Business & Finance Σάββατο 10/04/2021, 19:07
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκκληση της Hermes για μικρότερη προσφορά ρολογιών πολυτελείας

Φωτ. shutterstock

Έκκληση στις ελβετικές εταιρείες πολυτελών ρολογιών απηύθυνε η Hermes διά στόματος του επικεφαλής του τμήματος ρολογιών της, καλώντας τις να περιορίσουν την παραγωγή και την προσφορά τους στην εν λόγω αγορά, καθώς εμφανίζει σημάδια κορεσμού.

Εταιρείες όπως οι Hermes, Rolex και Audemars Piguet, πέρυσι ανέστειλαν προσωρινά την παραγωγή τους εν μέσω της πανδημίας, η οποία συνέβαλε σε κάποιο βαθμό στην εξομάλυνση της προσφοράς.

Οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών μειώθηκαν κατά 22% το 2020, απόρροια της ακινητοποίησης του τουρισμού εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και των κοινωνικών συναθροίσεων, στις οποίες οι ευκατάστατοι καταναλωτές μπορούσαν να επιδείξουν τα τελευταία τους αποκτήματα. Συγχρόνως η ζήτηση επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στις μεγαλύτερες εταιρείες όπως οι Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet, Cartier και Omega, σύμφωνα με τον Λωράν Ντορσέ, διευθύνων σύμβουλο του τμήματος ρολογιών της Hermes.

Ωστόσο, ορισμένοι κατασκευαστές δείχνουν να μην τους απασχολεί η υποχώρηση και η συγκέντρωση αυτή, όπως υπογραμμίζει.

Η Ελβετία εξήγαγε περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο ρολόγια τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, εντούτοις οι κατασκευαστές πολυτελών ρολογιών ακολουθούν την παράδοξη λογική να θέλουν να πουλήσουν περισσότερα ρολόγια αλλά και να κάνουν τα προϊόντα τους ακόμη πιο αποκλειστικά. Ορισμένοι Ελβετοί ωρολογοποιοί επιβραβεύουν τους διευθυντές πωλήσεων πάρα πολύ για το γεγονός ότι εισάγουν πάρα πολλά προϊόντα στην αγορά, σύμφωνα με τον Ντορνέ.

«Αυτό παραμένει μια βασική ασθένεια του κλάδου, τουλάχιστον με ορισμένες εταιρείες», αναφέρει. «Μπορεί το πλεόνασμα να είναι μικρό επί του παρόντος, αλλά όσο τα κίνητρα στους ανθρώπους των εμπορικών τμημάτων των εταιρειών θα είναι υψηλά, θα υπάρξουν υπερβολικά αποθέματα στην αγορά».

Όπως τονίζει «είναι δύσκολο αν δεν βρίσκεσαι μεταξύ των πέντε πρώτων. Η αγορά ρολογιών είναι πολωμένη με αποτέλεσμα να έχουμε όλο και περισσότερους νικητές και ηττημένους». Πέρυσι, η RJ Watches, μια μικρή ανεξάρτητη μάρκα γνωστή για τα ρολόγια της με σχέδια του Pac-Man και του Spider-Man, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.

Την ίδια ώρα έχουν κάνει την εμφάνισή τους πολλές ιστοσελίδες που εμπορεύονται ρολόγια από δεύτερο χέρι, καθώς οι καταναλωτές περιορίζουν τις συλλογές τους από ακριβά αποκτήματα, ενώ εντείνεται το ενδιαφέρον για vintage κομμάτια. Στο μεταξύ, η Apple παράγει παραπάνω από δύο φορές περισσότερα ρολόγια από το σύνολο των εξαγωγών της Ελβετίας, διαβρώνοντας τη ζήτηση για ρολόγια χαμηλότερης ποιότητας.

Η Hermes Watches παρουσίασε κέρδη 2% πέρυσι, ξεπερνώντας όλες τις βασικές εταιρείες ανταγωνίστριές της στα πολυτελή ρολόγια, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bank Vontobel, Ρενέ Βέμπερ, την ίδια ώρα που οι πωλήσεις της Swatch πραγματοποίησαν «βουτιά» κατά 40%, όπως εκτιμά ο αναλυτής.

«Στη δική μας εταιρεία, στο τέλος του περασμένου έτους δεν υπήρξε κανένα φαινόμενο υπερπαραγωγής, ούτε σπατάλες», τονίζει ο Ντορνέ. Η εταιρεία έχει περιορίσει τη διανομή των προϊόντων της μέσω τρίτων και επομένως έχει καλύτερο έλεγχο στις πωλήσεις, προσθέτει. «Το πλεονέκτημα είναι ότι η πολιτική αυτή αποφέρει περισσότερα έσοδα και δημιουργεί μικρότερα αποθέματα», καταλήγει.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News