Business & Finance Τετάρτη 14/04/2021, 14:09
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο όμιλος LVMH άφησε πίσω του την πανδημία με εντυπωσιακή έναρξη το 2021

Ο όμιλος LVMH άφησε πίσω του την πανδημία με εντυπωσιακή έναρξη το 2021

Σε ιστορικό υψηλό ρεκόρ έχει αναρριχηθεί σήμερα Τετάρτη η μετοχή του ομίλου πολυτελών ειδών ρουχισμού και αξεσουάρ LVMH, μία ημέρα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το α΄ τρίμηνο του 2021, τα οποία έδειξαν ότι ο γαλλικός όμιλος έχει ανακάμψει πλήρως από τις πιέσεις που δέχθηκε πέρυσι, προερχόμενες από την πανδημία της Covid-19. Περί τις 14:00 ώρα Ελλάδος, η μετοχή της LVMH, κινείται ελάχιστα υψηλότερα από το +2,70%, στα 610,90 ευρώ, με υψηλό ημέρας τα 614 ευρώ, επίπεδο που συνιστά νέο ιστορικό υψηλό ρεκόρ.

Τα έσοδα στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του τρέχοντος έτους κατέγραψαν μια «πειστική» αύξηση κατά 30% σε ετήσια βάση, διαμορφούμενα στα 14 δισ. ευρώ, διπλάσια ενίσχυση σε σχέση με αυτή της τάξεως του 17% που προέβλεπαν οι αναλυτές της UBS. 

Πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν υποχωρήσει κατά 16%, όταν η πανδημία είχε ακινητοποιήσει το λιανεμπόριο τον περασμένο Μάρτιο, αφότου η Covid-19 χαρακτηρίσθηκε πανδημία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Φαρμάκων. Όμως τα πρώτα lockdowns και η απαγόρευση των ταξιδιών είχαν ήδη τεθεί σε εφαρμογή στην Κίνα από τον Φεβρουάριο, χώρα από την οποία προέρχεται ένα σημαντικό μέρος των εσόδων της LVMH. 

Η ανάκαμψη στα έσοδα του γαλλικού ομίλου το α΄ τρίμηνο του 2021 είναι τέτοιας κλίμακας, από τη στιγμή που είναι κατά 8% ενισχυμένα σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2019, όταν η ανθρωπότητα κινούταν σε φυσιολογικούς ρυθμούς. 

Μετά από ένα χρόνο από την εμφάνιση της πανδημίας, οι καταναλωτές πολυτελών ειδών επιδόθηκαν σε περισσότερες διαδικτυακές αγορές, ενώ τα καταστήματα στην Κίνα, έχουν παραμείνει ανοιχτά για το περισσότερο διάστημα των τελευταίων 12 μηνών. Αν σε κάτι έχει παρατηρηθεί υποχώρηση, αυτή έχει να κάνει από τις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής στην Ευρώπη, στα οποία οι καταναλωτές από την Ασία παραδοσιακά επιδίδονται σε αγορές πολυτελών προϊόντων, στη διάρκεια των ταξιδιών αναψυχής. 

Με τα καταστήματα κλειστά και τα ταξίδια να απαγορεύονται ακόμη, το ηλεκτρονικό κανάλι αγορών και τα καταστήματα της Κίνας, οδήγησαν αυτή την ισχυρή ανάκαμψη. Αυτό άλλωστε αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο, στην αύξηση των εσόδων από την Ασία εξαιρουμένης της Ιαπωνίας κατά 86%, με την ταυτόχρονη υποχώρηση αυτών από την Ευρώπη κατά 9%. 

Τα έσοδα από το τμήμα ενδυμάτων και δερμάτινων προϊόντων σημείωσαν άνοδο 52%, σχεδόν διπλάσια ενίσχυση από το 27% των αναλυτών.  Το τμήμα όμως που παρουσίασε την πιο εντυπωσιακή επίδοση, ήταν των ρολογιών και κοσμημάτων, καθώς «εκτινάχθηκαν» κατά 138%, παίρνοντας μεγάλη ώθηση από την εξαγορά της Tiffany, η οποία αφού πέρασε από «σαράντα κύματα» τελικά ολοκληρώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο αντί του ποσού των 15,8 δισ. δολαρίων.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters, RTE

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News