Business & Finance Τετάρτη 17/03/2021, 20:46
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

H IEA αποκλείει ένα νέο σούπερ-κύκλο για τις τιμές πετρελαίου

φωτ. AP

Απίθανο θεωρεί ένα σούπερ-κύκλο πετρελαίου η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ), λαμβάνοντας υπόψη τα τεράστια αποθέματα και την άφθονη προσφορά.

Η ΙΕΑ δεν βλέπει μία εντυπωσιακή και σταθερή άνοδο των τιμών πετρελαίου παρά το γεγονός ότι τα εμβόλια θα συμβάλουν στην αύξηση της ζήτησης προς το τέλος του έτους με τη σταδιακή επανεκκίνηση των οικονομιών. 

«Η απότομη άνοδος των τιμών πετρελαίου στα 70 δολάρια το βαρέλι έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για την απαρχή ενός νέου κύκλου ανόδου των τιμών που θα μπορούσε να τις φθάσει έως και τα 100 δολάρια το βαρέλι και για επικείμενη έλλειψη αργού στην αγορά. Ομως, τα στοιχεία και οι αναλύσεις μας δείχνουν διαφορετικά δεδομένα», επισημαίνεται στη έκθεση της ΙΕΑ για το μήνα Φεβρουάριο.

Η υπηρεσία επικαλείται τα πετρελαϊκά αποθέματα που εξακολουθούν να είναι πολύ μεγάλα συγκριτικά με τον ιστορικό μέσο όρο. Πέραν τούτου, αναφέρεται και στην τεράστια ποσότητα πλεονάζουσας παραγωγικής δυναμικότητας που έχει συσσωρευθεί παρά τη μείωση της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ και τους βασικούς εταίρους του.

Ο ΟΠΕΚ+ συμφώνησε να παρατείνει τη μείωση της παραγωγής και αυτό το μήνα, κίνηση που ισχυροποίησε την αγορά και ώθησε κάποιους επενδυτές να προβλέψουν ότι αρχίζει ένας νέος εντυπωσιακός κύκλος ανόδου των τιμών πετρελαίου. Η ΙΕΑ επισημαίνει ότι η προοπτική βελτίωσης της ζήτησης και η συνέχιση των περιορισμών στην παραγωγή του ΟΠΕΚ+ μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντική μείωση των αποθεμάτων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Προς το παρόν όμως, προειδοποιεί ότι εξακολουθεί να υπάρχει περισσότερη από αρκετή ποσότητα αργού στις δεξαμενές. 

Την ίδια στιγμή, η ΙΕΑ προειδοποιεί ότι η ζήτηση για βενζίνη ενδεχομένως να έχει ήδη φθάσει στην κορύφωσή της και θεωρεί ότι πιθανόν να μην επιστρέψει ποτέ στα προ του κορωνοϊού επίπεδα. Οι αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον και στα ταξίδια λόγω του Covid-19 σε συνδυασμό με τους στόχους των κυβερνήσεων για μείωση των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον, ενδεχομένως να μην οδηγήσουν ποτέ ξανά τη ζήτηση για καύσιμα στα επίπεδα του 2019. 

Επισημαίνει δε, ότι η αυξημένη ζήτηση για βενζίνη στις αναπτυσσόμενες χώρες θα αντισταθμιστεί από την αυξανόμενη προσφορά στις ανεπτυγμένες χώρες και τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
  
   
    
    

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News