η πλήρης ανάκαμψη να έρθει το 2022 και πάλι πιο γρήγορα σε σχέση με τις εκτιμήσεις της του Νοεμβρίου, που έκαναν λόγο για επιστροφή στα προ-πανδημίας επίπεδα το 2023. 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, η κρίση που γεννήθηκε από την πανδημία δεν περιόρισε την όρεξη των καταναλωτών για αγορές πολυτελών ειδών.  

Επί του παρόντος οι ισχυρές πωλήσεις στην Κίνα και μια ταχύτερη ανάκαμψη σε εκείνες στις ΗΠΑ που οφείλεται εν μέρει στην οικονομική βοήθεια από το πακέτο δημοσιονομικής στήριξης της κυβέρνησης Μπάιντεν ύψους 1,9 τρισ. δολαρίων, έχουν συμβάλλει ούτως ώστε τα έσοδα κατά το α΄ τρίμηνο του 2021 να έχουν πραγματοποιήσει ένα πειστικό «ριμπάουντ».

«Η αμερικανική αγορά είναι το αναπάντεχο σημείο καμπής», αναφέρει η εταιρεία, προσθέτοντας ότι δεν συμβαίνει το ίδιο και στην Ευρώπη, καθώς τα πιο αργά προγράμματα εμβολιασμού και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, επέφεραν πλήγμα στις πωλήσεις. 

Η ανάκαμψη αυτή δεν είναι άνιση μόνο σε σχέση με τις αγορές, αλλά και σε σχέση με τις εταιρείες, καθώς τα έσοδα εταιρειών όπως οι LVMH, Hermes και Kering έχουν ήδη υπερβεί τα επίπεδα του 2019, ενώ μικρότερες εταιρείες όπως οι Ferragamo και Tod’s βρίσκονται ακόμη πίσω από πλευράς εσόδων. 

Παράλληλα η Bain στέκεται σε μια καινούργια τάση που διακρίνει ότι έχει αρχίσει να δημιουργείται και αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα και τις αποκεντρωμένες περιοχές. Καθώς οι καταναλωτές ελέω πανδημίας μετακινήθηκαν από τις μεγαλουπόλεις προς τις μικρότερες πόλεις δουλεύοντας εξ αποστάσεως, οι πωλήσεις από αυτές τις πόλεις ήταν καλύτερες από των πόλεων που θεωρούνται «πρωτεύουσες» της μόδας, όπως η Νέα Υόρκη και το Μιλάνο, ένας παράγοντας τον οποίο οι εταιρείες θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News